• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

2
با حضور رئیس سابق بنیاد علمی اکو در اتاق بازرگانی اصفهان بررسی شد:

نوآوری، کلید حل مسئله جهانی تغییرات اقلیمی

  • کد خبر : 19229
  • 13 شهریور 1401 - 14:12
نوآوری، کلید حل مسئله جهانی تغییرات اقلیمی

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، محمد صادقی رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش تغییرات اقلیمی را یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها و شهروندان به‌خصوص درغرب و جنوب غرب آسیا دانست و اظهار داشت: این تغییرات به‌طور مستقیم زندگی شهروندان را تحت‌تأثیر قرار داده و بحران کم‌آبی یکی […]

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، محمد صادقی رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش تغییرات اقلیمی را یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها و شهروندان به‌خصوص درغرب و جنوب غرب آسیا دانست و اظهار داشت: این تغییرات به‌طور مستقیم زندگی شهروندان را تحت‌تأثیر قرار داده و بحران کم‌آبی یکی از مهم‌ترین نتایج این تغییرات اقلیمی است؛ هرچند آثار تغییرات اقلیمی تنها محدود به بحران کم‌آبی نیست و این موضوع امنیت غذایی و سایر جنبه‌های اساسی زندگی انسان‌ها را نیز دربر می‌گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه دولت‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی باید در قالب مسئولیت اجتماعی به این حوزه ورود پیدا کنند، افزود: اتاق بازرگانی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی کشور بر اساس قانون بهبود محیط کسب‌وکار موظف است، بر اساس بند «د» ماده ۹۱ قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در حیطه منابع آب و کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی را در اولویت خود قرار دهد و با اجرای برنامه سه ساله شامل ایجاد مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب در این حوزه فعالیت کند.

وی ادامه داد: به همین منظور مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب که نهادی عام‌المنفعه در راستای توسعه پایدار فضای کسب‌وکار است برای تأمین خواسته‌های فعالان بخش کشاورزی از سوی اتاق بازرگانی ایران تأسیس شد.

صادقی تصریح کرد: در خردادماه سال جاری نیز مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد شد؛ هرچند پیش از تأسیس این مرکز، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان طرح‌هایی مانند هوشمندسازی اطلاعات بهره‌برداران حوزه کشاورزی، ایجاد بورس اکولوژیک و توسعه شرق اصفهان را در دستور کار خود داشته است.

صادقی حل پایدار چالش تغییرات اقلیمی را نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

رابطه غذا، انرژی، آب و نوآوری در مسیر تغییرات اقلیمی

در ادامه پروفسور منظور حسین سومرو موسس و رئیس سابق بنیاد علمی اکو و سردبیر نشریه بین‌المللی نماتولوژی، ترویج و تأمین مالی تحقیقات علمی، فناورانه و نوآورانه با مشارکت کشورهای عضو را یکی از اهداف این بنیاد دانست و گفت: کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۱۵ بر سر ۱۷ هدف کلی و ۱۶۹ هدف جزئی در راستای توسعه پایدار توافق کردند که این اهداف تا سال ۲۰۳۰ پیگیری خواهد شد که شامل اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

وی با اشاره به چالش‌هایی که در مسیر توسعه جهان وجود دارد، افزود: ۹۰۰ میلیون نفر در جهان با مشکل سوء تغذیه، ۱٫۱ میلیارد نفر با مشکل عدم دسترسی به برق و سه میلیارد نفر با مشکل عدم دسترسی به سوخت پایدار مواجهند ، ۹۰۰ میلیون نفر از آب آشامیدنی بهداشتی بی‌بهره بوده و ۲٫۶ میلیارد نفر نیز به خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند. بنابراین تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا، بهداشت و معضلات محیط زیستی مشکلاتی جهانی است و اجرای موثر اهداف توسعه جهانی برای تمام کشورهای عضو اکو امری حیاتی است.

سومرو تغییرات اقلیمی را تغییر بلندمدت در میانگین الگوهای هوایی دانست و تصریح کرد: این تغییرات موجب تغییر میانگین دما، رطوبت هوا و میزان بارش در فصول مختلف می‌شود و از سال ۱۸۸۰ تا سال ۲۰۲۰ میلادی دمای کره زمین یک درجه افزایش یافته است.

رئیس سابق بنیاد علمی اکو تأکید کرد پیوند غذا، انرژی، آب و نوآوری ۱۳ دستاورد دارد که نبود فقر، بهبود بهداشت و سلامت و ارتقای زندگی در کره زمین از جمله آنها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19229
  • منبع : اتاق بازرگانی استان اصفهان

نوشته های مشابه

18آذر
حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟
با دعوت رسمی مرکز نمایشگاهی ازمیر ترکیه صورت پذیرفت:

حضور مسئولان نمایشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در ازمیر/ دستاوردهای سفر چه بود؟

20خرداد
فعالیت ۳۰ درصد صنعت استان در نجف‌آباد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

فعالیت ۳۰ درصد صنعت استان در نجف‌آباد

16خرداد
اصفهان باید هاب صادرات طلا شود
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

اصفهان باید هاب صادرات طلا شود

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.