• امروز : پنج شنبه - ۲۷ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 January - 2025

سر تیتر اخبار

آمریکا هروقت به حرف‌هایش عمل کرد گفت‌وگو می‌کنیم تلاش فولاد مبارکه برای جبران ناترازی های انرژی /  پروژه‌های بزرگ صنعت فولاد برای آینده پایدار /ضرر ۸.۵ میلیارد دلاری صنعت فولاد کشور به خاطر قطعی برق رقابت استانهای کشور در بخش آزمون عملی، تجهیزات و دانشی ویدیو متری + عکس برای اجماع‌سازی و حل مسائل فرادستی، به هلدینگ خلیج‌فارس آمدم/ ساخت نخستین پارک فناوری و مرکز هوش مصنوعی در کیش ساخت نیروگاه بادی ۶۰۰ مگاواتی در میل نادر سیستان و بلوچستان؛ تحولی بزرگ در تامین انرژی کشور آبفای اصفهان، آماده برگزاری مسابقات ملی مهارت ویدئومتری شبکه‌های فاضلاب طیب نیا: حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است صنعت بانکرینگ، فرصتهای و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران  جایی برای درخشش استعدادها در ویدئومتری شبکه فاضلاب آمادگی سازمان ملل برای توسعه تجدید پذیرها در ایران / منابع مالی برای توسعه تجدید پذیرها باید تقویت شود به زودی تعرفه های حمایتی جدید نیروگاههای تجدید پذیر اعلام می شود / رئیس جمهور به شدت پیگیر موضوع تجدید پذیرها است افزایش تولید بنزین و گاز با ظرفیتهای موجود / خداحافظی با حمل خوراک توسط کشتی ظرفیت بانوان نباید نادیده گرفته شود / تحقق اهداف دولت با حضور بانوان نخبه و فناور پایش کارخانه سیمان هر ۵ دقیقه یکبار انجام می شود  کنترل آلاینده‌ها و پروژه‌های سبز برای آینده‌ای پاک‌تر / به طور مستمر در حال به روزرسانی تجهیزات زیست محیطی هستیم امنیت و رشد اقتصاد دو محور اصلی توسعه گردشگری / مشکلات صنایع دستی با تبلیغات حل نمی شود اقدامات کلیدی صنایع فولادی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی رفع فیلتر پلتفرم های دیگر به صورت گام به گام انجام می شود / افتخار برای آقای پزشکیان بماند / از رای به پزشکیان پشیمان نیستم هوش مصنوعی در خدمت انرژی در می آید تقاضای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۷ کاهش پیدا می کند

6
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت

رویکرد دولتی سازی مانعی بر سر راه پروژه‌ها/ لزوم همسان سازی حقوق پرسنل همتراز در یک وزارتخانه  

  • کد خبر : 9941
  • 08 بهمن 1399 - 16:06
رویکرد دولتی سازی مانعی بر سر راه پروژه‌ها/ لزوم همسان سازی حقوق پرسنل همتراز در یک وزارتخانه   
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای ارتقاء کیفی و تسریع در اجرای پروژه‌های عام المنفعه رویکرد دولتی سازی کارساز نیست.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهارکرد؛ این اداره کل علاوه بر اینکه یکی از دستگاههای گسترده با خدمات متنوع بوده و بصورت مداوم در حال فعالیت و خدمت به شهروندان عزیز اصفهانی است مسئولیت هماهنگی امور راه و شهرسازی استان را نیز برعهده دارد.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان از استقلال مالی برخوردار هستند افزود: با توجه به وظایف خطیر و حساس حوزه‌های استانی وزارت راه و شهرسازی و به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان مدیران حوزه‌های اجرایی مختلف، مشورت برای حل مشکلات در استان، همکاری برای تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها و استفاده بهینه از منابع در دسترس، مسئولیت شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان بر عهده این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت مهمترین دغدغه و چالش‌هایی که این اداره کل  با آن مواجه است را می توان در دو بخشِ رویکرد دولتی سازی پروژه‌ها و به تبع آن کمبود منابع مالی جهت تکمیل طرح‌های اجرایی و عدم همترازی حقوق و مزایای پرسنلی با حجم و تراکم زیاد کاری آنان بیان کرد.

وی به تشریح بخش اول این چالش ها پرداخت و گفت: دلیل اصلی مشکلات پروژه ها که باعث میشود همچون کلافی سردرگم بچرخد دولتی بودن ۸۰ الی ۹۰ درصد ساختار نظام اجرایی کشور است لذا با منابع محدود نمی توان پروژه ای را مطابق برنامه و با کیفیت بالا اجرا کرد.

قاری‌قرآن افزود زمانی که پروژه ای با دید شش ماهه آغاز می‌شود اما به دلیل کمبود منابع، اجرای آن ۸ سال طول می‌کشد لاجرم در این مدت مدیر و ناظر  پروژه تغییر میکند وآن طرح  به لحاظ مختلف با مشکل مواجه می شود لذا با این شیوه مدیران فعلی وارث پروژه‌های تعریف شده توسط مدیران سابق هستند و این چرخش همچنان ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه فعالیت های مرتبط با راه قدمت زیادی دارد گفت: به دلیل ساختار صرفاً دولتی و عدم امکان ارتقا، با وجود اینکه کشور ما سالهای زیادی است در زمینه راه فعالیت دارد اما همچنان از تکنولوژی آسفالتی که ۵۰ سال قبل بوده استفاده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت در زمینه روسازی پیشنهاد ما این است با توجه به ارزشمند بودن و گران بودن قیر به جای آسفالت از روش‌های جایگزین استفاده شود که این موضوع با سپردن کار به بخش خصوصی امکان‌پذیر است. چرا که در بخش دولتی زمانی که طرحی مصوب میشود و منابع مالی به موقع و کافی تزریق نمی‌شود موجب کندی و بی کیفیت شدن کار می‌شود و این مسئله در حوزه اجرا بسیار آزار دهنده است.

وی در خصوص اعتبارات حوزه عمرانی این اداره کل اذعان داشت: توانستیم با تلاش و رایزنی بسیار در دو ماه سال جاری (مهر و آبان) نسبت به یکسال ۹۸ حدود ۵۰ درصد رشد اعتباری داشته باشیم که ۴۱ درصد از این اعتبار تخصیص شده و برای پروژه‌ها هزینه شده است.

قاری‌قرآن با بیان اینکه در سال جاری اقدام به احصا حدود ۲۶ پروژه در سطح استان کردیم اذعان داشت: این پروژه‌ها عمدتا به دلیل عدم تامین اعتبار لازم به طور میانگین هشت سال راکد بودند که پس از احصا آنها با پیگری‌های لازم برای ۱۵ پروژه‌ای که مشکلات قراردادی حادی نداشتند تامین اعتبار انجام شد و به لطف خدا از این میان ۱۰ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: تمام سعیمان این است که برای پنج پروژه دیگر نیز اقدامات با سرعت انجام پذیرد و تا پایان دولت به بهره برداری برسند. و در صدد هستیم مابقی پروژه‌ها نیز که بعضاً دارای مشکلات حقوقی هستند تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه هدف ما در سال جاری اجرای پروژه‌های اولویت‌دار بوده است عنوان کرد؛ امسال پروژه جدیدی تعریف نکردیم مگر پروژه‌های حیاتی که باعث رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شده همچنین اولویت‌بندی به این شیوه بوده است که ابتدا پروژه‌های دوباند شدن جاده ها در دستور کار قرار گرفته و سپس سراغ سایر راهها رفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته پروژه ها به دلایل مختلف بدون اعتبار شروع میشده و بعد به دلیل مشکلات زیاد متوقف یا با کیفیت پایین ساخته می‌شده است گفت: در سال جاری هیچ پروژه‌ای را بدون اعتبار شروع نکردیم و برای پروژه‌ها ابتدا اعتبارشان ابلاغ سپس تخصیص شده و بعد به همین میزان به مناقصه گذاشته شده است که بعضاً نیز پیمانکار منتخب دارد.

قاری‌قرآن افزود: یکی از این پروژه‌ها باند دوم محور چادگان است که به دلیل مشکلات زیاد این جاده در دستور کار قرار گرفت و پس از تامین اعتبار سه مرتبه به مناقصه گذاشته شد و به لطف خدا این پروژه را در صدد هستیم تا با سرعت بالا اجرا و با کیفیت مناسب به بهره برداری برسانیم همچنین باند دوم بادرود-کاشان پس از هشت سال توقف آسفالت شد و به بهره‌برداری رسید. در شرق استان نیز پروژه باند دوم اردستان به طول حدود ۲۶ کیلومتر تکمیل و تا پایان بهمن ماه سالجاری افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه عملکردی سازمان ملی نیز منابع درآمدی ما از طریق فروش زمین کسب می‌شود که در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین تا پایان سال نیز بودجه ۹۹ را بطور کامل جذب خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به تشریح بخش دوم چالش‌های این اداره کل پرداخت و تصریح کرد: با توجه به مسئولیت خطیر و تراکم زیاد کاری پرسنل این اداره کل می بایست توجه ویژه ای به آنان شود تا انگیزه مستعد و تلاشگر آنان بیش از پیش تقویت گردد.

وی افزود: در سال جاری به دلیل افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای پرسنل رسمی و پیمانی از محل سایر هزینه‌ها این اداره کل و بخشی از کارکنان که مشمول این افزایش نبودند به شدت متضرر شدند.

قاری‌قرآن گفت: با وجود تنوع و حجم بالای کاری به عنوان مثال طرح اقدام ملی مسکن در حوزه مسکن و ساختمان، تهیه طرح‌های تفصیلی برای ۱۰۸ شهر و دبیری کمیسیون ماده پنج و کارگروه شورای برنامه ریزی در حوزه شهرسازی و معماری، حفط و حراست از اراضی ملی و دولتی در حوزه املاک و حقوقی و اجرای پروژه‌های راهسازی در حوزه مهندسی و ساخت که موجب می‌شود پرسنل خدوم و زحمتکش این اداره کل بصورت شبانه‌روزی فعالیت کنند. همچنین مسئولیت شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان متاسفانه حقوق و مزایای پرسنل این اداره کل مطابق حکم از پرسنل همتراز سایر دستگاههای عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان حدود دو الی سه برابر کمتر است.

وی افزود: این موضوع موجب شده است پرسنل این اداره کل بصورت مکرر تقاضای انتقال به سایر دستگاههای اجرایی را داشته باشند که رسیدگی به این موضوع مقوله‌ای بسیار مهم در حوزه منابع انسانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود این قبیل مشکلات سعی شده است در سال جاری عملکرد خوبی ارائه شود اما برای تسریع در امور و افزایش انگیزه پرسنلی می‌طلبد که برای رفع این دو دغدغه اساسی وزارت راه و شهرسازی مساعدت کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=9941
  • منبع : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان
  • 156 بازدید

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.