• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سر تیتر اخبار

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد

4
گزیده‌های نفتی؛

  • کد خبر : 13696
  • 08 خرداد 1400 - 12:13
برگزاری دو رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت نفت، درخواست زنگنه از رئیس‌جمهوری برای موضوع حقوق کارکنان وزارت نفت، درآمد ۱۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۹۹ و افزایش قیمت نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

به گزارش عصر تحلیل، دو رویداد «به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری اقلام راهبردی و پرمصرف شیمیایی صنعت گاز» و «به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری فرآورش و نمکزدایی نفت خام» این هفته برگزار شد. گاز طبیعی برای بیش از ۸ میلیون مشترک رایگان شد، وزارت نفت از پیشنهادهای نوآورانه استقبال می‌کند، صنعت گاز نمی‌تواند برای تأیید استاندارد یک محصول متوقف شود، محصولات صنعت گاز سالانه ۱۹ میلیون دلار داخلی‌سازی می‌شوند، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت برای تأمین مالی فعالان صنعت نفت تا سقف ۵۰ میلیارد تومان توانایی دارد و سرانجام این خبر اعلام شد: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به‌زودی به‌طور رسمی گشایش می‌یابد.

شرکت ملی نفت ایران در شرایط تحریم به موازات دنبال کردن برنامه کنترل تولید همواره سناریوهای مختلف را برای بازگردانی تولید حداکثری نفت مدنظر داشته است. شرکت ملی نفت ایران از همکاری دانش‌بنیان‌ها در توسعه فناوری‌های فرآورش نفت خام استقبال می‌کند، افزایش ظرفیت تولید نفتی که در دستور کار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد، بیشترین هدف‌گذاری افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب در ۲۰ سال گذشته به‌شمار می‌رود، حرکت به سمت اقتصاد فناورمحور در مسیر توسعه صنعت نفت ضروری است و در مسیر اجرای برنامه افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بازار بزرگی برای فعالیت شرکت‌های داخلی فراهم خواهد شد. همچنین در جریان این رویداد از هشت فرصت سرمایه‌گذاری در تأسیسات فرآورش سیار نفت مناطق نفت‌خیز جنوب رونمایی شد.

در سبد اخبار منابع انسانی این هفته صنعت نفت، افزایش سقف وام قرض الحسنه، انتشار فراخوان جدید سامانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نفت، تجمع کارکنان و درخواست زنگنه از رئیس‌جمهوری برای موضوع حقوق کارکنان وزارت نفت قرار گرفت. بیژن زنگنه، وزیر نفت چهارم خردادماه در نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس جمهوری درخواست کرد که موضوع رفع محدودیت‌های پرداخت حقوق به کارکنان و بازنشستگان برای تصمیم‌گیری در نشست سران سه قوه مطرح شود. فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت هم همسو با این موضوع با یادآوری تصویب محدودیت‌های حقوق و دستمزد کارکنان نفت در بودجه امسال اعلام کرد: از آنجا که برای اصلاح این موضوع، راهی جز تصویب قانون جدید یا اخذ مصوبه از سران محترم سه قوه وجود ندارد، تلاش برای توجیه نمایندگان محترم مجلس نسبت به ویژگی‌ها و صعوبت کار در نفت به‌ویژه سکوها، جزایر و مناطق دورافتاده و با آب و هوای نامناسب ادامه دارد.

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر عواملی همانند طوفان در خلیج مکزیک تا مرز ۷۰ دلار بالا رفت. قیمتی که بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد با وجود احیای احتمالی عرضه نفت ایران، در سه‌ ماه پایانی سال جاری میلادی به ۸۰ دلار برای هر بشکه برسد. در بخش عرضه نفت هم خبرها حاکی از بهبود تقاضا در جهان است. سلطان احمد الجابر، مدیرعامل ادنوک معتقد اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت به ۹۵ میلیون بشکه در روز رسیده است و اویل پرایس هم مدعی شتاب در روند احیای تقاضای نفت در اروپا شده است. الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم معتقد است که با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شاهد کمبود در عرضه جهانی نفت خام هستیم.

حال که بحث روسیه مطرح است این خبر را باید به نقل از نواک اعلام کرد که معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: این کشور در زمینه تولید هیدروژن با عربستان همکاری می‌کند در بحث هیدروژن این را هم باید گفت که شرکت دولتی سینوپک چین مدعی شد نخستین پروژه هیدروژن سبز خود را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی می‌کند. از دیگر اخبار بخش بین‌الملل در هفته جاری باید به ریاست عزالدین عاجب، کاندیدای معرفی‌شده از سوی الجزایر به‌عنوان نخستین مدیر مؤسسه تحقیقات گاز مجمع کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد.

سایر اخبار: اجرای پایلوت ازدیاد برداشت نفت با تزریق نانوسیال برای نخستین بار در ایران، حضور وزارت نفت در کارگروه راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، درآمد ۱۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی در سال  ۹۹، و آمادگی ایران برای افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی به چین سایر اخبار نفت در هفته جاری بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13696
  • منبع : شانا

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

08خرداد
پیگیری استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش انتشار کربن
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری مطرح کرد:

پیگیری استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش انتشار کربن

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.