• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

3

شرایط مجازی شدن مدارس/آموزش حضوری در صورت مبتلا نشدن دانش آموزان به کرونا

  • کد خبر : 17729
  • 12 اسفند 1400 - 15:18
شرایط مجازی شدن مدارس/آموزش حضوری در صورت مبتلا نشدن دانش آموزان به کرونا
پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت اگر در هر کلاس دو دانش آموز کرونا گرفتند آموزش در آن کلاس تا ده روز مجازی می شودتاپس از این زمان تکلیف مشخص شود.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به حضوری شدن مدارس بعد ازتعطیلات عیدنوروز  بیان داشت : اگر در هر مدرسه دو کلاس به دلیل ابتلای دانش آموزان به کرونا تعطیل شود، فعالیت حضوری مدرسه لغو و آموزش، مجازی می‌شود.
به گفته وی بعد از تعطیلات نوروز آموزش حضوری با قوت پیگیری می‌شود و دانش‌آموزانی که واکسینه شده‌باشند می‌توانند به صورت حضوری در مدارس شرکت کنند.
عقدک می‌گوید: آموزش و پرورش با مرکز بهداشت جلساتی را برای برگزاری آموزش‌های حضوری بدون آسیب برگزار کردند و برای دایر کردن کلاس‌ها هیچ نگرانی وجود ندارد.

نظر دانش آموزان در مورد تزریق واکسن
بر حسب تحقیقات  انجام شده ،دانش آموزانی که دوز اول واکسن را زدند  ولی بنا به صحبت‌های دوستان و همکلاسی‌هایشان از زدن دوزدوم واکسن خودداری می کنند.
البته بیشتر دانش آموزان به راحتی و بدون هیچ عواقبی سه دوز واکسن رازدند.بعضی از دانش آموزان هم بر خلاف نظر خانواده و خودشان  به دلیل اجبار قانونی واکسن زدند.
دانش آموزانی که خودشان واکسن تزریق کردندبه دوستانشان هم برای کنار هم بودن در کلاس های حضوری تزریق واکسن را پیشنهاد کردند.
بعضی از آنها بعد از تزریق واکسن از سلامت خود خبر دادندو بعضی از آنها که واکسن نزده بودند از ابتلای سختشان به بیماری کرونا خبر دادند .

اجرای طرح واکسیناسیون سیار در مدارس
آذرکیوان امیرپور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرحی را به نام شهدای سلامت اجرا کرد که یکی از اهداف آن، واکسیناسیون سیار دانش‌آموزان در مدارس بود.
او معتقد است؛ نتایج این طرح مثبت بود، چون تا الان ۹۵ درصد از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان، دو دوز واکسن را تزریق کرده اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان می‌گوید: ۳۰ درصد از دانش آموزان استان موفق به دریافت دوز سوم واکسن کرونا هم شده اند.
به گفته امیرپور بعد از تعطیلات نوروزی، مدارس فقط در شهرستان‌های قرمز مجازی هستند و در دیگر شهرستان‌ها دانش‌آموزان باید حتما در کلاس‌ها شرکت کنند.
او می‌گوید: با توجه به این تصمیم و اینکه تعطیلی سراسری کرونایی به مدارس ابلاغ نمی‌شود توصیه می‌شود تمام دانش آموزان هر سه دوزواکسن را دریافت کنند.

استقبال نکردن از واکسیناسیون خردسالان

ضرورت بازگشایی مدارس و افزایش شمار کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا با شیوع سویه‌های جدید، سبب شد واکسیناسیون گروه‌های سنی کمتر هم در دستور کارقرار بگیرد.از زمان شروع واکسیناسیون کودکان پنج تا هشت سال در استان، فقط دو درصد از جمعیت هدف واکسن زده اند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید: والدین این کودکان از طرح استقبال نکرده اند.
به گفته عقدک از زمان شیوع سویه امیکرون، کودکان بیشتر به کرونا مبتلا شده اند و سه کودک با بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داده اند.
او می‌گوید: اگر روزانه ۴ هزار مراجعه کننده مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها داشته باشیم حدود ۶۰۰ نفرشان افراد کمتر از ۱۸ سال هستند.

در ماه‌های آغازین همه گیری کرونا، تصور می‌شد افراد کم سن و سال به کرونا مبتلا نمی‌شوند. گمانی که البته خلاف آن ثابت شد و با شیوع سویه امیکرون نگرانی بابت ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا را افزایش داد. برای گذر کم خطر از این دوران باور غالب کارشناسان بهداشتی تزریق واکسن به همه افراد بالای پنج سال است.
واکسن‌هایی که برای کودکان پنج ساله و بالاتر معین شده سینوفارم و پاستوکووک و میزان و فاصله تزریق بین سه نوبت آن، مشابه گروه سنی بالاتر است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17729
  • منبع : خبر نگاران جوان

نوشته های مشابه

27مهر
از مهمترین ویژگی های شخصیتی امیرکبیر …
۲۷ مهرماه سالروز صدارت امیرکبیر:

از مهمترین ویژگی های شخصیتی امیرکبیر …

12مهر
برخی داروهای بدن‌سازی عامل آرتیمی های خطرناک قلبی
کارشناس مسئول بیماری‌های قلب و عروق اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خبرداد:

برخی داروهای بدن‌سازی عامل آرتیمی های خطرناک قلبی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.