• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

4

کاندیداها با شعارهای بورسی موج‌سواری می‌کنند

  • کد خبر : 13974
  • 13 خرداد 1400 - 13:20
کاندیداها با شعارهای بورسی موج‌سواری می‌کنند
یک کارشناس اقتصادی گفت: از آنجایی که نارضایتی مردم از بورس افزایش یافته آقایان می‌خواهند بر روی این موج نارضایتی سوار شوند و رای اخذ کنند وگرنه هر کسی می‌داند که چرا بورس سقوط کرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، غلامحسین دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برنامه‌های اقتصادی کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی کاندیداها از جمله ارایه وام‌ها و یارانه‌های با اعداد و ارقام نجومی شعارگونه و عوام فریبانه‌ است.

وی تاکید کرد: از بعد از انقلاب تا به امروز تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بیان مشکلات و معضلات، مشکلی ندارند و در تمام ادوار هر چند مشکلات گفته شده اما تاکنون راه‌حلی به رفع این مشکلات هم ارایه نشده‌ است و هر آنچه هم به عنوان راه‌حل و راهکار بیان شده، مشتی شعار بیش نیستند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: چراکه ارایه هرگونه راهکار به این معنا است که منافع گروهی یا عده‌‌ای را از بین ببرند و به نظر می‌رسد این آقایان هر کدام در فکر تامین منافع گروهی دیگر هستند بنابراین بعید است که این کاندیداها منافع گروه‌های خاص و گروه‌های قدرت را مورد تعرض قرار دهند.

دوانی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور ساختاری است و مشکلات ساختاری به غیر از برنامه‌های عملی از طرق دیگر برطرف نخواهد شد افزود: شعار صرفا به درد سیاست می‌خورد و در اقتصاد شعار کاربرد ندارد زیرا مبانی علم اقتصاد همه جای دنیا یکسان و راه‌حل‌های آن نیز مشخص است. بعید به نظر می‌رسد این کاندیداها در صدد ساختارشکنی اقتصادی باشند.

وی درباره شعارهای تسهیلات محور نامزدها اینکه برخی از آنها پرداخت وام ۵٠٠ میلیون تومانی را وعده می‌دهد و برنامه افزایش یارانه را دارند، گفت: پاسخ شعارهای وامگونه و پرداخت یارانه بیش از توانایی اقتصادی همان پاسخی را که مردم در دوره‌های قبل به نامزدها داده‌اند، است، اینکه از کجا می‌آوری؟

دوانی با تاکید بر اینکه یارانه و وام‌های پرداختی صرفا شعارهای پوپولیستی هستند، افزود: اگر این نامزدها رییس جمهور شوند به طور قطع از عهده اجرای این شعار برنمی‌آیند.

این کارشناس اقتصادی گفت: مشکل مردم ایران دریافت وام، یارانه و صدقه نیست، مردم می‌خواهند چرخ تولید به راه بیفتد و اشتغال ایجاد شود اما به نظر می‌رسد این کاندیداها خود از عوامل محل تولید هستند.

وی درباره شعارهای بورسی نامزدهای انتخابات تاکید کرد: از آنجایی که نارضایتی مردم از بورس افزایش یافته آقایان می‌خواهند بر روی این موج نارضایتی سوار شوند و رای اخذ کنند وگرنه هر کسی می‌داند که چرا بورس سقوط کرد.

وی ادامه داد: دلایل سقوط بورس سفته بازی در این بازار، دامن زدن به انتظارات غیر واقعی مردم و کسب درآمد برای کسری بودجه بوده و هر دولتی که بر سر کار بیاید این روند را ادامه می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به یکی از کاندیدای این دوره تاکید کرد: کشور نیازمند رییس جمهوری است که متعهد به منافع مردم در مقابل گروه‌های قدرت باشد و هیچ کشوری به دنبال رییس جمهوری که صرفا اقتصاد خوانده نیست کمااینکه می‌بینیم در کشورهای جهان روسای جمع لزوما اقتصاددان نیستند اما مدیرانی هستند که در استفاده از کارشناسان اقتصادی و اجتماعی کارآمد انتخاب درستی داشتند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13974
  • منبع : خبرگزاری ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.