• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

6

همه گونه های آلوئه ورا خاصیت درمانی ندارد

  • کد خبر : 13718
  • 08 خرداد 1400 - 13:35
همه گونه های آلوئه ورا خاصیت درمانی ندارد
کارشناس طب سنتی گفت: هیچ نظارتی بر شیوه کشت آلوئه ورا در ایران نیست و از سوی دیگر همه گونه های این گیاه خاصیت دارویی ندارند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، مسلم یوسفی اظهار داشت: سابقه مصرف گیاه آلوئه ورا به ۴ تا ۵ هزار سال پیش برمی گردد و بعد از سال ها، اهالی طب دوباره به این گیاه دارویی رجوع کرده اند.

وی ادامه داد: در کتاب های باستانی و تاریخی از ارسطو و افراد زیادی نام برده شده که به آلوئه ورا علاقه‌مند بودند.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به خواص آلوئه ورا یادآور شد: در گذشته از این گیاه برای بستن زخم و مومیایی کردن استفاده می کردند، به طوری که به آن گیاه جاودانگی می گفتند، ولی در گذر زمان این گیاه به فراموشی سپرده شد و اطلاعات در مورد آن ناقص ماند، تا این که استفاده از آن در محصولات شیمیایی مطرح شد.

وی تصریح کرد: مهمترین خاصیت این گیاه فوق‌العاده پاکسازی بدن است، البته این موضوع شامل همه گونه های آلوئه ورا نیست. این گیاه ۴۰۰ تا ۵۰۰ گونه دارد که تنها سه الی چهار گونه آن خوراکی و با خاصیت درمانی است. در این بین گونه باربادنسیس میلیر تنها گونه ای است که انواع ویتامین ها، آمینو اسیدها و ماده معدنی را در خود جای داده است.باید گفت ۱۲ نوع ویتامین، ۱۸ نوع آمینو اسید، بیست ماده مغذی و نزدیک به ۲۰۰ ترکیب فعال در این گونه گیاهی وجود دارد.

یوسفی با بیان اینکه هیچ گیاهی پیدا نمی کنید که چنین خواصی داشته باشد اظهار داشت: پرورش این گونه کار ساده ای نیست و با توجه به اینکه در ایران هیچ نظارتی برای کشت آلوئه ورا وجود ندارد، نمی توان به آلوئه ورا های عرضه شده در ایران به ویژه در عطاری ها به عنوان گیاهی با خاصیت درمانی اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: آلوئه ورا در جزیره قشم نیز به صورت خودرو رشد می کند، اما همانطور که پیشتر اعلام کردم همه آلوئه ورا خاصیت درمانی ندارند و به دلیل عدم نظارت بر شیوه و نوع کشت و نبود تجهیزات آزمایشگاهی برای تجزیه و تحلیل گونه های کشت شده، نمی توان برای مصرف آن مطمئن بود.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه در طب سنتی به آلوئه ورا ، صبر زرد گفته می شود، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به عدم نظارت بر گونه های کشت شده آلوئه ورا ، شاهد سوء استفاده فروشندگان و تولید کنندگان این گیاه دارویی هستیم، زیرا این افراد بدون اطلاع از نوع گونه کشت شده و خواص درمانی آن اقدام به کشت و فروش می کنند.

وی با اشاره به اینکه آلوئه ورا گیاه حساسی بوده و مستعد جذب سموم و آلودگی خاک و هوا است تاکید کرد: معمولا محل کشت گیاه آلوئه ورا در مناطق صنعتی و شهری است که گیاه را مستقیم در معرض آلودگی و جذب مواد مضر قرار می دهد. در این حالت ، مصرف گیاه کشت شده در این محیط، نه تنها منجر به پاکسازی بدن نمی شود، بلکه حجم قابل توجهی از آلودگی های زیست محیطی را به بدن مصرف کننده منتقل می کند.

یوسفی تاکید کرد: بیشتر عطاری ها در خصوص گونه های درمانی آلوئه ورا اطلاعات کافی ندارند و هر نوع از این گیاه که به دست شان می رسد را به مشتریان عرضه می کنند. این کار عوارض و خطراتی مانند خشکی و التهاب پوست و مشکلات گوارشی را در پی دارد.

عضو هیات مدیره سروش سلامت ادامه داد: شرکت های کمی دارای تاییدیه کمیسیون جهانی مطالعات آلوئه ورا هستند که در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از آلوئه ورا استفاده می کنند.

وی یادآور شد: باید توجه کنیم که شرکت های تولید کننده مواد آرایشی و درمانی  از آلوئه ورا کشت شده در محیط سالم و بدور از آلودگی های زیست محیطی استفاده کرده باشند. برخی از این شرکت ها خارج از ایران بوده که بخاطر تحریم ها امکان واردات مستقیم  از آن ها وجود ندارد.

مشاور شرکت سروش سلامت گفت: محصولات این کمپانی ها بدون ماده مضر پارابن و بدون انجام آزمایش حیوانی به بازار عرضه می شود.

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13718

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.