• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

1
در آئین افتتاحیه طرحهای شهرداری منطقه 14 اصفهان مطرح شد:

مناطق محروم اولویت شهرداری هستند / اصفهانی ها پیشتاز در انقلاب بودند/احداث بازار میوه در سه نقطه منطقه ۱۴ + گزارش تصویری

  • کد خبر : 21452
  • 02 آذر 1402 - 12:19
مناطق محروم اولویت شهرداری هستند / اصفهانی ها پیشتاز در انقلاب بودند/احداث بازار میوه در سه نقطه منطقه ۱۴ + گزارش تصویری
آئین افتتاح طرحهای شهرداری منطقه 14 اصفهان چهارشنبه یکم آذرماه با حضور علی قاسم زاده شهردار اصفهان، عباس حاج رسولی ها عضور شورای اسلامی شهر اصفهان و چند تن از مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش عصر تحلیل، آئین افتتاحیه طرحهای عمرانی و خدماتی شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان با حضور مسئولین شهری و استانی برگزار شد. در این مراسم علی قاسم زاده شهردار اصفهان با اشاره توانمندسازی مناطق کم برخوردارگفت: کلانتری یکی از نیازهای مبرم منطقه ۱۴ به‌ویژه حصه است، از این‌رو طبق توافقات با نیروی انتظامی محل و نقشه آن آماده شده و به‌زودی کلنگ پروژه به زمین زده خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: هرکجا قرار است پروژه ایی تعریف شود یا بودجه ایی اختصاص یابد اولویت با مناطق کم برخوردار است.

قاسم زاده در ادامه عنوان کرد: امروز خداراشکر  با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد در کمتر از یک سال بودیم تا مردم زندگی راحت‌تر همراه با امنیت و آسایش داشته باشند که امیدوارم بتوانیم خدمات را در این‌گونه مناطق توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما خدمت گزار همه مردم هستیم، خاطر نشان کرد: کلانتری یکی از نیازهای مبرم این منطقه به‌ویژه حصه است؛ طبق توافقات با نیروی انتظامی محل و نقشه آن آماده شده و به‌زودی کلنگ پروژه به زمین زده خواهد شد و در یک پروژه سرعتی در اسرع وقت در کنار پارک حصه افتتاح خواهد شد.

بازسازی جاده مرگ پس از سالها انتظار

در ادامه این مراسم در حاشیه افتتاح طرحهای عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان محمد مهدی کریمی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه نقطه در این منطقه دارای بازارهای میوه می‌شود، گفت: این اقدام یک مدل جدید خدمت‌رسانی در رابطه با دسترسی آسان به بازارهای میوه با کیفیت و قیمت خوب است.

وی ادامه داد: در زمینه افتتاح بازارهای کوثر تجربه خوبی در مناطق داشتیم، امیدوارم این اتفاق را برای بازارهای میوه نیز شاهد باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه زمین بازار میوه با مشارکت شهرداری منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: دو نقطه دیگر در منطقه به این منظور جانمایی شده است که طبق توافقات سعی می‌شود تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مناطق محروم اولویت شهرداری اصفهان

وی با اشاره به بازسازی جاده مرگ گفت: جاده مرگ یا سه‌راهی قتلگاه کلیدواژه‌های تلخی است که همه ما با آن خاطره داریم، مسئولانی که بارها مورد مطالبه قرار گرفتند و مردمی که عزیزان خود را در این راه از دست دادند و تمام مردمی که اکنون اینجا حضور دارند، با این فضا خاطره دارند و این کلیدواژه‌ها همراه با مظلومیت مضاعف است.

مدیر منطقه ۱۴ با بیان اینکه این جاده نزدیک به چند دهه، بسیار باریک، تاریک و بدون هیچ علائم رانندگی بود، گفت: اما چون خارج از محدوده شهر بود، شهرداری نمی‌توانست به آن رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط هر ماه در این جاده شاهد تصادفات بودیم، اظهار کرد: نیاز بود تا این جاده در محدوده شهر قرار گیرد؛ در سال اول مدیریت شهری با همکاری استانداری، فرمانداری و کمیسیون ماده ۵ تلاش شد تا این اتفاق رخ دهد.

کریمی با اشاره به اینکه با همکاری مدیریت استان و کمیسیون ماده ۵ کمتر از شش ماه مصوبه لازم دریافت شد، خاطرنشان کرد: تملکات را شهرداری منطقه و بودجه احداث را شهرداری مرکزی بر عهده گرفت، جاده در عرض ۳۶ و طول ۱۰۰۰ متر احداث شده است، همچنین شش هزار متر طول جدول‌کاری دارد و حدود سه میلیارد تومان هزینه سیم‌کشی و تیر چراغ برق این جاده است.

کریمی اظهار کرد: تا پایان سال تعدادی پروژه دیگر از جمله کلنگ‌زنی کلانتری حصه که دغدغه ۴۰ ساله مردم است و جانمایی و بودجه آن در نظر گرفته شده است، ساماندهی بازار روز حصه و احداث ورزشگاه در همین محله، افتتاح ورزشگاه در محله امام خمینی (ره)، کلنگ‌زنی پردیس خانواده‌محوری که نظیر آن در سطح شهر وجود ندارد و محور فرودگاه که یک زیرگذر با دیواره سبز است را خواهیم داشت.

مناطق محروم اولویت شهرداری ماه آور پور

احداث سه بازار میوه همزمان آغاز می شود

امیرحسین ماه‌آورپور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در ادامه این مراسم با اشاره به جانمایی بازار میوه در سه نقطه شهر گفت: در این راستا محدودیت‌های ترافیکی و اصول شهرسازی رعایت شده است و امروز یکی از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد بازار میوه و صیفی‌جات بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، به‌منظور تنظیم بازار و با هدف ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب از آغاز سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: «آیت» سومین بازار میوه است که عملیات احداث آن در منطقه ۱۴ آغاز می‌شود، در منطقه پنج در سپاهان‌شهر احداث بازارچه میوه آغاز شده و اواخر آذر به پایان می‌رسد.

ماه آورپور تاکید کرد: در مجموعه شهید کشوری (محدوده منطقه شش شهرداری) نیز چنین بازار میوه‌ای در دست ساخت است که پایان این ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای ساخت بازار میوه در منطقه ۱۴، سه نقطه جانمایی شده است، در این راستا محدودیت‌های ترافیکی و اصول شهرسازی رعایت شده است و امروز یکی از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود. احداث دو بازار دیگر نیز در منطقه ۱۴ به صورت هم‌زمان آغاز می‌شود که امیدواریم تا قبل از نوروز پیش رو این سه بازار در منطقه ۱۴ به بهره‌برداری برسد.

مناطق محروم اولویت شهرداری اصفهان جاج رسولی ها

مردم اصفهان پیشتاز در اقدامات جهادی و انقلابی

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان  در ادامه در آئین بهره‌برداری از پروژه های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: انقلاب مرهون شهیدان و جانبازان و خانواده‌های ایثارگران است که امروز در این آئین حضور دارند.

وی همچنین تصریح کرد: اصفهانی ها با تعداد بیشترین شهید و جانباز و ایثار گر در دوران دفاع مقدس بیشترین خدمت را به مردم ایران کردند و این روحیه جهادی کماکان در آنها جریان دارد.

حاج رسولی ها به ساختار محکم شوراها در قانون اساسی اشاره کرد و در ادامه افزود: ساختاز قدرتمند شوراها در قانون اساسی به این منظور است که هر اقدامی باید با نظر و مشارکت مردم انجام شود.

وی در ادامه عنوان کرد:  اگر مردم و شورا نبودند، این پروژه به سرانجام نمی‌رسید، البته هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم که در چهارراه عاشق اصفهانی چه ترافیک سنگینی وجود داشت.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود با بیان اینکه معطلی پروژه خیابان عاشق اصفهانی باید ۵ سال پیش به نتیجه می رسید، گفت: متاسفانه طرحی که باییستی ۵ سال پیش به سرانجام می رسید در تشریفات اداری معطل مانده بود و  این پروژه پس از دوندگی‌های بسیار و تصویب کمیسیون ماده ۵ در کمتر از هفت ماه به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مدیریت واحد شهری گفت: ما معتقدیم رئیس کمیسیون ماده ۵ باید شهردار اصفهان باشد، این روال که استانداری مسئول باشد، به قبل انقلاب بازمی‌گردد.

مناطق محروم اولویت شهرداری اصفهان

وی با اشاره به خط ۲ متروی گفت: خط ۲ متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود همچنین نمایندگان در برنامه هفتم توسعه، مسیر تحقق مدیریت شهر را هموار کنند، کارها را به مردم که یکی از مصادیق آن شوراها است، واگذار کنند.

حاج رسولی ها با اشاره به اولویت شورا در اصفهان عنوان کرد: اولین اولویت شورا در اصفهان، رسیدگی به مناطق محروم است، در این راستا بزرگ‌ترین خدمت جدا کردن منطقه ۱۴ و ۷ بوده است تا به‌صورت متمرکز در مناطق کمتربرخوردار کار انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توان اجرایی شهر اصفهان بسیار زیاد است، به‌طوری که توان زیادی برای اجرای پروژه‌های کشور را نیز دارد، در ادامه صحبتهای خود متذکر شد: در سال جاری ۱۰۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهر اصفهان داریم که دو پروژه مهم آن در منطقه ۱۴ است، خط دو متروی این کلان‌شهر که برای اجرای آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تا دو سال آینده افتتاح می‌شود. رینگ چهارم دیگر پروژه مهم شهر اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار تأثیرگذار است.

وی در پایان صحبتهای خود اظهار کرد: رفع مشکل جاده جلوان می‌تواند الگوی خوبی برای کشور باشد، چراکه زیباترین اقدام بدون آنکه باری بر دوش دولت باشد، انجام شده است، اگر شهروندان بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند، برای اجرای پروژه‌ها و نگهداشت مطلوب شهر هزینه می‌شود، دغدغه خاطری از این بابت نخواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21452

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.