• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

5
مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان خبر داد:

کشف ماینر در۳۱۲ نقطه شهر اصفهان/ با رعایت الگوی مصرف خاموشی نخواهیم داشت

  • کد خبر : 18180
  • 31 فروردین 1401 - 16:05
کشف ماینر در۳۱۲ نقطه شهر اصفهان/ با رعایت الگوی مصرف خاموشی نخواهیم داشت
مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان گفت: در صورت مصرف بهینه برق در فصل تابستان خاموشی نخواهیم داشت.

به گزارش عصر تحلیل و به نقل از اکو انرژی، مرسل صالحی با اشاره به ساعت پیک مصرف اظهار داشت: بسیاری از شهروندان از این ساعت بی اطلاع هستند و شیوه مصرف شان در ساعات ۱۳ الی ۱۶ سبب افزایش بار مصرف می شود.
وی یادآور شد: امسال شاهد سه درصد رشد مصرف نسبت به سال قبل هستیم که این مصرف بیشتر دم صبح و ایام سحراست.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف تاکید کرد: در صورت مدیریت ۲۱۶ مگاوات در سال ۱۴۰۰، می توانستیم منجر به خاموشی نشویم که متاسفانه به دلیل گرمای زودرس، نیروگاه های در حال تعمیر و دیر وارد شدن نیروگاه ها به مدار شاهد خاموشی بودیم.
وی با بیان اینکه ما تکلیف خودمان را در مدیریت مصرف انجام دادیم گفت: در این زمینه با همکاری مشترک بخش های صنعت و کشاورزی با ۷۵۰۰ مشترک سرجمع ۱۷میلیاردتومان پاداش داخل قبوض به صورت بستانکار لحاظ شد.
صالحی یادآور شد: در طرح پاسخگویی بار، تکلیف ما ۱۱۸ مگاوات بود که ۱۹۹ مگاوات صرفه جویی داشتیم و بیشتر از تعهد عمل کردیم.


وی ادامه داد: ۷۷ درصد مشترکین شرکت برق استان اصفهان، مصرف کننندگان خانگی هستند و که ۳۵ درصد برق تولیدی را مصرف می کنند. بخش صنعت یک درصد مصرف کنندگان ما را شامل می شود که سهم ۲۸ درصدی در مصرف دارند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان با بیان اینکه میزان مصرف را باید متعادل کنیم و رسالت ما حفظ حالت تعادل است اظهار داشت: بخش مصرف و بار بسیار مهم است و اگر برنامه برای خاموشی تنظیم می شود به دلیل جلوگیری از بحران در شبکه سراسر کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش مصرف خانگی نیازمند به فرهنگسازی و آموزش در خصوص ساعات پیک مصرف هستیم تا بتوانیم با مدیریت مصرف مانع خاموشی شویم.
صالحی اعلام کرد: شماره تماس ۲۱۱۵ جهت مشاوره مشترکین با کارشناسان برق جهت دریافت راهنمایی برای مدیریت مصرف و مسائل مربوط به این حوزه است.
وی یادآور شد:مشترکین خانگی می توانند با نصب اپ برق من و انتخاب گزینه پلی مصرف از ۵ درصد پاداش در هزینه برق مصرفی بهره ببرند. در بخش صنعتی و کشاورزی نیز در صورت مصرف کمتر از میزان مشخص شده، قبض برق آن ها صفر و حتی پاداش تعلق می گیرد.
مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان اظهار داشت: به همه مشترکان مان پیام ارسال کردیم که اگر مصرف را رعایت کنید مشمول پاداش خواهید شد، اما متاسفانه در برخی از ادارات و بیمارستان ها نسبت به این موضوع بی توجهی می شود.
وی با اشاره به همکاری خوب بیمارستان عسگریه یادآور شد: بیمارستان ها می تواند دیزل بیاورد و در ایام پیک به ما کمک کنند که در این زمینه بیمارستان عسگریه خدمت رسانی و الگو سازی خوبی انجام داده و مشمول دریافت پاداش شده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان تاکید کرد: یک میلیارد و خورده ای در دیزل پاداش دادیم و سوخت یارانه ای به آن ها تعلق می گیرد و به ازای سوخت دریافتی که ما نامه اش رامی زنیم پاداش می گیرند.


خاموشی ها شبکه توزیع برق به صورت گسترده است
صالحی با بیان اینکه باید فرکانس شبکه گسترده توزیع برق حفظ شود افزود: این فرکانس باید حدود ۵۰ هرتز باشد و دو تا سه دهم کمتر شود، رله های فرکانسی به صورت خودکار از مدار خارج و سبب خاموشی شود.
وی اضافه کرد: در این مورد و برای مدیریت مصرف با مشترکین تفاهم نامه امضا کرده ایم که میزان مصرف شان را متناسب با میزان خرید بار از شرکت مدیریت کنند. در این بین کسانی که تفاهم نامه امضا نمی کنند در اولویت قطع برق در زمان اوج مصرف هستند و اولویت دوم کسانی هستند که تفاهمنامه را امضا می کنند ولی به آن عمل نمی کنند.
صالحی تاکید کرد: بحث خاموشی ها هنوز مشخص نیست، ولی شرکت های برق با پیشفرض، جدول خاموشی را آماده می کنند تا در صورت بروز مشکل آماده باشند.
وی اضافه کرد: برای کنترل شرایط، اقداماتی در بخش ادارات و سازمان ها و شهرداری ها انجام دادیم که بازرسی نا محسوس و کنترل هوشمند از جمله آن ها است که درصورت مصرف بیش از حد معین، خاموشی اعمال شود. حکم دادستانی برای مشترکین پرمصرف داریم و این حکم را برای ادارات هم لحاظ کردیم؛ منتظر تکلیف هیات وزیران هستیم برای رعایت میزان مصرف در سال جاری و از آن به بعد در صورت عدم رعایت سقف مصرف، برق پرمصرف ها را بعد از یک بار اخطار قطع می کنیم.
مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان گفت: با شهرداری تعامل داریم، اما جای کار زیاد دارد و نیاز است فرهنگ درست مصرف کردن را نهادینه کنیم. این معضل در بخش مدیریتی مشهود است و از شهرداری های منطقه ۷ و ۱۲ گله مندیم که همکاری های لازم را در زمینه مدیریت مصرف را نداشتند. از سوی دیگر شهرداری هایی داریم که دو سال است بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون پاداش به دلیل مصرف بهینه دریافت می کنند.


طرح ۱۱-۱۱
وی با اشاره به تعامل با شهرک های صنعتی ادامه داد: با شهرک های صنعتی تعامل کردیم جهت نوع همکاری در طرح جابجایی روز کاری به شب کاری از ساعت یازده شب تا یازده صبح که به متقاضیان پاداش هم دادیم. کوره های آجرپزی در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند.
صالحی یادآور شد: در کشاورزی با نظام صنفی کشاورزی همکاری داشتیم و اطلاع رسانی برای مصرف بهینه انجام دادیم؛ اعلام کردیم اگر کشاورزان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر با ما همکاری کنند و مصرف برق شان کمتر از حد مجاز باشد، قبوض شان صفر و پاداش دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: کاهش مصارف برق ادارات و بانک ها ابلاغ شده و در صورت کاهش مصرف پاداش تعلق می گیرد.
مدیریت مصرف شرکت برق استان اصفهان تاکید کرد: امسال افزایش تعرفه ها را داریم و مشترکین باید مصرف را در حد الگو نگهدارند و بیش از حد از الگو از پله پایین بر قبض آن ها اضافه می شود. این الگو ۲۰۰ کیلوات در ساعت در ماه است و بیشتر از آن هزینه افزایش می باید.

طالحی با اعلام خبر کشف ماینر در ۳۱۲ نقطه شهر اظهار داشت: تعداد ۴۷۶۸ ماینر با مصرف ۱۰ مگاوات کشف و مبلغ ۱۳۳۸۵۳ میلیون ریال از این بابت وصول شد.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18180

    نوشته های مشابه

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    02دی
    آمونیاک چیست و چه کاربردهایی دارد؟
    در دانستنی های عصر تحلیل بخوانید:

    آمونیاک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.