• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

امدادگران و داوطلبان هلال احمر اصفهان واکسینه نشده اند

  • کد خبر : 12800
  • 19 اردیبهشت 1400 - 18:33
امدادگران و داوطلبان هلال احمر اصفهان واکسینه نشده اند
در دوران همه گیری کرونا جمعیت هلال احمر آموزش های پیشگیری از این بیماری را آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر اصفهان در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود که داوطلبان اصفهانی بدون هیچ چشم داشت و منتی به مردم ارائه خدمت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کدام از نیروهای امدادگر و داوطلبان هلال احمر استان اصفهان واکسن کرونا دریافت نکرده اند، گفت: به محض دریافت واکسن تلاش می کنیم امدادگران و داوطلبانی که به طور مستقیم درگیر همه گیری کرونا هستند و پرسنل هلال احمر واکسینه شوند.
علی محمد هاشمی در نشست مجازی به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، با اشاره به اینکه در آمار حوادث کشور، استان اصفهان همیشه در رتبه اول یا دوم قرار دارد، اظهار کرد: حادثه همیشه سیل و زلزله نیست و حوادث زیادی داریم. در این راستا برنامه مدیریت پاسخگویی اضطراری در حوزه معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تدوین و تمرین شده و چندین مانور برگزار کرده ایم. هم اکنون بالاترین سطح آمادگی را داریم که در حوادث مختلف نیز نشان داده شده، ازجمله در زلزله اخیر در منطقه سمیرم که ظرف کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دادیم.
وی با بیان اینکه هر سال تلاش شده طبق برنامه ای که در جمعیت هلال احمر تعریف شده نسبت به توسعه و تجهیز زیرساخت ها اقدام کنیم، گفت: نمی توانیم بگوییم زیرساخت های استان کامل است. به عنوان مثال نیاز به تکمیل زیرساخت هایی مثل پنج ساختمان پایگاه امداد و نجات، خودروهای امداد و نجات استان و وسایل و تجهیزات به روز داریم، اگرچه به طور کلی زیرساخت های امداد و نجات استان وضعیت بدی ندارد ولی نسبت به حوادثی که اتفاق می افتد و پاسخگویی که باید داشته باشیم کافی نیست..
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: دپوی امدادی استان نیز نسبت به سال گذشته بهتر شده و نگرانی خاصی در صورت وقوع حادثه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم اورژانس و هم هلال احمر وظایف پیش بیمارستانی در جاده ها دارند، خاطرنشان کرد: رهاسازی و جست و جو و نجات کار تخصصی امدادگران هلال احمر است. همچنین در قانون برای حوادث داخل شهر وظیفه ای به عهده هلال احمر گذاشته نشده اما اگر حجم مصدومان به اندازی باشد که نیاز به کمک هلال احمر باشد اقدام می کنیم.

هاشمی همچنین درخصوص تامین داروی بیماران در داروخانه جمعیت هلال احمر استان گفت: تحریم ها قطعا برای روی تامین دارو تاثیر گذاشته، اما شرایط بهتر شده و به جز موارد بسیار اندکی که به صورت تک نسخه ای و از طریق تهران پیگیری می کنیم، به طور کلی مشکل خاصی برای تامین داروی بیماران در استان وجود ندارد. مشکل انسولین که برای مدت کوتاهی در استان وجود داشت نیز در حال حاضر برطرف شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ نجات گر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه در تخصص های مختلف در استان داریم که در مواقع بحران و غیر بحران به ما کمک می کنند، گفت: ارزش اقتصادی خدمات سال گذشته در حوزه داوطلبان حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که بدون هیچ چشم داشتی به مردم ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه به اقدامات جمعیت هلال احمر در دوران همه گیری کرونا اشاره و تصریح کرد: از شروع همه گیری کرونا در چین، جمعیت هلال احمر آموزش های پیشگیری از این بیماری را آغاز کرد و با شروع همه گیری کرونا در ایران نیز فعالیت های خود را در راستای پیشگیری از این بیماری آغاز کرد. از جمله این فعالیت ها کنترل و غربالگری در مبادی ورودی شهرها بود که درحال حاضر نیز نیروهای هلال احمر در مبادی ورودی ۹ گانه اصفهان حضور دارند.

وی برپایی نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته کووید۱۹ در اسفند سال ۹۸ در اصفهان را یادآور شد و افزود: آمران سلامت برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان فعالیت می کنند. با پیگیری جمعیت هلال احمر مقداری واکسن به کشور وارد شد که به علت کمبودهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل این وزارتخانه شد تا به گروه های هدف برسانند.

هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کدام از نیروهای امدادگر و داوطلبان هلال احمر اصفهان واکسن دریافت نکرده اند و اولویت با بقیه گروه های هدف است، اما به محض دریافت واکسن تلاش می کنیم امدادگران و داوطلبانی که مستقیما درگیر کرونا هستند و پرسنل هلال احمر واکسینه شوند.

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست با اشاره به ۲ هزار و ۳۰۱ حادثه امداد و نجات در سال گذشته، گفت: هزار و ۱۱۵ مورد از این حوادث یعنی نزدیک به ۵۰ درصد مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

وی افزود: طی سال گذشته به ۲ مورد زلزله، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی و ۵۲۳ مورد حادثه شهری که کدهای اورژانس حضور نداشته و از ما درخواست کمک شده بود امدادرسانی شد. همچنین ۲۳۱ مورد حادثه صنعتی و کارگاهی و ۱۰۵ مورد حوادث کوهستان در استان داشته ایم.

کریمی تعداد آسیب دیدگان حوادث سال گذشته در استان را ۷ هزار و ۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آسیب دیدگان مربوط به حوادث جاده ای با ۳ هزار و ۲۸۱ مصدوم بود و متاسفانه مقام دوم حوادث جاده ای را در کشور داریم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه درحال حاضر ۴۲ پایگاه هلال احمر در استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: داوطلبان امدادگر و پرسنل هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند. این درحالی است که باتوجه به اینکه با نیروهای داوطلب و مردمی سر و کار داریم مدام باید نیروهای جدید جذب کنیم و به آنها آموزش دهیم تا به سطحی برسند که بتوانند در حوادث خدمات تخصصی ارائه دهند.
امیر جلالیان، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۶۹ نفر مراجعه کننده داشتیم، گفت: در بخش درمانگاهی به ۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر ارائه خدمت شد.
وی همچنین به مراجعه ۱۵۱ هزار نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان اشاره و اظهار کرد: به طور متوسط روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه کردند و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخفیف در داروخانه داشتیم.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به اینکه مسئولیت تامین و توزیع دارو به عهده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: با این وجود در حوزه تامین داروهای خاص داروخانه هلال احمر اصفهان نقش پر رنگی دارد و برای تکمیل سبد دارویی با دانشگاه علوم پزشکی، شرکت های دارویی و بخش خصوصی تعامل برقرار کرده ایم تا بیماری که به داروخانه هلال احمر مراجعه می کند دست خالی از داروخانه خارج نشود.
وی در مورد تامین داروهای کرونا نیز گفت: بخشی از این داروها اختصاصی در بیمارستان است و بخشی در داروخانه ها توزیع می شود که این داروها در داروخانه هلال بیشتر از سایر داروخانه ها توزیع می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12800

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.