• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

سر تیتر اخبار

نمایی از زندگی سیاه کارگران در «چوار»/ سه خودکشی در طول یک هفته رشد ۳برابری وصول درآمد های نفتی در دولت سیزدهم انجام پروازهای اربعین توسط ۱۶ شرکت/ ۴ هزار پرواز فقط از تهران جزئیات امتیازات برای ورود بدون کنکور محکومیت حمله رژیم اسراییل به بندر حدیده یمن افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد ادامه محدودیت‌های برق؛ فرمان ایست به جهش تولید واردات خودروهای دست دوم شامل چه کسانی می شود؟ عدم پاسخگویی شهرداری تهران به تذکر درباره سامانه شهرزاد هشدار قرمز توانیر به مردم برای مصرف برق / قطع برق و اعمال خاموشی؟! آئدس را بیشتر بشناسیم/ احتمال ابتلای مجدد به تب دانگی وجود دارد؟! محسن قدیری: شرکت نفت اصفهان همانند شرکت شِل خواهد شد برای امان از گزیده شدن پشه آئدس لباس رنگ شاد بپوشید/ آیا تب دانگی در حال گسترش و همه گیری است؟! لایحه انحلال شرکت یادمان سازه بررسی شد تحقق احیای بافت فرسوده با پیش بینی بسته های تشویقی /بافت فرسوده با مشارکت  شهروندان و دستگاه ها احیا می شود در استان اصفهان شرایط رشد برای پشه آئدس وجود ندارد آقای رئیس جمهور،راهی سخت پیش رو دارید مردم را نا امید نکنید مسعود پزشکیان، منتخب مردم را بیشتر بشناسید دکتر «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور ایران شد / سعید جلیلی با اختلاف از رقابت حذف شد واریز علی‌الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان

6
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به عصر تحلیل خبر داد:

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم

  • کد خبر : 22927
  • 25 اردیبهشت 1403 - 17:45
ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده  شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان برای احیا و بازسازی بافت فرسوده منطقه ۱۰ خبر داد.

به گزارش عصر تحلیل، محمد صیرفی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ با ۱۷ محله و مساحت ۲ هزار و ۱۶۴ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۱۰ هزار نفر، دومین منطقه شهر از حیث جمعیت است، گفت: طول معابر اصلی ۹۰ و طول معابر فرعی منطقه ۳۶۰ کیلومتر است که هزینه قابل‌توجهی را از نظر نگهداری، نظافت و… برای منطقه ایجاد می‌کند. همچنین منطقه ۱۰ از ۲۰۰ هیات مذهبی، ۱۰۰ مسجد، ۶ امامزاد، ۵۰ کانون ثبت شده، ۶ ورزشگاه متعلق به شهرداری، ۶ فرهنگسرا، ۵ سالن مطالعه، یک خانه کودک و یک باغ بانوان به‌نام طلوع برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: منطقه ۱۰ حدود ۲۲۲ هکتار بافت فرسوده دارد، سرانه فضای سبز آن ۱۲ مترمربع است و از ۱۵۰ پارک محلی و ۱۵ کیلومتر مادی و انهار برخوردار است.

احداث میدان شش‌راه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در منطقه ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر در سال گذشته را احداث میدان شش‌راه واقع در منطقه ۱۰ دانست و گفت: این پروژه با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، تملک و احداث شد.

او افزود: در سال گذشته همچنین با کمک خیرین در زمینی به متراژ ۲۶ هزار مترمربع در مجاورت محله حصه، یک پارک محلی احداث شد که نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی این منطقه دارد.

او اضافه کرد: احداث خیابان ۵۰۰ متری کوشش با ۵ میلیارد تومان اعتبار، احداث میدان مدرس، احداث پل فرسان که تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و توسعه فاز نخست باغ بانوان طلوع با ۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه بوده است.

صیرفی نژاد با بیان اینکه احداث دو پروژه در محله گرکان شامل احداث یک خیابان حدفاصل بزرگراه فرودگاه تا محله گرکان و احداث پارک گرکان با حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، از دیگر ‌پروژه‌های محرک توسعه در منطقه ۱۰ بوده است، اظهارکرد: احداث خط کلکتور آب با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، احداث پارکی در محله هفتون و احداث ورزشگاهی در مجاورت این پارک با ۶ میلیارد تومان اعتبار نیز در سال گذشته در منطقه ۱۰ انجام شده است.

او با اعلام اینکه رسیدگی به محله‌های حصه، مصلی و اطشاران در دستور کار مدیریت این منطقه برای سال جاری قرار دارد، گفت: احداث زیرگذر محله حصه با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ادامه احداث پارک حصه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و احداث خیابان اطشاران با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ازجمله پروژه‌های شاخص منطقه در این زمینه است.

در حال افزایش سرانه فضای سبز هستیم

وی در ادامه این نشست در پاسخ به خبرنگار عصر تحلیل در خصوص پایین بودن سرانه فضای سبز منطقه نسبت به استاندارد سرانه شهری گفت: با افزایش پارکهای محلی بخصوص پارک گرکان سرانه منطقه که هم اکنون ۱۲ متر مربع است، افزایش پیدا می کند.

تسهیلات احیای بافت فرسوده

عدم استطاعت مالی برخی از شهروندان منطقه ۱۰ در احیای بافت فروسده و نوسازی محل سکونت خود موضوع بعدی بود که خبرنگار ما در سوال از مدیر منطقه ۱۰ مورد سوال قرار داد. وی در خصوص این موضوع با اشاره به تسهیلات احیای بافت فرسوده در منطقه گفت: خوشبختانه در جلساتی که با حضور شهردار اصفهان و مدیران ارشد شهری و استانی برگزار شد در حال تصویب ارائه تسهیلات موثر در خصوص احیای بافت فرسوده هستیم که از این طریق شهروندان منطقه می توانند با تجمیع منازل خود ارزش سرمایه ایی ملک خود را بالا برده و با شرایط مساعد تر به احیای و بازسازی ملک خود بپردازند.

وی در پایان صحبتهای خود همچنین در رابطه با ساماندهی اتباع غیر مجاز در منطقه گفت: در تعاملی که در حال برقراری با برخی از نهادهای مرتبط از جمله اتحادیه مشاوران املاک و معتمدان محل هستیم بنا داریم تا در ارائه منازل مسکونی به اتباع غیر مجاز تدابیر ویژه صورت گرفته تا با وضعیت امروز روبرو نشویم.

گفتنی است عمده خدمات شهرداری از جمله نظافت معابر و … برای اتباع غیر مجاز در برخی از محلات منطقه ده صورت می گیرد که با حقوق شهروندی مردم این محل ها در منافات است و بایستی تدبیر جدی در خصوص برطرف کردن این مشکل صورت بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22927

    نوشته های مشابه

    27خرداد
    عدالت اجتماعی باید در بافت فرسوده توسط دستگاهها جدی گرفته شود
    مدیرعامل سابق سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

    عدالت اجتماعی باید در بافت فرسوده توسط دستگاهها جدی گرفته شود

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.