• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

سر تیتر اخبار

اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم

4

پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید

  • کد خبر : 15857
  • 09 مرداد 1400 - 14:09
پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید
پرسپولیس برای پنجمین سال پیاپی قهرمان شده، هواداران خودشان را در زمین کنار بازکینان محبوبشان می‌بینند، بله ما قهرمان شده‌ایم، اما آن چه که بیشتر از هر چیز شنیده می‌شود؛ تیم حکومتی‌ست!

به گزارش عصر تحلیل؛ همان اول کار خدمتتان بگویم که من یک پرسپولیسی هستم، از آن تیفوسی‌ها، پس این که شرلوک هلمز شوید و میان کلمه‌ها دنبال تمایلات رنگی نویسنده باشید چیزی را عوض نمی‌کند، ما برای پنجمین سال پیاپی قهرمان شده‌ایم و در آسمان‌ها سیر می‌کنیم، این که می‌گویم «ما» در ادبیات طرفداران فوتبال مرسوم است، هواداران خودشان را در زمین کنار بازکینان محبوبشان می‌بینند، بله ما قهرمان شده‌ایم، اما آن چه که بیشتر از هر چیز شنیده می‌شود؛ تیم حکومتی‌ست! این لقبی‌ست که هواداران تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان و تراکتور به ما داده‌اند، آن‌ها در واقع برچسب زده‌اند، کار «برچسب‌»ها همین است؛ تقلیل می‌دهند و سرکوب می‌کنند.

پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید

تقلیل می‌دهند چون تمام آن روزهای دراماتیک پرسپولیس در سال‌های اخیر را زیر سوال می‌برند، یعنی یادشان می‌رود آن تقریبا یک دهه دوری پرسپولیسی‌ها از جام، در همان سال‌ها هم سپاهان هت‌تریک کرد و هم استقلال چندباری جام گرفت، اتفاقا پسران احمدی‌نژاد هم استقلالی بودند، یادم هست در یک روز در تمرین پرسپولیس دو سرمربی حضور داشتند؛ درخشان و دایی! ما از اعماق سیاهی آمدیم! اما خب آن اشک‌های صدهزارنفری آزادی در کنار پشتک زدن‌های فروزان را احتمالا یادشان نیست، من و ما اما خوب یادمان هست که حتی یک صندلی هم نشکست و وزیر، استقلالی نشد!

پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید

برچسب زدند و ما را تقلیل دادند، تقلیل دادند و یادشان رفت که نابخردی کانال‌های حکومتی چطور فاجعه محرومیت طارمی را در دامن ما انداخت و پنجره بسته شد و ما با بازیکنانی در سطح آدام همتی فینالیست شدیم، برچسب زدن البته کار راحتی‌ست چون مسئولیت را از دوش برچسب زننده برمی‌دارد، او راحت ناکامی‌اش را توجیه می‌کند، اگر قهرمان نشدند، به خاطر حمایت وزیر از تیم حکومتی‌ست! درباره پرسپولیس، تیمی که در پنج سال گذشته هفت بار مدیرعاملش عوض شده! حتما شوخی می‌کنید که از ثبات حرف می‌زنید، با کالدرون در صدر بود و پولش را ندادند و کسی هشتگ نزد کالدرون را برگردانید.

پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید

آن‌ها ما را سرکوب کردند و به یک ویدئوی شادی پسر وزیر استناد کردند، ما اما هیچوقت نخواستیم از سخنگوی استقلالی دولت خاتمی، از خاندان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی مایه بگذاریم، ما در زمین ماندیم، شما اما حواستان به بیرون بود، ما حسرت یک روز پرسپولیسی بودن امثال «تیام» را کشیدیم و اما با «ربیع‌خواه» دویدیم. بشار، رامین، مسلمان، محرمی، شجاع و…دو جین بازیکن طرازاول از دست دادیم؛ همین‌ها که اسکلت تیم ملی هستند، اما با مهدی شیری ادامه دادیم ما دویدیم و شما برچسب زدید، ما مومن ماندیم و مومنان به دویدن، گرچه که روز رفتن برانکو اشک ریختیم، گر چه با پدیده‌های مثل عرب و رسول‌پناه خون دل خوردیم اما آن موقع که شما سرگرم هشتگ زدن بودید، ما به این فکر می‌کردیم که چگونه باید با مهاجم بودن احمد نور از سر بی‌بازیکنی سر کنیم.

پرسپولیسِ حکومتی؟ حداقل با تاریخ شوخی نکنید

سر کردیم و مومن ماندیم چون این رسم هواداری‌ست، روزهای خوش شما هم می‌آید اما در این روزگار عسرت و غم، در این زمانه مصیبت و یاس، اگرهمین‌قدر هم بهم دیگر فرصت شادی ندهیم که دیگر چیزی نمی‌ماند، شما شادی ما را نخواستید، ما اما برای شما ده قهرمانی پی‌درپی آرزو می‌کنیم، آن روز به احترام این احساسات ناب، سر تعظیم فرود می‌آوریم، آخر ما جز همدیگر کسی را نداریم، شما هم «ما» هستید و «ما» هم شما هستیم.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15857
  • منبع : برترینها

نوشته های مشابه

12بهمن
سپاهان در حال جذب  مدافع اروپایی؟!
طلایی‌پوشان اصفهانی به دنبال نقل‌وانتقالات زمستانه هستند؛

سپاهان در حال جذب مدافع اروپایی؟!

30دی
نام‌های تازه و در دسترس در لیست جدید نکونام
سومین تلاش مدیریت استقلال برای تقویت زمستانی

نام‌های تازه و در دسترس در لیست جدید نکونام

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.