به گزارش عصر تحلیل به نقل از اکو انرژی، غلامحسین مقیمی، مدیر کل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو، در گفتوگویی با خبرنگار اکوانرژی، به تشریح اهمیت بیستمین نمایشگاه بینالمللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب پرداخت. وی در این گفت و گو الزام به فرهنگ سازی همچنین همکاری رسانه ها در توسعه و ترویج مصرف بهینه برق و آب را از ضروریات دانست و در ادامه تاکید کرد: مسئله آب یکی از مهمترین چالشهایی است که بشر با آن روبروست. دسترسی به آب سالم و پایدار برای شرب، صنعت و کشاورزی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به تاریخچه غنی ایرانیان در صنعت آب، افزود: آثار باقیمانده از چغازنبیل، آبشارهای شوشتر و قناتها در یزد نشاندهنده توانمندیهای ایرانیان در این حوزه است.
در حوزه صنعت آب پیشرفتهای چشمگیری داشتیم
مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو به پیشرفتهای حاصلشده در صنعت آب و فاضلاب پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب، در زمینه تأسیسات پیشرفته صنعت آب و فاضلاب، حرفی برای گفتن نداشتیم. اما اکنون، با زحمات همکاران و برکات انقلاب اسلامی، تمامی مراحل احداث و طراحی تأسیسات آب و فاضلاب با دانش داخلی انجام میشود.
وی در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به بیستمین نمایشگاه بین المللی آب گفت: بیتمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت تخصصی بستری مناسب برای نمایش توانمندیهای فنی و مهندسی در حوزه آب و فاضلاب است.
به گفته وی امسال برای اولین بار، بخش خصوصی در طراحی و سیاستگذاری نمایشگاه مشارکت داشته است.
حضور اقشار مختلف در نمایشگاه برای فرهنگسازی
مقیمی در ادامه به برگزاری کارگاهها و نشستهای مختلف در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کارگاههایی در زمینه مسائل آب و نشستهای خبری با حضور مقامات مختلف برگزار شد. همچنین، از حضور کودکان و هنرمندان برای فرهنگسازی در حوزه آب استفاده شده است.
صحبتهای وزیر نیرو مبنی بر نبود ناترازی در تابستان نیست
وی در پاسخ به سوالی درباره ناترازی برق، گفت: وزیر نیرو در مصاحبهای اعلام کردند که تا پایان سال آینده (۱۴۰۴) ناترازی برق را رفع خواهیم کرد، اما این به معنای عدم وجود محدودیتها در تابستان آینده نیست. اقدامات فنی و اجرایی برای رفع این مشکل زمانبر است.
مقیمی همچنین به اقدامات وزارت نیرو در زمینه فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: قراردادی در حوزه فرهنگسازی آب با کلانشهر مشهد امضا شده است. تبلیغات محیطی و پویشهای رسانهای نیز در حال انجام است تا مردم را نسبت به وضعیت آب آگاه کنیم.
وی در پایان با درخواست از همکاری رسانه هایبرای اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بارش ها گفت: متأسفانه پاییز پربارشی نداشتیم و این موضوع نیازمند توجه مردم به مصرف بهینه آب است. امیدواریم با همکاری رسانهها، بتوانیم این پیام را به مردم برسانیم و از بحران آب عبور کنیم.