• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

1
لاغر شدن اصولی:

۱۴ نکته مهم برای لاغر شدن اصولی در سال جدید در خانه

  • کد خبر : 10739
  • 11 اسفند 1399 - 16:11
۱۴ نکته مهم برای لاغر شدن اصولی در سال جدید در خانه
ممکن است کمی وزن اضافه کرده باشید اما حالا وقت آن رسیده است که لاغر شدن اصولی را تجربه کنید. در این مقاله با راهنمایی های تریسی اندرسون قوانینی را به شما می آموزیم که به کمک آنها کاهش وزن داشته باشید.

تریسی اندرسون می گوید: بعد از اولین بارداری بسیار وزن اضافه کرده بودم و میخواستم آن را کم کنم اما اصلا نمیتوانستم غذاخوردنم را کنترل کنم و به خانه برگشتم و پیتزا خوردم!  انتظار نداشته باشید همیشه همه چیز عالی باشد. حالا زمان آن رسیده است که اولین قدمها را برداریم پس آماده باشید.

۱-  خود را برای موفقیت آماده کنید اهداف دست یافتنی برای خود تعیین کنید. سپس چشم اندازی از آنچه می خواهیم باشیم را تصور کنیم. اغلب در رسیدن به اهدافمان شکست می خوریم  چون روی اهداف واقعی مان تمرکز نمی کنیم. دلایل  وزن کم کردن خود را بنویسید و هر روز مرور کنید. روزها و ساعاتی را که قرار است ورزش کنید را علامت بزنید تا دیگر بهانه ای برای انجام ندادنشان نداشته باشید. از همین امروز شروع کنید یخچال خود را بر اساس برنامه غذایی که میخواهید انجام دهید مرتب کنید. هرچه زودتر شروع به خوردن غذاهای سالم کنید به همان اندازه زودتر احساس جوانی و سبکی می کنید.

۲ – ورزش کنید ورزش کردن مثل مسواک زدن کاری است روتین که برای سلامت بدن و طول عمر ضروری است. ورزش را سخت نگیرید و برای خود آن را بزرگ نکنید با این رفتار فقط احتمال ورزش نکردن را بالا می برید. سعی کنید ابتدا ورزش مناسب خود را پیدا کنید.

۳ – سخت نگیرید شاید به تازگی رژیم غذایی را شروع کرده باشید در هر صورت، اشکالی ندارد هر مقدار که توانستید حرکات ورزشی را انجام دهید اما اگر متوقف شدید با خود رو راست باشید از خودتان بپرسید من واقعا خسته شدم؟ یا حوصله ورزش کردن ندارم؟ اگر جواب دومی است سعی کنید تنبلی را کنار بگذارید و ادامه دهید.

۴- تلویزیون را خاموش کنید تلوزیون و تلفن همراه خود را خاموش کنید. وقتی کاری را شروع می کنیم باید تا آخر آن را ادامه دهیم اگر وسط کار چیزی باعث توقف ما شود بازگشت کار راحتی نیست. هنگام ورزش فضا را طوری آماده کنید که چیزی توجه شما را جلب نکند. گاهی اوقات تلویزیون یا موبایل تمرکز شما را بر هم می زند  و همانند دوستی است که تا ورزش را شروع می کند با صحبت ها یا کارهایش سبب توقف ورزشتان می شود.

۵ – یک نوع ورزش ممنوع وقتی بارها و بارها فقط یک نوع ورزش را انجام دهید ( مثلا فقط پیاده روی کنید یا بدوید ) عضلات بدن نا متعادل می شود. دلیلش هم این است که به صورت مداوم فقط ناحیه ای از بدن را هدف قرار داده اید.  مثلا پاهایتان با ورزش قوی  می شود و حجم می گیرد در حالی که بالا تنه هنوز مانند قبل است. انجام همیشگی یک نوع ورزش روی عضلات و مفاصل آن ناحیه فشار وارد می کند. برای مقابله با این مشکل سعی کنید ورزش های متنوعی انجام دهید و از تمام عضلات بدن کار بکشید.

۶ -ل همه برنامه ها یکسان نیستند بدن مانند کامپیوتر است. هر کامپیوتری گنجایش و امکانات خود را دارد. همه کامپیوترها مثل یکدیگر کار نمی کنند. بدن نیز اینگونه است.  باید ببینید بدن به چه مقدار کالری نیاز دارد و برای کاهش وزن چه مقدار باید کمتر کالری گرفت تا سیستم بدن بهم نریزد. این یعنی نمی توان خودسرانه رژیم گرفت و کالری دریافتی بدن را بدون توجه به چیزی کم کرد.

۷ – با پروتئین انرژی بگیرید همیشه احساس خستگی می کنید؟ دلیل این کاهش انرژی با کمبود پروتئین در برنامه غذایی ارتباط دارد. خوردن پروتئین برای انرژی گرفتن بسیار بهتر از پر کردن بدن از کربوهیدرات ها است. پروتئین را از انواع و اقسام غذاها دریافت کنید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

۸-  وعده های کوچک بخورید آخرین وعده غذایی شام است و خیلی هم فرد گرسنه است. برای کنترل احساس گرسنگی باید قبل از وعده های اصلی باید چند وعده ی کوچک در طول روز داشته باشید. این وعده ها را باید با فاصله ۳ تا ۴ ساعت استفاده کرد. با انجام این کار اشتهای خود را کنترل می کنید و هیچ گاه هنگام یک وعده ی اصلی  نمی گویید من خیلی گرسنه هستم باید غذای زیادی بخورم!

۹-  غذاهایی را که دوست دارید بخورید در طول برنامه گاهی شاید دلتان برای غذاهای خوشمزه که زیاد جایی در رژیم ندارند تنگ شود. باید بگویم اگر رژیمی متعادل دارید که در آن به اندازه میوه و سبزیجات و پروتئین استفاده می کنید و ورزش را به صورت مرتب انجام می دهید، استفاده از غذاهایی که دوست دارید نگران کننده نیست.

۱۰- تغییر در ظاهر دقیقا همان چیزیست که می خواهید تجسمی از اندام موردنظرتان را در ذهن داشته باشید. ما تبدیل به آنچه می شویم که در ذهن خود می سازیم. هیچ گاه فکر نکنید تا ابد قرار است در این حالت باقی بمانید چون باعث می شود واقعا چنین چیزی اتفاق بیفتد. با خود فکر کنید دوست دارید چگونه اندامی داشته باشید آن تصویر را در ذهن خود نگه دارید با این کار نیمی از راه موفقیت را طی کردید.

۱۱- از تخم مرغ لذت ببرید تخم مرغ مزایای زیادی دارد. پروتئین تخم مرغ سبب احساس انرژی می شود. کولین موجود در تخم مرغ به عملکرد بهتر مغز کمک می کند. همچنین اضافه کردن انواع سبزیجات به آن مزایای بیشتری را فراهم می کند.

۱۲- سبز شوید اضافه کردن سبزیجات به برنامه ی غذایی الزامی است. دوست ندارید یک بشقاب سبزی میل کنید؟ راهی ساده تر هم هست آب سبزیجات بنوشید.  با این کار ویتامین C و منیزیم جذب کنید.

۱۳  شکلات بخورید شکلات سیاه به سلامت قلب و تقویت روحیه کمک می کند. تا زمانی که ورزش داشته باشید و عذاهای سالم استفاده کنید می توانید در وعده های کوچک از شکلات نیز استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید.

۱۴-ساعت ۷ آشپزخانه را تعطیل کنید بعد از یک روز طولانی نیاز به استراحت دارید درست است؟ متابولیزم بدن هم مثل شما نیاز به استراحت دارد. پس سعی کنید در یک وعده آن هم هنگام عصر یا شب زیاده روی نکنید چون کالری اضافی به صورت چربی ذخیره می شود و وزن اضافه می کنید. جلوی عادت خوردن غذا در نیمه شب را بگیرید و یا حداقل از غذاهای آزاد استفاده کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10739

    نوشته های مشابه

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    05آذر
    سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.