• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

4
مهدی قلی پور اظهار کرد: 

ورود ۴۸۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس

  • کد خبر : 13740
  • 09 خرداد 1400 - 11:01
ورود ۴۸۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روز گذشته ۸ خرداد،  بازار سرمایه بعد از مدت‌ها، بدون در نظر گرفتن عرضه اولیه‌ها، شاهد ورود ۴۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بود.

به گزارش عصر تحلیل، مهدی قلی پور اظهار کرد:  البته چهارشنبه گذشته هم به مدد عرضه اولیه جدید بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان ورودی حقیقی‌ها را به بازار سرمایه داشتیم، ولی بدون در نظر گرفتن خریدها در عرضه اولیه، شاهد خروج ۲۸۰ میلیارد تومان در روز چهارشنبه هفته گذشته بودیم.

وی افزود: روز گذشته عمده پول وارد شده توسط حقیقی‌ها در سهام فولاد، فملی، شپنا، شبندر، شبریز، تاپیکو، شستا و فارس بود که ۲۷۰ میلیارد تومان از کل ۴۸۰ میلیارد تومان ورودی را به خود جذب کردند؛ یعنی هشت سهم از ۳۸۰ شرکت بورسی (۲ درصد شرکت‌ها) بیش از ۵۰ درصد نقدینگی حقیقی را به خود جذب کردند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص ارزش معاملات دیروز بازار سرمایه گفت: دیروز ارزش معاملات خرد بازار سرمایه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از اردیبهشت امسال بیشترین ارزش معاملات روزانه بود؛ البته در فروردین ماه امسال دو روز اول سال ارزش معاملات بیشتر را هم شاهد بودیم.

قلی پور بیان کرد: در مقایسه با میانگین روزانه ارزش معاملات خرد در هفته گذشته (۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان) دیروز رشدی ۶۴ درصدی را شاهد بودیم. همچنین میانگین معاملات خرد روزانه بورس از ابتدای امسال ۲ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان بود.

او افزود: البته هنوز بازار سرمایه با نقدشوندگی رویایی نیمه اول سال گذشته فاصله دارد، به طوری که حتی با افت معاملات در نیمه دوم سال گذشته، میانگین معاملات خرد روزانه بورس در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بود و معاملات نسبتا خوب روز گذشته فقط ۲۷% میانگین معاملات روزانه سال گذشته بود.

قلی پور در پاسخ به این پرسش که، این میزان ورود پول حقیقی بعد از گذشت چند ماه نشان از بازگشت روند بازار سرمایه دارد؟، اظهار کرد: برای نتیجه گیری هنوز زود است و فقط زمانی می‌توان به برگشت روندها اطمینان داشت که حداقل برای دو هفته تا دو ماه آمار معاملات و ورود پول حقیقی بهبود یافته است.

او بیان کرد: با این حال به شخصه معتقدم که با مشخص شدن کاندیداهای انتخابات، به نظر می‌رسد که هماهنگی و ثبات بیشتری در اداره کشور برای سال‌های آینده وجود خواهد داشت، همچنین دولت ظاهرا از کاهش مصنوعی و دستوری نرخ ارز که به ضرر تولید و بورس است، دست برداشته است و با رشد ۱۵۰۰ تومانی ارز طی روزهای اخیر به نظر می‌رسد که روند نزولی شاخص‌های بورس و فرابورس متوقف شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: می‌توان امیدوار بود که روند ریزشی بازار متوقف شده است، چرا که هم نرخ ارز مجدد افزایش یافت و هم گزارش‌های ماهانه و سال گذشته شرکت‌ها عموما خوب بود و با بالا ماندن نرخ‌های جهانی در سطوح فعلی می‌توان به آینده بورس امیدوار بود. البته نه در همه صنایع، بلکه در صنایع فلزی، معدنی، برخی از صنایع شیمیایی، پالایشی، سیمان و برخی از بانکی‌ها لیدر بازار در ادامه سال خواهند بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13740
  • منبع : همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

07خرداد
تعریف نادرست از عایدی سرمایه در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.