• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

6

جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک / واکنش های داخلی و بین المللی

  • کد خبر : 21589
  • 25 آذر 1402 - 13:52
جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک / واکنش های داخلی و بین المللی
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش عصر تحلیل، علیرضا مرحمتی اظهار کرد: شامگاه دیشب تعدادی از تروریست ها با اقدام ناجوانمردانه به مقر نظامی راسک حمله کردند که متاسفانه در این حمله حدود ۱۱ نفر از کارکنان فراجا از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از ماموران فراجا مجروح شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مامورانی که در مقر نظامی بودند شجاعانه دفاع کردند و تعدادی از مهاجمان را مجروح و به هلاکت رساندند.

وی بیان کرد: وضعیت شهر راسک هم اینک عادی است و اقدامات لازم در حال انجام است.

علمای اهل سنت خراسان‌شمالی: دستگاه قضا با عاملان تروریستی راسک برخورد کند

علمای اهل سنت خراسان‌شمالی در پی این حمله تروریستی با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی راسک را محکوم و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی کشور با عاملان این جنایت شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای نظامی و انتظامی کشور به عنوان حافظان امنیت مردم، نمود اقتدار و نظم جامعه هستند که با حضور ایثارگرانه خود سنگرداران همیشه بیدار ایران اسلامی هستند و اهل سنت همواره قدردان زحمات این بزرگواران است.

در این بیانیه افزوده است: حادثه تروریستی روز گذشته در حمله به پاسگاه انتظامی راسک سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن برخی از برادران ما بی تردید دل هر مسلمانی را آزار می دهد.

روحانیون اهل سنت خراسان شمالی تصریح کردند: ما علمای اهل سنت ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به محضر مقام معظم رهبری و خانواده این شهدای عزیز، هرگونه اقدام تروریستی از سوی هر گروهکی را به شدت محکوم و از مسوولان انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم، عاملان این حادثه تروریستی را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران: تاکید بر شناسایی سریع عاملان و آمران این جنایت از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی

رئیس جمهور در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه به ملت ایران، با خانواده شهدایی که در این اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه عزیزان خود را از دست داده‌اند، عمیقأ ابراز همدردی کرد.

ابراهیم رئیسی در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

اسامی شهدای حمله تروریستی راسک را اینجا بخوانید

اسامی ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسک اعلام شد

سخنگوی فراجا: حمله تروریستی راسک بی‌پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی فراجا با اشاره به حمله کور تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک گفت: بی‌شک این حمله کور، ددمنشانه و تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند و انتقام سخت در انتظار جنایتکاران خواهد بود.

سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به حمله ناجوانمردانه و کور تروریست‌های گروهک «جیش‌الظلم» به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب گذشته، اظهار داشت: در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و یک نفر نیز دستگیر شده است.

وی ادامه داد: در این حمله تروریستی تعداد ۱۱ نفر از پرسنل جان برکف فراجا در طی دفاع جانانه به فیض شهادت رسیدند.

منتظرالمهدی افزود: هم اکنون فرمانده انتظامی استان در موقعیت حضور دارد و اوضاع تحت کنترل است و با دستور رییس پلیس کشور نیز هیاتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور برای بررسی و پیگیری موضوع به محل اعزام شدند.

 

اسامی شهدای حمله تروریستی راسک را اینجا بخوانید

 

وحیدی: تروریست‌ها بدانند که در دستان جان برکفان فراجا گرفتار خواهند شد

وزیر کشور در پیامی به فرمانده کل فراجا نوشت: تروریست‌ها و حامیان آنان باید بدانند بی‌تردید در دستان قدرتمند جان برکفان فراجا و سایر نیروهای اطلاعاتی-امنیتی گرفتار خواهند شد و به اشد مجازات خواهند رسید.

در پیام احمد وحیدی خطاب به سردار احمد رادان فرمانده کل فراجا آمده است: برادر ارجمند سردار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرتیپ پاسدار احمد رادان، شهادت جمعی از دلاور مردان و سبز قامتان فراجا توسط گروههای تروریستی تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: فراجا در طول دوران خدمت پرافتخار خود به عنوان جانفدای ملت در راه تامین امنیت، آرامش مردم و پاسداری از حریم و کیان این آب و خاک، شهدای فراوانی تقدیم کرده است و به همین دلیل فراجا مغضوب دشمنان ملت و محبوب مردم است و آحاد ملت، خود را حامی و همراه پلیس می دانند.

وزیر کشور بیان کرد: تروریست‌ها و حامیان آنان باید بدانند بی‌تردید در دستان قدرتمند جان برکفان فراجا و سایر نیروهای اطلاعاتی-امنیتی گرفتار خواهند شد و به اشد مجازات خواهند رسید.

وحیدی در این پیام از خدای متعال برای این شهیدان عزتمند و سرافراز علو درجات و برای خانواده عزیز و بزرگ آنها صبر جمیل مسلت کرد.

 

سرلشکر موسوی: ارتش آماده پشتیبانی از نیروی انتظامی است

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پی حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک، در پیامی خطاب به فرمانده کل انتظامی کشور، شهادت ماموران جان بر کف فراجا را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: شهادت جمعی از همرزمان عزیز فرماندهی انتظامی در راسک توسط گروه تروریستی جیش الظلم موجب تاثر شد.

فرمانده کل ارتش در پیام خود آورده است: اینجانب با محکومیت این اقدام کور تروریستی که دست های آلوده دشمنان برای تضعیف وحدت مسلمین در آن عیان و آشکار است و با ابراز همدردی با جنابعالی و خانواده محترم شهیدان راه امنیت و آرزوی شفای مجروحان این حادثه و اعلام آمادگی هر گونه پشتیبانی از برادران همرزم خود در آن سازمان خدوم، رجاء واثق دارم با تلاش دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی و اراده فرماندهی انتظامی، عاملان و مسببان این جنایت و برهم زنندگان امنیت مردم، به سزای اعمالشان خواهند رسید.

 

واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی راسک

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان، حمله تروریستی گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم می‌کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، گفت: سازمان ملل حمله امروز به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بر اساس گزارش ها دست کم ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید می کند.

دوجاریک تصریح کرد: سازمان ملل متحد به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقا تسلیت می گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می کند.

سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه خود با خبرنگاران درباره این حادثه تروریستی اعلام کرد: ما گزارش ها در مورد حملات در ایران را دیده ایم و به زودی در خصوص آن بیانیه ای خواهیم داد.

دوجاریک در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا دبیرکل سازمان ملل امروز جمعه این حمله تروریستی را محکوم می کند؟ گفت: من در انتظار متن در خصوص این حمله هستم و به زودی بیانیه ای مطبوعاتی ارائه خواهیم کرد.

پیش از این، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

به گزارش ایرنا راسک از توابع سیستان و بلوچستان در جنوب این استان واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21589

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.