• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

سر تیتر اخبار

شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران

4
شهردار اصفهان:

پیگیری تفاهم سه جانبه برای استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان

  • کد خبر : 14198
  • 22 خرداد 1400 - 10:19
پیگیری تفاهم سه جانبه برای استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان
اصفهان با ظرفیت مرکز همایش ها به شبه پایتختی برای برگزاری مراسم بین المللی تبدیل می‌شود.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، شهردار اصفهان با درخواست از وزیر امور خارجه برای ایجاد ظرفیت مناسب برای بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی اصفهان گفت: اصفهان با ظرفیت مرکز همایش ها می تواند به شبه پایتختی برای برگزاری مراسم بین المللی تبدیل شود.

بازدید ظریف از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در بازدید وزیر امور خارجه از مرکز همایش های بین المللی اصفهان، با قدردانی از حمایت های مداوم وزارت امور خارجه از مدیریت شهری اصفهان به خصوص در پیشبرد این پروژه اظهار کرد: با   تکمیل این مجموعه دغدغه شهرداری از روز بعد از افتتاح در مورد بهره برداری از این مرکز خواهد بود.

وی افزود: در این مورد با حمایت شما جلساتی با سرمایه گذاران قطری برگزار شد که با بروز برخی مسائل در کشور، معادلات به هم خورد. بنابراین از شما درخواست داریم این مسئله را با وزیر امور خارجه یا سفیر قطر در ایران به عنوان یک ماموریت اصلی در رابطه با اصفهان مطرح کنید.

اصفهان؛ شهر زیرساخت ها

نوروزی با بیان این که شهرداری توسعه زیرساخت ها در اصفهان را همواره پیگیری می کند گفت : شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان در این چند سال در زیرزمین برای ساخت مترو صرف کرده چون می داند این شهر چقدر به توسعه حمل و نقل پاک و توسعه زیرساخت هایش نیاز دارد.

وی افزود: با مجوز دولت برای ساخت حلقه چهارم اصفهان که ۸۰ کیلومتر طول دارد، میلیاردها تومان هزینه کرده ایم تا بزرگترین پل در شهر اصفهان به نام شهید سردار سلیمانی ساخته شود و فردا شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

شهردار اصفهان با اشاره به ساخت قطار حومه ای و تراموا در شهر اصفهان اظهار کرد: اگر برنامه ۱۴۰۵ اصفهان ادامه پیدا کند تحولات بسیار خوبی در شهر رخ می دهد.

وی بیان کرد: اگر از مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان محلی برای رفت و آمد و برگزاری همایش های بین المللی بهره برداری شود، اصفهان می تواند مقصد گردشگری قرار گیرد و شبه پایتختی برای برگزاری مراسم های بین المللی به شمار رود.

نوروزی با اشاره به استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت شما و دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان تفاهم نامه سه جانبه الزام آور امضا و اینجا به مرکز دیپلماتیک تبدیل شود.

ابتکار شهروند دیپلمات شهرداری برای استفاده از ظرفیت شهروندان در دیپلماسی شهری

همچنین در این جلسه، ایمان حجتی  ضمن تشکر از حمایت های وزارت خارجه از پیشبرد دیپلماسی شهری اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهایی که در حوزه وزارت امور خارجه این است که درهای وزارت امور خارجه به روی همه باز شده تا همه از امکانات این ظرفیت استفاده کنند. وزارت امور خارجه و همکاری با آن قبلا دست نیافتنی بود اما اکنون برای همه دستگاه ها این وزارت خانه دست یافتنی شده و یاری گر همه مجموعه های دولتی و خصوصی است که جای قدردانی دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: پیرو فضایی که دکتر نوروزی و شما در سطح شهر برای فعالیت های بین المللی ایجاد کرده اید، تلاش کردیم ارتباطاتی که با خواهرخوانده ها و مجامع شهری داریم و بخشی از آنها غیرفعال بود، فعال شود به طوریکه اصفهان خواهرخوانده کویت بود اما روابط دو شهر در سایه مشکلات دیپلماسی رسمی بین دو کشور کم فروغ بود اما توانستیم رابطه بین دو شهر را بهبود دهیم و اکنون بین دو شهردار ارتباط خوبی وجود دارد.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم اگر بخواهیم خروجی مثبتی از فعالیت های بین المللی شهرداری داشته باشیم به عنوان یکی از زیرساخت های دیپلماسی عمومی در دیپلماسی شهری، باید کار را از دل یک اداره و شهرداری بیرون بیاوریم که برای این مهم، ابتکار طرحی به نام شهروند دیپلمات در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان متولد شد.

حجتی افزود: زمینه این کار طی مکاتبه دکتر نوروزی با وزارت امور خارجه فراهم شد و حالا این طرح از نظر مشارکت مردمی و همراهی با فراخوان این طرح بسیار ارزشمند و برای ما مایه شگفتی و خرسندی بود.

وی اظهار کرد: تاکنون در راستای ابتکار شهروند دیپلمات، بیش از ۲۵۰ طرح از شهروندان دریافت شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این طرح به نتایج خوبی رسیده و اجرای آن از سوی وزارت امور خارجه در اصفهان پایلوت قلمداد شده است، گفت: اکنون این طرح ها در مرحله داوری است و بودجه ای هم برای حمایت مالی از این پروژه ها از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان اختصاص یافته است به گونه ای که از میان این طرح ها ۱۵ پروژه خوب به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: به تولید محتوا برای بازاریابی شهری اصفهان ورود پیدا کردیم و مجموعه کتاب های پل و تیزر ویژه اصفهان رونمایی شد و در تیرماه ۱۰ تیزر اصفهان به ۱۰ زبان زنده دنیا رونمایی خواهد شد.

وی افزود: اصفهان در آستانه خواهرخواندگی با سه شهر حیدرآباد هند، سمرقند ازبکستان و پورتوی پرتغال قرار دارد که با تسریع این کار در ماه های آینده این تفاهم نامه ها به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14198
  • منبع : شهرداری اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.