• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

1
افشاگری ملی‌پوش؛

کسی وارد تیم ملی شد که در رویداد گزینشی شرکت نداشت

  • کد خبر : 12885
  • 23 اردیبهشت 1400 - 8:15
کسی وارد تیم ملی شد که در رویداد گزینشی شرکت نداشت
یکی از کماندار ریکرو در واکنش به حذفش از اعزام به جام جهانی و گزینشی المپیک به مواردی اشاره کرد که حکایت از ارتباط برخی انتصاب‌های اخیر در فدراسیون با حضور یک خانم در ترکیب تیم ملی دارد.

به گزارش عصر تحلیل، اعضای تیم ملی تیروکمان در هر دو بخش کامپوند و ریکرو مردان و بانوان هفته آینده عازم لوزان می شوند تا در رقابت های جام جهانی سوئیس شرکت کنند. بعد از آن هم تمرینات کماندارن برای حضور در آخرین مرحله رقابت های گزینشی المپیک به میزبانی فرانسه دنبال می شود.

نیلوفر علیپور از کمانداران دعوت شده به اردوهای آماده سازی برای این دو رویداد بود. وی اما در ترکیب تیم اعزامی به سوئیس و فرانسه قرار ندارد و همین مسئله اعتراض این ملی پوش را موجب شده است.

این کماندار ریکرو ضمن اشاره به سوابق فعالیت خود در تیروکمان که مدال طلای تیمی مسابقات ۲۰۱۹ همبستگی کشورها (بنگلادش) و جایگاه چهارمی تیمی مسابقات ۲۰۱۹ کاپ جهانی شانگهای (برای نخستین بار در تاریخ ریکرو ایران) بخشی از آن بود، به مواردی اشاره کرد.

با تیم ملی تمریناتم را آغاز کردم

وی در آغاز این گفتگو با بیان اینکه ۵ سال از عضویتش در تیم ملی تیروکمان می گذرد، گفت: بعد از محدودیت های کرونا از شهریورماه سال گذشته همراه با تیم ملی تیروکمان در اردوهای آماده سازی شرکت کردم. در اردوی این تیم به میزبانی کیش و تبریز هم حضور داشتم. در ادامه هم تمریناتم را در کرج پیگیری کردم.

به صورت انفرادی از من تست کرونا گرفتند

این کماندار خاطرنشان کرد: در ادامه و برای ورود دوباره به اردو از من تست گرفته شد اما به صورت انفرادی؛ نتیجه تست را مثبت اعلام کردند اما خودم آن را هرگز ندیدم چون نتیجه را برایم ارسال نکردند. دو هفته بعد از آن مجدد به صورت انفرادی در سایت تیروکمان آزادی تست دادم اما بازهم گفتند نتیجه مثبت شده است.

گفتند موضوع کرونا و قرنطینه را رسانه ای نکن

علیپور با بیان اینکه اینگونه حدود ۷ هفته دور از تمرین و در قرنطینه بودم، تصریح کرد: به من گفته بودند قضیه کرونا را علنی نکنم تا برای حضور در اردو مشکل نداشته باشم. اما بعد از آن زهرا نعمتی کرونا گرفت و بعد از ۱۰ روز هم به تمرینات بازگشت. موضوع هم رسانه ای شد.

آزمایشگاهی که نتیجه تست من را مشخص کرد، پلمپ شد

وی یادآور شد: تست هایی که برای تشخیص کرونا از من گرفته شده بود توسط یک آزمایشگاه واحد اعلام نتیجه شده بود. طبق گفته مدیر تیم های ملی، همان آزمایشگاه امروز پلمپ شده است چون نتایج آزمایش هایی که می گرفت و نتایج آن سندیتی نداشتند.

تیمم در لیگ با نظر مربی وقت تیم ملی انتخاب شد

این ملی پوش تیروکمان اشاره ای هم به حضورش در لیگ تیروکمان داشت و گفت: برای حضور در مسابقات باشگاهی مجبور بودم در تیمی که دوست ندارم (اشتادسازه) بازی کنم. به من گفتند مربی تیم ملی (مجید میررحیمی) این را می خواهد و نباید با او لج کنم. با این شرایط در لیگ شرکت کردم و هنوز هم حقم را بابت قراردادم نگرفته ام.

بعد از تغییر سرمربی تیم ملی رکوردهایم تغییر کرد

وی افزود: بعد از آن مربی تیم ملی تغییر کرد و آقای بهزاد پاکزاد که قرار بود سرمربی اختصاصی زهرا نعمتی باشد، هدایت تیم را بر عهده گرفت. خود من نسبت به این مسئله معترض بود چون وی قرار بود فقط مربی اختصاصی خانم نعمتی باشد اما با این حال تمرینات را زیر نظر او ادامه دادیم. با مربی جدید شروع کردیم با آزمایش کمان با تنظیمات مختلف که قاعدتا روی رکوردها تاثیر می گذاشت اما به من اینگونه گفتند که این تغییر رکوردها اهمیتی ندارد و باید فقط روی موارد متغیر متمرکز شوم.

رفتار متناقض در اردوی ترکیه

علیپور به حضورش همراه با تیم ملی تیروکمان در اردوی ترکیه اشاره کرد و گفت: از روز اول که وارد ترکیه شدیم به مربی گفتم اینجا ارتفاع از سطح دریا متفاوت است، می خواهم کمانم را دوباره تنظیم کنم اما گفت امکانش نیست. با این حال از فردای آن روز کمان همه اردونشینان تنظیم شد به جز من، در کل مدت اردو و مسابقه کوچکترین کمکی به من نداشت.

به صحبت های سرمربی تیم شک کردم

کماندار کشوررمان با بیان اینکه بعد از دومین شبیه سازی که در اردوی ترکیه داشتیم به صحبت های مربی شک کردم، افزود: همانجا موضوع را با مدیر تیم های ملی هم در میان گذاشتم چون شک کرده بودم که نفرات تیم برای مسابقات سوئیس و فرانسه اعلام شده اند. شکم درست بود چون بعد از چک کردن سایت جهانی نسبت به آن مطمئن شدم و متوجه شدم که نام من در ترکیب نیست اما دو نفر دیگر هستند که یکی نماینده جوانان است و یکی هم به عنوان «کنار تیم» در اردوها شرکت داشت.

در پاسخ به اعتراضاتم گفتند دروغ گفتیم!

ملی پوش ریکرو ایران با بیان اینکه نسبت به این موضوع معترض شدم، ادامه داد: در پاسخ به من گفتند رکوردهایم پایین بوده است در حالیکه رکوردهای من کمتر از بقیه نبود ضمن اینکه در مرحله تست رکوردگیری شده بود اما با این حال هم از سایر ورزشکاران پایین تر نبودم. علاوه بر این به من گفته بودند که نتیجه رکوردها مهم نیست به همین دلیل این مسئله را هم یادآور شدم اما در پاسخ به من گفتند که دروغ گفتیم!

وی در همین زمینه ادامه داد: اگر قرار بود رکوردها مبنای انتخاب باشد باید به صورت رسمی اعلام می کردند ضمن اینکه با حضور داور اقدام به رکوردگیری می کردند. این مسائل را هم در اعتراض هایم عنوان کردم. در پاسخ به من گفتند که در روز پایانی عملکرد بهتری داشته باشم در این صورت و حتی اگر به اندازه دو امتیاز بهتر باشی نامت وارد لیست می شود.

فردی وارد اردو شد که با هزینه خودش به اردوی ترکیه رفت

علیپور در ادامه این گفتگو به یک مسئله دیگر هم اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه با مربی جدید در حال تست کردن کمان در شرایط مختلف و جدید بودیم، قرار شد در کنار تیم اصلی یک نفر به عنوان «کنار تیم» و یک نفر به عنوان نماینده جوانان حضور داشته باشد اما فقط در اردوها؛ نفر اولی که به عنوان کنار تیم دعوت شد به دلیل مسائل شخصی نتوانست ادامه دهد. یک نفر دیگر جایگزین شد که با هزینه خودش به اردوی ترکیه رفت.

ارتباط انتصاب های اخیر فدراسیون تیروکمان با حضور یکی از کماندارن در تیم ملی!

وی در این رابطه به موارد دیگر هم اشاره کرد و یادآور شد: فرد جدید (شیوا شجاع مهر) در باشگاهی به اسم آکادمی راد تمرین می کند که تحت مدیریت بهرام ملکی است، وی (ملکی) اسپانسر فدراسیون است و قرار است برای مسابقات سوئیس و فرانسه با هزینه خودش تیم کامپوند را اعزام کند. همین اقای ملکی در فروردین ماه به عنوان عضو هیات رئیسه انتخاب شد و در اردیبهشت ماه هم به عنوان رئیس کمیته تیم های پایه منصوب شد. به نوعی یکی از کماندارن تیم خود را به عنوان «کنار تیم» وارد ترکیب تیم ملی کرد و باهزینه شخصی به مسابقات ترکیه اعزام کرد.

کسی وارد تیم ملی شد که در رویداد گزینشی شرکت نداشت

این ملی پوش معترض تیروکمان تاکید کرد: فردی که به عنوان«کنار تیم» وارد اردو شد و در نهایت در ترکیب تیم ملی قرار گرفت هیچ سابقه ای از حضور در تیم ملی ندارد و در هیچ رقابت گزینشی برای تیم ملی هم شرکت نکرده است.

به من می گفتم تمرکز برای کسب سهمیه باشد اما خط خوردم

علیپور مجدد به رکوردگیری هایی که در جریان اردوها انجام می شد و اشاره کرد و یادآور شد: مدیر تیم ملی، رئیس فدراسیون، سرمربی و مربی تاکید داشتند که رکوردها مهم نیست، به من می گفتند که تمام تمرکزم را برای مسابقات فرانسه و کسب سهمیه المپیک بگذارم. تاکید داشتند که اوج رکوردم در فرانسه باشد که البته درست هم همین است. قرار شد در اردوی مشترک با ترکیه و جمهوری چک و مالدوی شرکت کنیم. قرار شد در آن اردو به صورت تمرینی، مسابقات شبیه سازی داشته باشیم. ۱۲ نفر در اردو شرکت داشتیم و با نظر سرمربی قرار بر این شد تا موارد جدیدی را تست کنیم. آنجا هم تست دادیم، هیچ داوری حضور نداشت، هر ورزشکاری خودش رکوردها را ثبت می کرد. با این شرایط رکوردگیری شد و در نهایت هم من خط خوردم.

در پاسخ به اعتراضم گفتند که نظر سرمربی مهم است نه رکورد و پیشینه!

این ملی پوش با تاکید بر اینکه موضوع کنار گذاشته شدنش از ترکیب تیم ملی را از طریق مدیر تیم های ملی پیگیری کرد، گفت: در پاسخ به من تاکید کردند که اسامی تغییر نمی کند، گفتند اصلا هم مهم نیست که ورزشکار سابقه ملی پوش بودن نداشته است. در مسابقات اخیر حضور نداشته یا رکورد پایین تر از تو داشته است. مهم نظر سرمربی تیم ملی است و سلیقه مربی و شناخت این است که این تیم نتیجه بهتر می گیرد.

وی ادامه داد: در واکنش اعتراض کردم که این مربی از ۲۷ دی ماه به تیم ملی آمده است در واقع مربی اختصاصی زهرا نعمتی است، با من و دیگر بازیکنان تا به حال کار نکرده است. بر چه اساس شناخت دارد اما نتیجه ای نداشت.

پیگیری اعتراض از هیات استانی تا ولی فقیه و رهبری

نیلوفر علیپور اعتراض خود نسبت به کنار گذاشته شدنش از ترکیب تیم ملی تیروکمان برای حضور در مسابقات جام جهانی سوئیس و گزنیشی المپیک در فرانسه را به صورت مکتوب از طریق هیات استانی، اداره ورزش و جوانان استان البرز، فدراسیون تیروکمان، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، نمانیده ولی فقیه و رهبری پیگیری کرده و در هر مکاتبه با هر یک از آنها خواستار احاق حقش شده است.

رئیس فدراسیون اجازه صحبت به من نداد

وی می گوید: از روزی که متوجه موضوع شدم، پیگیر دیدار و صحبت با رئیس فدراسیون بودم اما متاسفانه ایشون من را نپذیرفت و نخواستند که با من صحبت کنند. به عنوان یک ملی پوش حقم بود با رئیس فدراسیون صحبت کنم.

تهدید به کنار گذاشتن ورزش حرفه ای شدم

ملی پوش معترض تیروکمان تصریح کرد: در پیگیری اعتراضم از طرف وزارت، کمیته و آقای عسگری و حاجی زاده نماینده استان البرز و آمل در مجلس حمایت شدم اما نتیجه خاصی نگرفتم، با این حال از دکتر صالحی امیری، آقای سعیدی، خانم طاهریان، خانم فرهادی زاد و… تشکر می کنم که حمایت کردند. کسانی هم بودند که نه تنها به حرف من گوش ندادند بلکه به من توهین کردند و در واقع تهدید کردند که اگر پیگیری هایم را ادامه دهم مجبور می شوی ورزش حرفه ای را کنار بگذاری و دیگر جایی در فدراسیون نداری. حتی آقای فخری هم در پاسخ به پیگیری هایم به من گفتند که حق خوری زمان ما هم بوده است و خودم نباید اجازه می دادم حق ضایع شود.

رئیس فدراسیون گفت تا زمانی که هست دیگر جایی در تیم ملی ندارم

وی همچنین یادآور شد: در کمیته پیگیر احقاق حقم بود که رئیس فدراسیون با من تماس گرفت و تهدیدم کرد. او گفت تا زمانیکه رئیس فدراسیون است دیگر جایی در تیم ملی ندارم و اجازه اعزام هم پیدا نمی کنم. رئیس فدراسیون گفت که مربی حتی اگر دلایلش منطقی نیست حرفش را باید روی چشم بگذارم. آقای نجاری که رئیس هیات استان من هستند اصلا موضوع را پیگیری نکردند. متاسفانه بعد از گذشت ۲۰ روز از زمانیکه که نامه دادم جواب رسمی نگرفتم. آقای پاکزاد که اتفاقا کرجی هستند هیچ دلیل منطقی برای خط زدن من نیاورده اند.

تجهیزات زیادی به من داده نشد

کماندار ریکرو ایران با بیان اینکه به خاطر همه این دلایل تصمیم به رسانه ای شدن موضوع گرفتم، گفت: رشته ما پرهزینه است با این حال به یاد ندارم به جز یکی دو بار به من تجهیزاتی داده باشند. هیچ حقوقی هم نگرفته ام. از گروه های فضای مجازی هم حذف شدم. امیدوارماز این طریق به حقم برسم. امیدوارم از این به بعد به گونه ای باشد که حقی از کسی ضایع نشود. از کسانیکه حمایتم کردند تشکر می کنم و امیدوارم با کسب بهترین نتایج در مسابقات آینده بخشی از کمک های آنها را جبران کنم. حتی طی این مدت می خواستم در زمین فدراسیون تمرین کنم اما به من گفتند که نمی توانم. خواستار تمرین در این زمین هم هستم.

اگر به فرانسه اعزام شوم، کسب سهمیه می کنم

نیلوفر علیپور در پایان با تاکید بر اینکه فرصت زیادی تا زمان مسابقات جام جهانی سوئیس باقی نمانده است، گفت: برای مسابقات گزینشی المپیک (فرانسه – خردادماه) اما فرصت باقی است. این توانایی را در خود می بینم که در این رقابت ها کسب سهمیه کنم. چرا من نباید باشم و شیوا شجاع مهر کسی که اصلا سابقه ملی پوش بودن ندارد و رنکینگش هم قابل مقایسه بامن نیست، اعزام شود. چرا باید پول جای شایستگی را بگیرد. در تمام مسابقات که با او اعزام شدم، بالاتر از او بودم. چرا حالا باید او اعزام شود؟ برای مسابقات فرانسه امکان اعزام چهار نفر وجود دارد اما می خواهند سه نفر را اعزام کنند. خواهان این هستم که نامم اضافه شود چون می دانم که توانایی کسب سهمیه دارم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12885
  • منبع : خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.