• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

2
اما و اگرهای افزایش جرایم رانندگی در سال 1403

آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟!

  • کد خبر : 22652
  • 25 فروردین 1403 - 15:46
آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟!

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هنور ابلاغ دولت مبنی بر افزایش قیمت جرائم رانندگی اجرایی نشده است.

به گزارش عصر تحلیل، چندی پیش در خبر رسمی از سوی دولت مبنی بر ابلاغ افزایش جرائم رانندگی موضوع افزایش ۵۰۰ درصدی جرائم رانندگی در سال ۱۴۰۳ مطرح شد که گویا قرار بود طبق شنیده ها از ۲۵ فروردین این ابلاغ به مرحله اجرا در بیاید.

پیش تر از آن سردار احمدرضا رادان در دیداری از مرکز کنترل عملیات فراجا با تاکید بر اینکه مبالغ جرایم رانندگی کنونی نمی تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد، گفت: در تحلیل و بررسی کارشناسان و حوادثی که این روزها در رانندگی رخ می دهد ۸۰ درصد مربوط به مبالغ پایین جرایم رانندگی است که جنبه بازدارندگی ندارند.

وی ادامه داد: به منظور بازدارندگی باید افزایش مبالغ جرایم رانندگی در دست بررسی قرار بگیرد و این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که افزایش نرخ جرایم رانندگی ربطی به تورم ندارد و گرانی و … ندارد. یک راننده اصلا نباید تخلف کند و کسی هم که تخلفی مرتکب نشده که نباید جریمه سنگین پرداخت کند. در واقع خاصیت بازدارندگی جرائم در همین جاست.

اجرای مصوبه در ۲۵ فروردین در به صورت پیشنهاد مطرح شد

در همین راستا سردار سید تیمور حسینی در گفت و گویی رسانه ایی درباره اینکه آیا مبلغ جرائم رانندگی از ۲۵ فروردین ماه افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: تاریخ اعلام شده به عنوان یک روز پیشنهادی مطرح شده بود، نه یک روز قطعی. در حال حاضر نیز همانطور که بارها اعلام کردیم، در صورت ابلاغ موضوع افزایش رقم جرائم رانندگی از سوی دولت، پلیس راهور این آمادگی را دارد که بلافاصله ابلاغیه دولت را اجرا کند، اما تاکنون این موضوع به ما ابلاغ نشده و از این رو رقم جرائم رانندگی، فعلا همان رقم قبلی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال جریمه نیست، بلکه به دنبال بازدارندگی است، گفت: مردم باید بدانند که افزایش جریمه های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده‌اند، از این رو هزینه‌ای بر سبد خانوار تحمیل نمی‌شود. اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئناً مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

افزایش جرائم نگاه بازدارندگی دارد؟

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا جدول مبلغ جدید جرائم نیز منتشر شده یا خیر به ایسنا گفت: تاکنون جدول جدید جرایم هنوز به پلیس ابلاغ نشده است، از این رو تا زمانی که این جدول ابلاغ نشده، رقمی هم منتشر نمی‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که افزایش نرخ جریمه‌ها بر اساس نوع تخلف متفاوت خواهد بود. من بازهم تاکید می‌کنم که نگاه پلیس و دستگاه‌های متولی در این زمینه، نگاه بازدارندگی است و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش دهد که میزان تخلفات و تصادفات کاهش یافته است. ما آمار ریزبه ریز تصادفات را در اختیار داریم و خب می‌دانیم که در بسیاری از آنها تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز و … سبب وقوع حوادث مرگبار شده است.

گفتنی است رئیس پلیس راهور فراجا در گفت و گویی با تاکید بر افزایش ۵ برابری یا همان ۵۰۰درصدی جرایم رانندگی اشتباه رسانه ایی افزایش (۵۰۰ برابری) را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22652

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.