• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

5
حیدرعلی عابدی در گفت و گوی اختصاصی با عصر تحلیل:

کادر درمانی از جان گذشتگی کردند / نیاز به تاسیس مراکز مقابله با بحران داریم

  • کد خبر : 3762
  • 31 اردیبهشت 1399 - 23:19
«فرهنگ ایرانی به کمک مبارزه با شیوع ویروس کرونا آمد.» این صحبتی بود که حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  و سخنگوی کمسیون بهداشت به آن اشاره کرد. وی در گفت و گوی خود در خصوص ویروس کرونا صحبتهایی به میان آورد که در ادامه بخش مهم این گفت و گو که توسط خبرنگار عصر تحلیل تهیه و تنظیم شده است را می خوانید:

به گزارش عصر تحلیل، حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه اختصاصی با عصر تحلیل با اشاره به اینکه برخلاف ایران اکثر کشورها برای مقابله با اپیدمی کرونا بر قرنطینه تأکید کرده اند، گفت: برای مقابله با کرونا باید چهار دیدگاه پزشکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنیم و با ترکیب این چهار دیدگاه روش مناسبی را برای ادامه فعالیت مبارزه با این بیماری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از دیدگاه پزشکی زنجیره انتقال، صرف نظر از میزان هزینه آن باید قطع شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از نظر اقتصادی در زمان قرنطینه توان روی پا ایستادن را ندارد بنابراین این دیدگاه پزشکی به طور کامل در کشور عملی نشد.

عابدی افزود: دیدگاه اجتماعی مربوط به حقوق شهروندی است که این امر در ایران اهمیت زیادی دارد.

باور ها و عقاید به کمک مبارزه با کرونا آمد

وی همچنین به دیدگاه فرهنگی اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ مجموعه عقاید، باورها و ارزش هااست، ادامه داد: درکشورهای اروپایی بسیاری از فعالیت های اجتماعی تا آخرین لحظات برقرار بود و به دلیل عدم توانایی دولت ها در ممانعت از این امر، این بیماری به میزان زیادی انتقال یافت؛ ولی در ایران به دلیل فرهنگ متفاوت حاکم بر این کشور، بسیاری از آن فعالیت های اجتماعی انجام نمی شد و در نتیجه باعث شد که کشور ما آسیب کمتری ببیند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور مثبت مردم در کمک به دولت افزود: خیریه های متفاوتی برای کمک به نیازمندان شکل گرفت و باعث شد نیازمندان در این بحران آسیب کمتری ببینند؛ همچنین سیستم های کشور برای تهیه مواد حفاظتی فعال شدند که این امر از اتفاقات خوب این دوره بود.

ایثار گری کادر درمان نشان از فرهنگ ایرانی دارد

وی با اشاره به ایثارگری پزشکان و وپرستاران در این دوران گفت: پزشکان و پرستاران با وجود مشکلات مالی و حفاظتی بدون ادعا و بهانه جویی در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کردند که این مقوله نیز کار فرهنگی به شمار می آید و نشان از فرهنگ و پیشینه انسان دوستی ایرانیان دارد.

نیاز به تجهیز مراکز بیمارستانی برای مقابله با بحران های احتمالی

عابدی بیان کرد: لازم است که همچنان سیستم درمانی را آماده نگه داشته و بیمارستان هایی جدا از بیمارستان های دانشگاه و خصوصی  تحت عنوان ستاد بحران احداث شود که بتوانند برای مقابله با بحران هایی که کرونا به وجود می آورد آمادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تشخیص و بیماریابی بر دو مبنای خود اظهاری و آزمایشگاهی است، افزود: امروزه باید بر روی تست های آزمایشگاهی سرمایه گذاری شود به طوری که روزانه از افراد شاغل قبل از حضور در محل کار، آزمایش گرفته و با انجام این کار از ادامه بحران کرونا جلوگیری کنیم.

 مشکلی که چاره ساز شد

عابدی با اشاره به اینکه دولت دهم سرمایه گذاری خوبی بر روی بیمارستان ها انجام داده است اظهار کرد: به دلیل تصادفات زیادی که در ایران اتفاق می افتد تعداد بالایی بخش مراقب های ویژه ( ICU) در کشور  وجود دارد که باعث جلوگیری از بحران های موجود بر اثر کرونا در ایران کرد.

وی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت در قسمت مراقبت های ویژه عملکرد خوبی داشت و توانست آمار مرگ و میر را پایین بیاورد.

کرونا همچنان میهمان ناخوانده

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما باید تا مدت ها با کرونا زندگی کنیم عنوان کرد: با توجه به اینکه علم در حال حاضر ناقص است و  انجام تست سریع فعلا ممکن نیست و همچنین ایران ازنظر اقتصادی نمی تواند از قرنطینه استفاده کند تا به حال اقدامات خوبی در زمینه بیمار یابی و جداسازی بیمار از دیگران صورت نگرفته است.

پرستاران در اولویت قرار گرفتند

عابدی در نهایت با اشاره به اینکه اخیرا پنج هزار پرستار در بیمارستان های دولتی استخدام شده و سه هزار نفر دیگر در شرف استخدام هستند گفت: قرار است بخشی از یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی به استخدام پرستاران اختصاص یابد.

عابدی با بیان اینکه تعداد پرستار طبق استاندارد معاونت پرستاری در ایران ۲٫۶ پرستار و کمک پرستار به ازای هر تخت است ادامه داد: بیمارستان های خصوصی که تعدیل پرستار می کنند از آنجا که تعداد پرستارانشان مطابق استاندارد معاونت پرستاری نیست در آینده با مشکل مواجه خواهند شد./

گفت و گو: داوود شیخ جبلی 

تنظیم: شقایق اشراقی

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=3762

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.