• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

4
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

سهم ۱.۵ درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص

  • کد خبر : 20867
  • 16 خرداد 1402 - 14:34
سهم ۱.۵ درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی(GDP) است و در عین حال شاهد سهم ۵.۵ درصدی صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی در بخش صنعت هستیم. 

به گزارش عصر تحلیل، محمدیاسر طیب‌نیا در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) اظهار داشت: نقش صنعت فولاد در توسعه اقتصادی و بازار سرمایه بسیار مهم است و هنگامی که صحبت از توسعه اقتصادی می‌کنیم، منظورمان توسعه اقتصادی توأم با تحولات بنیادین است؛ ارتباط مستقیمی میان رشد اقتصادی کشورها و توسعه صنعت فولاد آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی در جهان دارای شاخص‌های کمی است و زمانی می‌شود این رشد را توسعه اقتصادی بنامیم که در ساختار تولید داخلی تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی(GDP) است و در عین حال شاهد سهم ۵.۵ درصدی صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی در بخش صنعت هستیم. زنجیره فولاد کشور سهم ۱۴ درصدی در ارز آوری را داراست و در سال گذشته ۱۰.۵ میلیون تن محصولات فولادی به دیگر کشورهای جهان صادر شد.

وی تصریح کرد: صنعت فولاد کشور برنامه ریزی صادرات ۲۰ میلیون تنی فولاد را دارد که این هدف در تحقق اقتصاد غیر نفتی نقشی محوری خواهد داشت.

به گفته طیب نیا زنجیره فولاد اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد و عدد قابل توجه نزدیک به ۲ میلیون نفر در کشور، درآمدشان را از طریق این صنعت کسب می‌کنند.

وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در زمینه اشتغال‌زایی یادآور شد: این شرکت موفق به ایجاد ۳۸۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

وی توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه را از دیگر مزایای صنعت فولاد در کشور اعلام کرد و گفت: شرکت‌های فولادی کشور از اصلی‌ترین بازیگران بازار سرمایه هستند و فولاد مبارکه در سال گذشته بالاترین سود را در بازار سرمایه داشته که توزیع سود آن در بین سهامداران پرشمار و میلیونی فولاد مبارکه از جمله سهام عدالت و صندوق تامین اجتماعی و جمعیتی بالغ بر حدود ۶۰ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه شاخص دیگر رشد اقتصادی کشورها را بحث توسعه اقتصادی به واسطه توسعه زیرساخت‌ها دانست و اظهار داشت: امروز صنایع بزرگ پیشتاز توسعه زیرساخت‌ها ازجمله انرژی هستند و این در حالی است که فولاد مبارکه در سال گذشته اقدام به احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی کرده که فاز نخست آن به میزان ۶۰۰مگاوات در سال جاری و پس از گذشت ۱۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را در دست احداث دارد که به تنهایی ظرفیت تولید انرژی برق تجدیدپذیر خورشیدی کشور را به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت پایه در توسعه اقتصادی کشورها نقش اصلی را دارد و توسعه اقتصادی محقق نمی‌شود مگر با تحولات اساسی در ساختار تولید ناخالص ملی.

طیب نیا خاطرنشان کرد: تحول ساختاری در حوزه سیاست‌های اقتصادی زمانی محقق می‌شود که به سمت توسعه مشاغل نوآورانه و فناوری برویم و فولاد مبارکه در این زمینه با تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند تولید ورق فولاد زنگ‌نزن(stainless steel) و ۱۴ گرید جدیدی که فقط در سال گذشته بدون حضور کارشناسان خارجی تولید کرد پیشتاز است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: سودآوری فولاد مبارکه به هیچ عنوان به واسطه وجود رانت نیست، چراکه این مجموعه انرژی برق را بالاتر از قیمت‌های جهانی و انرژی گاز را به قیمت جهانی و چه بسا گران تر خرید می‌کند و باید توجه داشت که هزینه‌های حمل و نقل و نیروی انسانی برای این شرکت نیز چندین برابر دیگر کشورهاست.

وی یادآور شد: تردیدی نیست که در ساختارهای اقتصادی کشور نیازمند تحول هستیم و در بخش انرژی کشور نیز فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف یک ضرورت است.

طیب نیا گفت: امروز صنعت فولاد از صنایع موفق کشور است و از مزایای زیادی برخوردار است که آن مزایا ضرورت حمایت و پشتیبانی از این صنعت را افزایش داده است.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20867

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.