• امروز : چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025

سر تیتر اخبار

آمریکا هروقت به حرف‌هایش عمل کرد گفت‌وگو می‌کنیم تلاش فولاد مبارکه برای جبران ناترازی های انرژی /  پروژه‌های بزرگ صنعت فولاد برای آینده پایدار /ضرر ۸.۵ میلیارد دلاری صنعت فولاد کشور به خاطر قطعی برق رقابت استانهای کشور در بخش آزمون عملی، تجهیزات و دانشی ویدیو متری + عکس برای اجماع‌سازی و حل مسائل فرادستی، به هلدینگ خلیج‌فارس آمدم/ ساخت نخستین پارک فناوری و مرکز هوش مصنوعی در کیش ساخت نیروگاه بادی ۶۰۰ مگاواتی در میل نادر سیستان و بلوچستان؛ تحولی بزرگ در تامین انرژی کشور آبفای اصفهان، آماده برگزاری مسابقات ملی مهارت ویدئومتری شبکه‌های فاضلاب طیب نیا: حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است صنعت بانکرینگ، فرصتهای و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران  جایی برای درخشش استعدادها در ویدئومتری شبکه فاضلاب آمادگی سازمان ملل برای توسعه تجدید پذیرها در ایران / منابع مالی برای توسعه تجدید پذیرها باید تقویت شود به زودی تعرفه های حمایتی جدید نیروگاههای تجدید پذیر اعلام می شود / رئیس جمهور به شدت پیگیر موضوع تجدید پذیرها است افزایش تولید بنزین و گاز با ظرفیتهای موجود / خداحافظی با حمل خوراک توسط کشتی ظرفیت بانوان نباید نادیده گرفته شود / تحقق اهداف دولت با حضور بانوان نخبه و فناور پایش کارخانه سیمان هر ۵ دقیقه یکبار انجام می شود  کنترل آلاینده‌ها و پروژه‌های سبز برای آینده‌ای پاک‌تر / به طور مستمر در حال به روزرسانی تجهیزات زیست محیطی هستیم امنیت و رشد اقتصاد دو محور اصلی توسعه گردشگری / مشکلات صنایع دستی با تبلیغات حل نمی شود اقدامات کلیدی صنایع فولادی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی رفع فیلتر پلتفرم های دیگر به صورت گام به گام انجام می شود / افتخار برای آقای پزشکیان بماند / از رای به پزشکیان پشیمان نیستم هوش مصنوعی در خدمت انرژی در می آید تقاضای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۷ کاهش پیدا می کند

8
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان:

تمرکز ذوب‌آهن تامین ریل داخل کشور است

  • کد خبر : 5933
  • 30 شهریور 1399 - 17:33
تمرکز ذوب‌آهن تامین ریل داخل کشور است
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان این که سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، گفت: ذوب آهن اصفهان با توجه به نیاز داخل امسال تمرکزی بر صادرات ریل نخواهد داشت، اما از نظر کیفیت ریل تولیدی مطابق استانداردهای جهانی، هیچ محدودیتی ندارد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، مهرداد تولائیان در خصوص آخرین وضعیت تولید ریل این شرکت و دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید آن، اظهار کرد: در حال حاضر ریل  ذوب آهن مطابق با استاندارد روز دنیا  تولید می شود ضمن این که این شرکت موفق شدگواهینامه استاندارد ملی برای ریل خود را دریافت کند.

وی با تاکید بر این که از نظر کیفیت امکان صادرات محصول ریل ذوب آهن وجود دارد، گفت:  با توجه به نیازهای داخل کشور و قراردادهای موجود ذوب آهن برای تحویل ریل، این شرکت در سال جاری برنامه ای برای صادرات ریل خود ندارد و با توجه به تعهدات موجود اولویت ذوب آهن تامین نیاز داخل است، تا وزارت راه و شهرسازی ناچار به واردات ریل نشود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان این که حتی تا نیمه نخست سال آینده نیز تعهد تحویل ریل برای ۶ محور مهم کشور در دستور کار ذوب آهن قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی، شرکت ذوب آهن در حال حاضر با توجه به نیازهای موجود کشور ذوب آهن می تواند ۱۰۰ درصد نیازهای ریلی داخل را تامین کند و در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی در تعامل و هماهنگی کامل قرار دارد.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اکنون برای تمام پروژه هایی که تا یک سال و نیم آینده در برنامه وزارت راه و شهرسازی است، قرارداد منعقد کرده و ماهانه با دستور این وزارتخانه برای محورهای مختلف ریل را ارسال می کند.

وی با بیان این که در دنیا برای محصولات استانداردهای زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: زمانی که یک محصول برای نخستین بار در کشور تولید می شود، با توجه به این که در آینده رقبایی وارد بازار می شوند، استانداردی برای آن محصول مطابق با استانداردهای جهانی تعریف می شود تا محصول کیفی وارد بازار شود.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ذوب آهن برای صادرات ریل با استاندارد DE اروپا در تلاش است، افزود: زمانی که محصول جدیدی تولید می شود استاندارد آن باید با استانداردهای آن کشور و منطقه تطابق داده شود و بعد از دریافت استاندارد ملی برای صادرات آن تلاش می شود.

وی با اشاره به ضرورت دریافت استاندارد ملی ریل ذوب آهن، گفت: اگر در آینده مجموعه و کارگاه دیگری اقدام به تولید ریل کرد، ملزم به رعایت این استانداردها خواهد بود تا هر نوع ریلی وارد بازار نشود.

تولائیان با تاکید بر این که در حال حاضر شرکت ذوب آهن تنها تولیدکننده ریل در کشور است، خاطرنشان کرد: با وجودی که ذوب آهن رقیبی در تولید ریل ندارد، به عنوان تنها فروشنده به بورس کالا ورود کرده است و خریداران براساس قیمت تعیین شده در بورس کالا محصول مورد نظر خود را خرید می کنند.

وی با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرید ریل مورد نیاز خود را از طریق مناقصه انجام می دهد که ذوب آهن اصفهان در تمام مناقصه ها شرکت و تنها برنده آن است، افزود: البته شرکت های کوچکی وجود دارند که نیازمند ریل گذاری در کارخانه و مجموعه خود هستند که بدون برگزاری مناقصه، ریل مورد نیاز خود را از بورس کالا خرید می کنند.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص قیمت گذاری ریل ذوب آهن در بورس کالا، گفت:  برای این که در حق خریداران اجحاف نشود و ذوب آهن متهم به انحصار نشود، ریل تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه و فروخته می شود.

وی با بیان این که سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، اظهار کرد: اگر هر مجموعه ای تمایل به واردات ریل داشته باشد تا زمانی که شرکت ذوب آهن تاییدیه کتبی آن مبنی بر نداشتن شرایط تولید آن و …. را صادر نکند، وزارت صمت نیز مجوز واردات ریل را نخواهد داد.

تولائیان با بیان این که پیش از این، ریل از روسیه، هند، چین، ترکیه و … وارد کشور می شد، تاکید کرد: در حال حاضر واردات ریل به کشور نداریم و این موضوع موجب جلوگیری خروج ارز از  کشور می شود.

وی در مورد ورود ذوب آهن برای تامین ریل راه آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، اظهار کرد: ریل تولید ذوب آهن برای خطوط پرسرعت ذوب آهن قابل استفاده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و ریل مورد نیاز این پروژه مطابق استاندارد تولیدی ذوب آهن است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5933
  • منبع : ذوب آهن اصفهان
  • 161 بازدید

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.