• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

3
شهروندان از شرایط فوق بحرای بی اطلاع اند

واکسن برای گروه سنی جدید نداریم/ مشکل در تامین دز دوم واکسن برای اصفهانی ها

  • کد خبر : 16246
  • 02 شهریور 1400 - 13:55
واکسن برای گروه سنی جدید نداریم/ مشکل در تامین دز دوم واکسن برای اصفهانی ها
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسن برای گروه جدید نداریم و هر هفته برای تزریق دم به 100 هزار واکسن نیازمندیم که همین مقدار نیز تامین نمی شود.

به گزارش عصر تحلیل اصفهان، از روز دوشنبه گذشته بیست و پنج مرداد ساعت دوازده ظهر تا سی ام مرداد ماه تعطیل اعلام شد، بلکه بتوان از حجم تردد شهروندان کاست و شرایط فوق بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا را بهبود بخشید. تصاویرمنتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد تعطیلات پنج روزه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مهار این ویروس منحوس چندان اثرگذار نبوده است.

خبری از بهبود شرایط نیست و آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نشان می دهد بر حجم بستری ها افزوده شده است. از سوی دیگر شاهد حضور پرشور مردم در برگزاری مراسم های مذهبی با کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بودیم.

پلان اول:

بیش از ده روز است که در چهارباغ عباسی مراسم روضه خوانی برپاست. از ظهر صدای بلندگوها مردم را دورهم جمع می کند و تنها بخشی از شرکت کنندگان روی زمین و با فاصله از هم نشسته اند. در طرف دیگر شتری را برای ذبح آورده اند و شهروندان از فرط هیجان و بعضا با امید به دریافت گوشت نذری دور شتر جمع شده اند. خبری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها نیست و جمعیت با حرکت شتر به این سو و آنسو می رود.

پلان دوم:

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در صفحه شخصی اش خبر از بستری بیش از ۶۰۰ نفر مبتلا به کرونا در استان اصفهان در وزهای جمعه و شنبه را منتشر کرد و ضمیمه خبر روز جمعه عکس تمجع مردم برای تماشای قربانی کردن شتر بود.

پلان سوم:

حجت غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان هفته گذشته اعلام کرد: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر در اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و به ۲۶۰ هزار نفر هم دوز واکسن کرونا تزریق شد. این یعنی کمتر از نیمی از جمعیت دو میلیون و دویست هزار نفری اصفهان در برابر کرونا واکسینه شده اند. به گفته وی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصفهان ۴۵ درصد است که در مقام مقایسه با کشور جایگاه مناسبی دارد؛ اما باید این میزان به ۹۰ درصد افزایش یابد که نیازمند یک همت عمومی است.

دکتر آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به بازگشایی سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای متولدین سال ۱۳۵۰ به قبل واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اش نوشت: وقتی واکسن حتی برای تزریق نوبت دوم نداریم، چرا افراد جدید اعلام می شود؟ نتیجه این تصمیمات فقط توقع و نارضایتی بیشتر است. وی ادامه داده: واکسن برای گروه جدید نداریم!!!!فقط برای دوز دوم هر هفته ۱۰۰ هزار واکسن نیاز داریم که همین تعداد هم تامین نمی شود.

بی اطلاعی شهروندان از شرایط بحرانی

شل کن و سفت کن های مسئولان در مدیریت کرونا، سبب ساده انگاری و بی خیالی بخش قابل توجهی از جامعه شده است. بطوریکه از حجم ترافیک خیابان های شهر کم نشده و با وجود بسته بودن مبادی ورودی پارک ها و پارکینگ ها، بسیاری از شهروندان در حاشیه زاینده رود خشک شده بساط پهن می کنند. خاموشی چراغ بوستان های سطح شهر هم نتواسته تاثیری بر این فرایند بگذارد.

مجموعه رفتار شهروندان نشان می دهد بسیاری از ما نسبت به شرایط بحرانی بی اطلاع هستیم و آمار مرگ بیشتر از ۶۰۰ هموطن در روز برای مان دردناک و فجیع نیست! باید بپذیریم شرایط فوق بحرانی است.

ن کک

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=16246
  • نویسنده : سمیه مسرور

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.