به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، روابط عمومی تاصیکو؛ با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت های صادراتی شرکت های تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و همچنین مدیران صادرات شرکت های تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد.
غلامرضا سلیمانی در این جلسه گفت: شرکت های تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالش های بسیار به ویژه تحریم ها،عملکرد خوبی داشتند و به مرحله ای رسیدند که می توانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان با مدیریت منصوریزدی زاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و چندی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب کرد که افتخار بسیار ارزشمندی محسوب می شود.
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ادامه داد: با توجه به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکت های تابعه صدرتامین به شمار می رود و لذا در نظر داریم در راستای هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژی های صادراتی این شرکت بهره گیری داشته باشیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات فرآیند موثری را تعریف و عملیاتی کنند. سلیمانی با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد،گفت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمی شویم و لذا تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکت ها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکت ها در این زمینه به صورت کامل رصد می شود.
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت:تجربه موفق ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالش هایی که داشته بسیار ارزشمند و باید سایر شرکت ها از این فضا وشرایط استفاده کنند.
انتهای پیام/