• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

سر تیتر اخبار

نمایی از زندگی سیاه کارگران در «چوار»/ سه خودکشی در طول یک هفته رشد ۳برابری وصول درآمد های نفتی در دولت سیزدهم انجام پروازهای اربعین توسط ۱۶ شرکت/ ۴ هزار پرواز فقط از تهران جزئیات امتیازات برای ورود بدون کنکور محکومیت حمله رژیم اسراییل به بندر حدیده یمن افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد ادامه محدودیت‌های برق؛ فرمان ایست به جهش تولید واردات خودروهای دست دوم شامل چه کسانی می شود؟ عدم پاسخگویی شهرداری تهران به تذکر درباره سامانه شهرزاد هشدار قرمز توانیر به مردم برای مصرف برق / قطع برق و اعمال خاموشی؟! آئدس را بیشتر بشناسیم/ احتمال ابتلای مجدد به تب دانگی وجود دارد؟! محسن قدیری: شرکت نفت اصفهان همانند شرکت شِل خواهد شد برای امان از گزیده شدن پشه آئدس لباس رنگ شاد بپوشید/ آیا تب دانگی در حال گسترش و همه گیری است؟! لایحه انحلال شرکت یادمان سازه بررسی شد تحقق احیای بافت فرسوده با پیش بینی بسته های تشویقی /بافت فرسوده با مشارکت  شهروندان و دستگاه ها احیا می شود در استان اصفهان شرایط رشد برای پشه آئدس وجود ندارد آقای رئیس جمهور،راهی سخت پیش رو دارید مردم را نا امید نکنید مسعود پزشکیان، منتخب مردم را بیشتر بشناسید دکتر «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد / سعید جلیلی با اختلاف از رقابت حذف شد واریز علی‌الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان

3
مدیرعامل توانیر:

امکان صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شد

  • کد خبر : 22210
  • 09 بهمن 1402 - 19:15
امکان صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امکان تخصیص بخشی از ظرفیت مبادی صادراتی به نیروگاههای تجدیدپذیر با ابلاغ مصوبه وزارت نیرو مبنی بر صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شد.

به گزارش  عصر تحلیل به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس این مصوبه در صورتی که ظرفیت مازاد برای خطوط صادراتی برق کشور وجود داشته باشد مجوزهای لازم جهت سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های تجدیدپذیر، برق آبی و حتی ذغال سنگ سوز به سرمایه گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.

وی درباره دستورالعمل ذکر شده خاطرنشان کرد: امکان صادرات برق برای سرمایه گذاران این نیروگاه ها به مدت ٨ ماه در سال فراهم شده و سرمایه گذاران می توانند علاوه بر احداث نیروگاه تجدیدپذیر یا برق آبی نسبت به افزایش ظرفیت صادراتی شبکه برق کشور اقدام کنند.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه تامین برق هموطنان در داخل کشور همیشه در اولویت بوده و هست افزود: در ٨ ماه ایام اوج مصرف برق در کشور که با ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم، این نیروگاه ها موظف به عرضه برق برای مصارف داخلی در بورس انرژی هستند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران می توانند با افزایش ظرفیت شبکه صادراتی، امتیاز استفاده از آن شبکه را برای مدت معینی در اختیار داشته باشند که موجب کسب درآمد صادراتی نیروگاه ها خواهد شد و با افزایش تبادلات ظرفیت صادرات و واردات کشور می تواند به پایداری شبکه برق کشور هم کمک کند.

هفته گذشته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از تلاش برای فراهم کردن امکان صادرات برق برای تولیدکنندگان نیروگاه های تجدیدپذیر خبر داد.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو هم گفته بود که تولیدکنندگان برق از نیروگاه های تجدیدپذیر می توانند ٨ ماه از سال برق خود را صادر کنند.

وی افزوده بود: سه کشور ترکیه، پاکستان و افغانستان می تواند مقصد صادرات برق تجدیدپذیرها باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22210

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.