• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

4
بایدن رسما اعلام کرد:

نیروهای آمریکا از افغانستان خارج خواهند شد

  • کد خبر : 12038
  • 26 فروردین 1400 - 10:12
نیروهای آمریکا از افغانستان خارج خواهند شد
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت : «ما نمی‌توانیم به چرخه گسترش و توسعه حضور ایالت متحده در افغانستان ادامه دهیم . عقب نشینی در یکم ماه مه (شنبه ۱۱ اردیبهشت) با هماهنگی با ناتو آغاز میشود.»

به گزارش عصر تحلیل، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که  نیروهای آمریکا از افغانستان خارج خواهند شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت : «ما نمی‌توانیم به چرخه گسترش و توسعه حضور ایالت متحده در افغانستان ادامه دهیم . عقب نشینی در یکم ماه مه (شنبه ۱۱ اردیبهشت) با هماهنگی با ناتو آغاز میشود.»

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «ا گر طالبان به ما حمله کند‌، ما با تمام ابزارهای موجود پاسخ خواهیم داد.»

جو بایدن با اشاره به این که چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده است که مسئولیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را بر عهده دارد، گفت این مسئولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد کرد. وی گفت : «هدف اول ما این است که مطمئن شویم از افغانستان به عنوان پایگاه برای حمله به آمریکا استفاده نخواهد شد و ما به آن هدف دست یافتیم.»

رئیس جمهور آمریکا افزود که ایالت متحده باید بر تهدیدهای تروریستی که از جای دیگر ظهور کرده‌اند و همچنین چین تمرکز ‌کند.

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه شروع خواهد شد و هدف آن است که تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

از سوی دیگر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان  روز سه شنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، در خصوص خروج نیروهای این کشور از افغانستان هشدار داد. گراهام در مصاحبه‌ای گفت، رئیس جمهور آمریکا، با خروج نیروهای این کشور از افغانستان، «به سمت یازده سپتامبری دیگر حرکت می‌کند.

این سناتور آمریکایی گفت:‌ «خطاب به همه شمایی که می‌شنوید می‌گویم، به یاد بیاورید یازده سپتامبر ۲۰۰۱ کجا بودید. ارتش ما به رئیس جمهور بایدن گفت که اگر تمام نیروهای را خارج کنیم القاعده و داعش دوباره برمی‌گردند و افغانستان به جنگ داخلی کشیده می‌شود.»

گراهام مدعی شد:‌ «[ارتش گفت] می‌توانیم با نگه‌داشتن ۳-۵ هزار نیروی آمریکایی اطمینان یابیم که داعش و القاعده هرگز برای آسیب زدن به ما بازنمی‌گردند، اما او (بایدن) این توصیه را رد کرد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12038
  • منبع : فارس

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.