• امروز : پنج شنبه - ۲۷ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 January - 2025

سر تیتر اخبار

آمریکا هروقت به حرف‌هایش عمل کرد گفت‌وگو می‌کنیم تلاش فولاد مبارکه برای جبران ناترازی های انرژی /  پروژه‌های بزرگ صنعت فولاد برای آینده پایدار /ضرر ۸.۵ میلیارد دلاری صنعت فولاد کشور به خاطر قطعی برق رقابت استانهای کشور در بخش آزمون عملی، تجهیزات و دانشی ویدیو متری + عکس برای اجماع‌سازی و حل مسائل فرادستی، به هلدینگ خلیج‌فارس آمدم/ ساخت نخستین پارک فناوری و مرکز هوش مصنوعی در کیش ساخت نیروگاه بادی ۶۰۰ مگاواتی در میل نادر سیستان و بلوچستان؛ تحولی بزرگ در تامین انرژی کشور آبفای اصفهان، آماده برگزاری مسابقات ملی مهارت ویدئومتری شبکه‌های فاضلاب طیب نیا: حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است صنعت بانکرینگ، فرصتهای و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران  جایی برای درخشش استعدادها در ویدئومتری شبکه فاضلاب آمادگی سازمان ملل برای توسعه تجدید پذیرها در ایران / منابع مالی برای توسعه تجدید پذیرها باید تقویت شود به زودی تعرفه های حمایتی جدید نیروگاههای تجدید پذیر اعلام می شود / رئیس جمهور به شدت پیگیر موضوع تجدید پذیرها است افزایش تولید بنزین و گاز با ظرفیتهای موجود / خداحافظی با حمل خوراک توسط کشتی ظرفیت بانوان نباید نادیده گرفته شود / تحقق اهداف دولت با حضور بانوان نخبه و فناور پایش کارخانه سیمان هر ۵ دقیقه یکبار انجام می شود  کنترل آلاینده‌ها و پروژه‌های سبز برای آینده‌ای پاک‌تر / به طور مستمر در حال به روزرسانی تجهیزات زیست محیطی هستیم امنیت و رشد اقتصاد دو محور اصلی توسعه گردشگری / مشکلات صنایع دستی با تبلیغات حل نمی شود اقدامات کلیدی صنایع فولادی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی رفع فیلتر پلتفرم های دیگر به صورت گام به گام انجام می شود / افتخار برای آقای پزشکیان بماند / از رای به پزشکیان پشیمان نیستم هوش مصنوعی در خدمت انرژی در می آید تقاضای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۷ کاهش پیدا می کند

6
اصفهان در دنیا شناخته شده نیست

برند جدید “اصنهان” برای توسعه و رونق گردشگری اصفهان

  • کد خبر : 16974
  • 03 آبان 1400 - 12:29
برند جدید “اصنهان” برای توسعه و رونق گردشگری اصفهان
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان می گوید: داستان گردشگری اصفهان پیچیده و غم‌انگیز است و اتاق به‌عنوان ابزار قدرتمند در برابر دولت جهت برداشت سهم صحیح از اقتصاد گردشگری درصدد برآمد تا از برند گردشگری اصفهان با عنوان « اصفهان، نصف جهان» غبارگیری کند.

به گزارش عصر تحلیل، وارد میدان نقش‌جهان که می‌شوی، دیگر چشمت به حتی یک توریست خارجی هم نمی‌افتد؛ دریغ از گردشگری غیر ایرانی که در میدان نقش‌جهان قدم بزند و برای دریافت اطلاعات به زبان انگلیسی دست‌وپاشکسته شهروندان نیازمند باشد.

نبود گردشگر را نباید تنها به شیوع ویروس کرونا گره بزنیم که کنسرت خواننده‌های وطنی غیرمجاز در آن‌سوی مرزها به‌ویژه در کشور همسایه یعنی ترکیه ثابت کرده، خیلی از کشورها به صنعت توریسم در کرونا پرداخته و با انجام واکسیناسیون، مرزهای خود را به روی گردشگران بازکرده‌اند.

اتفاقی که در ایران و به‌ویژه شهر گردشگر پذیر اصفهان، شاهد نیستیم. پیش از کرونا هم چندان این صنعت پاک در شهر گنبدهای فیروزه‌ای رونق نداشت. حتی می‌توان گفت که با پاره شدن برجام توسط ترامپ، به خواب عمیقی فرورفته بود و در شرایط فعلی در حالت احتضار به سر می‌برد.

اصفهان برای دنیا شناخته‌شده نیست

موضوعی که از سال ۱۳۹۷ موردتوجه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اصفهان قرارگرفته و برای چاره‌جویی و عبور از این بحران وحشتناک، دست و آستین بالا زده‌اند. دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با تائید این مطلب می‌گوید: گردشگری در کشور ما لاجرم به سیاست خارجی گره‌خورده و درزمانی که تحریم هستیم مجبوریم به سراغ گردشگر داخلی برویم؛ برای این کار نیز باید جاذبه‌های گردشگری اصفهان را به جامعه هدف معرفی کنیم، چراکه زمانی گردشگر اصفهان می‌آید، سرمایه‌گذاری می‌کند و خرج می‌کند که اینجا را بشناسد.

دکتر سحر امینی بابیان اینکه به‌اشتباه گمان می‌بریم که دنیا اصفهان را می‌شناسد اضافه می‌کند: منابع گردشگری، علمی و مکتوب گردشگری و میزان سرچ کلمه اصفهان گواه این موضوع است که اصفهان در دنیا شناخته‌شده نیست.

وی ادامه می‌دهد: آنچه در دنیا از ایران شناخته‌شده است، بیشتر به مباحث سیاسی و دولتمردان ما مربوط است؛ اصفهان در دنیا شناخته‌شده نیست، بلکه برای دوستداران اصفهان شناخته‌شده است. سفیران ما هم در گوشه‌کنار دنیا نتوانستند مبلغ خوبی برای نام ایران و اصفهان به‌عنوان مقصد گردشگری باشند.

غبارگیری از برند گردشگری اصفهان

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان می‌کند: داستان گردشگری اصفهان پیچیده و غم‌انگیز است و اتاق به‌عنوان ابزار قدرتمند در برابر دولت جهت برداشت سهم صحیح از اقتصاد گردشگری درصدد برآمد تا از برند گردشگری اصفهان با عنوان « اصفهان، نصف جهان» غبارگیری کند، چراکه قوی‌ترین جاذبه‌های گردشگری راداریم و لازم است به زبان واحد به دنیا معرفی شوند. در این راستا ستاد احیا گردشگری را احیا کردیم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این فرایند ابزار سرمایه‌گذاری در اتاق کلید خورد و برای اولین بار برند گردشگری غیر از «اصفهان، نصف جهان» را به نام خود ثبت کرد؛ برند گردشگری به لوگو و شعار نیست و به همین خاطر نزدیک به ۳۲۰۰ نفر متفکر در این پروژه کارکردند تا برند «اصنهان» یعنی اصفهان داستان ناگفته Esfahan untold story انتخاب شد.

امینی یادآور شد: گردشگری چنان مظلوم واقع شده که در اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی نامی از گردشگری نیست و اعضای کمیسیون گردشگری اتاق نیز کمتر از بیست نفر هستند.

تلاش برای بکاری گیری کمپین‌های معروف روابط عمومی

حمید غفاری راد مدیر راهبردی شرکت راه ابریشم ایرانیان زمین و عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز می‌گوید: ما به دنبال هویت رقابتی شهر اصفهان هستیم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته‌شده که شاید خود مردم اصفهان نیز از آن بی‌خبر باشند، این شهر را به مقصد گردشگری برای شهروندان اصفهانی و ایرانی و بعد توریست تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: دنیا در صنعت سبز گردشگری بسیار پیشرفت کرده و از طریق کمپین‌های معروف روابط عمومی (Public Relations) مقاصد گردشگری خود را به گردشگران معرفی می‌کند. ما نیز اقدام به معرفی اصفهان در سطح جهان کردیم که متأسفانه با تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا این اتفاق تا این لحظه حادث نشده است.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در تائید این مطلب اضافه می‌کند: PR ها (Public Relations) قدرتمندترین ابزار جهانی در صنعت گردشگری هستند و اتاق بازرگانی تلاش کرد تا با دو گروه معروف در این حوزه قراردادی مبنی برای تِرند کردن نام اصفهان در سوشال مدیاهای تحت اختیار این گروه‌ها، گردشگری اصفهان را در سطح بین‌المللی فعال کند که تحریم‌ها مانع این کار شد.

گردشگری اصفهان خلاصه در اماکن مشهور تاریخی

آنچه از دیرباز در گردشگری اصفهان شکل‌گرفته، خلاصه در اماکن تاریخی مشهور مانند میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، عمارت عالی‌قاپو و منارجنبان است. درحالی‌که شهر موزه اصفهان، اماکن و مراکز گردشگری و تفریحی بسیاری ازجمله محله ارامنه، پارک کوهستانی صفه، بیشه ناژوان و جاهای بسیار دیگری دارد که خیلی از شهروندان اصفهانی و ایرانی از آن بی‌اطلاع‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان دراین‌باره می‌گوید: مراکزی مانند پارک کوهستانی صفه به‌تنهایی دارای فرصت‌های توسعه گردشگری برمبنای زیست‌بوم و پیشینه تاریخی مانند شاه دژ دارد.

علی معینی با اشاره به فراخوان طوفان فکری با موضوع «آینده مجتمع بزرگ گردشگری صفه» ادامه می‌دهد: چندی پیش توسعه بولینگ و بیلیارد را داشتیم و به‌تازگی مجموعه‌دارت را بهره‌برداری کردیم و باغ بازی و فوتبال دستی و طرح‌های دیگری را در راستای توسعه گردشگری در این منطقه طبیعی را در دستور کارداریم.

گردشگری در اصفهان شعار پرطمطراق است

وی بابیان اینکه گردشگری در اصفهان را بیشتر شعار پرطمطراق است تأکید می‌کند: اصفهان نسبت به شهرهای تبریز و مشهد در حوزه گردشگری، متأسفانه گردشگری اصفهان با تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، مدرن و طبیعی بیشتر از شعار نبوده و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیشتر نقش مانع در مسیر توسعه این صنعت سبز در اصفهان را داشته و در چند سال اخیر هیچ طرح بزرگ و موفقی در این حوزه معرفی و اجرانشده است. این درحالی‌که است که اصفهان ظرفیت‌ها و نیاز جدی در توسعه گردشگری دارد.

تولد برند “اصنهان”

چندی است که برند ” اصنهان” یا همان اصفهان داستان‌های ناگفته در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان متولدشده است و ۲۷۰ داستان از گوشه و کنار شهر تهیه و صد داستان آن با روایت مجید عرفانیان، جهانگردِ فیلمساز در پیج ایسنتاگرامی اصنهان منتشرشده است. کمیسیون گردشگری اتاق باور دارد این راه مقدمه‌ای است برای توسعه گردشگری اصفهان در دنیا و معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته‌شده شهر به همه گردشگران داخلی و خارجی.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=16974
  • 201 بازدید

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.