• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
دبیر جایزه کتاب اردیبهشت مطرح کرد:

هدف کشف استعدادهای جدید در داستان نویسی است

  • کد خبر : 17243
  • 29 دی 1400 - 12:44
هدف کشف استعدادهای جدید در داستان نویسی است
دبیر جایزه کتاب اردیبهشت هدف از برگزاری این جایزه را شناسایی استعداد های جدید در داستان نویسی و ناداستان به عنوان بخش خصوصی است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سیاوش گلشیری در نشست خبری جایزه کتاب اردیبهشت اظهار داشت: این جایزه در دو بخش داستان و نا داستان برگزار می شود و هر فردی که در دنیا قادر به نوشتن فارسی است می تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی ادامه داد: برای گسترش مخاطبین مان موضوع آثار را آزاد انتخاب کردیم و شاید در سال های بعد، بخش اختصاصی نیز اضافه کنیم.

دبیر جایزه کتاب اردیبهشت اضافه کرد: آثار باید حداقل ۱۵۰۰ کلمه و تازگی داشته و جایی منتشر نشده باشد.

وی با اشاره به احتمال تمدید مدت زمان ارسال آثار خاطرنشان کرد: مخاطبین می توانند آثارشان را تا اول اسفند ۱۴۰۰ به آدرس www.prize.ordibeheshtbook.com ارسال نمایند.

به گفته گلشیری از زمان فراخوان تا کنون ۱۲۰ اثر ارسال شده است و قاعدتا تا آخرین روز مهلت ارسال، شاهد تعداد بیشتری از آثار خواهیم بود.

وی جوایز نفرات اول تا سوم در دو بخش داستان و ناداستان را پنج، چهار و سه میلیون تومان اعلام کردو افزود: جدای از انتخاب سه اثر در این دو بخش، ده نفر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب و به هر کدام بن خرید پانصد تومانی کتاب اردیبهشت اهدا می کنیم.

دبیر جایزه کتاب اردیبهشت کشف استعداد، حمایت از علاقمندان به داستان نویسی، ایجاد پویایی در ادبیات دانست و افزود: استمرار این جایزه مهم است و یکی از مشکلات جوایز ادبی در بخش دولتی عدم استقلال و کوتاهی عمر شان است که با تغییر دولت ها و یا عدم حمایت مالی از بین می روند.

سارا سالار نویسنده وعضو هیات امنای کتاب اردیبهشت نیز در این نشست اظهار داشت: قاعدتا اختتامیه در اردیبهشت و در صورت شرایط مساعد از نظر کرونا حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در پایان این جایزه، کتابی از آثار برگزیده گردآوری و با کمک ناشرین در هر دوره چاپ کنیم. البته هنوز برای چاپ داستان های برگزیده و تقدیر شده ها با ناشر خاصی صحبتی نکردیم و لی این توانایی را برای انجام این کار داریم.

سروش صحت مدیر کتاب اردیبهشت که به صورت تماس تصویری در نشست جایزه کتاب شرکت می کرد، گفت:  خیلی خیلی امیدوارم جایزه کتاب اردیبهشت بتواند در ادبیات ایران تاثیر بگذارد و تداوم، گسترش پیدا کند و نویسندگان برجسته کشور به عنوان داور، آثار ارسالی به این جایزه را داوری کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17243
  • منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.