به گزارش عصر تحلیل، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ بود که سامسونگ موفق شد جایگاه نوکیا در بازار تلفنهای هوشمند را تصاحب کند و به رتبه یک بازار بدل شود. آنها بیشتر از ۸ سال است که این جایگاه را در اختیار دارند و به نظر نمیرسد که دلیلی برای از دستدادن آن داشته باشند. با وجود همه مخالفانی که از تلفنهای هوشمند جدید سامسونگ انتقاد میکنند هنوز هم کاربران بسیاری وجود دارند که خرید محصولات این برند کرهای را به سایر رقبا ترجیح میدهند. اگرچه سامسونگ تنها برندی نیست که در همه ردههای قیمتی تلفنهای هوشمند مختلفی به بازار عرضه کرده اما هنوز هم پرفروشترین آنها است. این موفقیت تاریخی اما به آسانی به دست نیامده و دلایل متعددی دارد.
سامسونگ در سال بیشتر از ۲۰ مدل تلفن هوشمند و تبلت معرفی میکند. این محصولات از ارزانترین تلفنهای هوشمند تا گرانترین پرچمداران را شامل میشوند. در بازار تبلتها هم سامسونگ پس از اپل بزرگترین تولیدکننده بازار است و هر ساله محصولات جدیدی را به بازار معرفی میکند. این برند کرهای اعتبار و آبرویی را برای خودش ایجاد کرده که باعث میشود بسیاری از کاربران خرید محصولات آن را به نمونههای چینی ترجیح بدهند. اما چه سیاستهایی این ارزشها را برای سامسونگ ایجاد کردهاند؟
گلکسیها مرتب بروزرسانی دریافت میکنند
سامسونگ مدتی پیش تایید کرد که بخش قابل توجهی از محصولات میانرده و پرچمدار خود را برای چندین سال پشتیبانی میکند و بروزرسانیهای نرمافزاری برای آنها به صورت مرتب منتشر میشود. اگرچه گوگل و وان پلاس هم سیاست مشابهی برای محصولات خود در نظر گرفتهاند اما تعداد محصولات آنها با غول کرهای قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر انتشار نسخههای متعدد اندروید برای تبلتها و محصولات میانرده برای کاربرانی که سرمایه لازم برای خرید محصولات گرانقیمت را ندارند هم اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. این نکته مهمی است که مورد توجه بسیاری از مشتریانی که اهل ریسک نیستند هم قرار میگیرد و به همین دلیل محصولات سامسونگ با وجود ضعفهایی که دارند به نمونههایی پرفروش تبدیل میشوند.
اما بروزرسانیهای نرمافزاری تنها قابلیت محصولات سامسونگ نیست. سامسونگ برای چهار سال بروزرسانیهای امنیت متعددی هم برای محصولاتش عرضه میکند که باعث میشود به معنای واقعی کلمه برای چهار سال به تلفن هوشمند جدیدی نیاز نداشته باشید. این شرایط جذاب محصولات سامسونگ باعث میشود این برند بالاتر از گوگل بهترین خدمات نرمافزاری پس از فروش را به کاربرانش عرضه کند.