• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

5
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

برگزاری جشنواره «گل سرخ» در عید فطر/۲۰ هزار درختچه گل سرخ از چهارراه تختی تا دروازه شیراز کاشته می شود

  • کد خبر : 12804
  • 21 اردیبهشت 1400 - 15:08
برگزاری جشنواره «گل سرخ» در عید فطر/۲۰ هزار درختچه گل سرخ از چهارراه تختی تا دروازه شیراز کاشته می شود
گل سرخ نباید حتما رنگ قرمز داشته باشد منظور از گل سرخ همان گل رز است که ما در کشور و دنیا با رنگ های مختلف می بینیم.

به گزارش عصر تحلیل، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در قالب برگزاری جشنواره «گل سرخ» در شهر اصفهان ۲۰ هزار درختچه گل رز (گل سرخ) از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در گلدان باکس کاشته می شود.

اسکلت های فلزی، تابوی تاریخ چهار باغ اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه گل سرخ یا گل وَرد به زبان عربی از گل هایی است که ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم را در دنیا دارد، اظهار کرد: این گل بومی ایران است و در نواحی مرکزی رشد می کند چراکه انواع نسترن ها در ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه گل سرخ گل ملی ایران است و در ۱۰ کشور دنیا هم به همین عنوان شناخته شده است، گفت: در کتب قدیمی ما مدام صحبت از گل سرخ بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در واقع گل سرخ نباید حتما رنگ قرمز داشته باشد چراکه منظور از گل سرخ همان گل رز است که ما در کشور و دنیا با رنگ های مختلف می بینیم.

وی با بیان اینکه در ایران هم نسترن ها به عنوان پایه های اصلی این گل به شمار می رود و روی پایه نسترن انواع رزهای پُرپَر پیوند می شود، گفت: بر همین اساس کاشت این گل تحت عنوان «جشنواره گل سرخ» در عید فطر انجام می شود و سعی کردیم رنگ قرمز این گل را در جشنواره قرار دهیم.

مرتضایی نژاد تصریح کرد: گل رز جزو گونه های درختچه ای بسیار مقاوم است و برخی از واریته ها مثل نسترن سفید که در شهر اصفهان دیده می شود دوام و عمر گل دهی بسیار طولانی دارد به طوریکه گل دهی از بهار آغاز می شود و تا زمستان پایه ها پر از گل است.

وی افزود: در این جشنواره گونه رزی که پیش بینی شده به صورت باکس داخل گلدان قرار گرفته و از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و نیز چهارباغ بالا کار می شود؛ البته در مناطق دیگر هم به صورت موردی رز هفت رنگ کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در این جشنواره فقط در یک محور ۲۰ هزار درختچه گل رز متمرکز شده قرار دارد تا علاوه بر زیبایی و نشاط شهر، این گونه گل به شهروندان هم معرفی شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12804

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.