• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

1
در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

زیرساخت ورود به بورس مناسب نیست

  • کد خبر : 4196
  • 02 تیر 1399 - 10:20
زیرساخت ورود به بورس مناسب نیست
درچهارمین جلسه کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان، بر لزوم ایجاد زیرساخت برای ورود مردم به بورس و تداوم حضور آنها در این بازار تأکید شد.

به گزارش عصر تحلیل، مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تشریح اقدامات اتاق بازرگانی در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: با ورود اتاق اصفهان به این حوزه، اتفاقات خوبی در زمینه معیشتی و کمک های بهداشتی – درمانی رقم خورد.

وی بالاترین میزان کمک در این حوزه را طبق گزارش اتاق بازرگانی ایران مربوط به اتاق بازرگانی اصفهان دانست و با بیان اینکه با ورود ستاد مبارزه با کرونا اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه کمک به حل مشکلات معیشتی ایجاد شده به واسطه این بیماری، جرقه یک پویش مردمی زده شد، افزود: در این زمینه با همراهی و تعامل اتاق بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و… اقدامات موثری صورت گرفت.

کاروان  با اشاره بر اینکه اکنون نقش مسئولیت اجتماعی بیش از گذشته مشهود است، گفت: مسئولیت اجتماعی افراد تنها منحصر به مسائل مادی نبوده و بخش عمده آن منوط به فرهنگسازی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود به منظور جلوگیری از ورود به بازارهای موازی، بهترین گزینه ورود به بازار پول وسرمایه است.

کاروان با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی مدت طولانی است در صف پذیرش بورس مانده اند، ادامه داد: اکنون با توجه  به اقبال عمومی نسبت به سازمان بورس، لازم است مشکلات اینچنینی هر چه سریعتر رفع شود تا خاطره شیرینی از ورود به این بازار برای مردم باقی بماند.

وی همچنین خواستار ایجاد ساز و کاری برای عرضه سهام بخش خصوصی در بورس، صدورمجوز ایجاد کارگزاریها و دفاتر سبدگردان و مشاوره در اصفهان ودیگر استان ها و ارایه خدمات آموزشی از سوی سازمان شد و افزود: تمامی این امور در ترغیب مردم برای ورود به این بازار و تداوم حضور آنها در بورس موثر است.

کمال حیدری، رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه تاکنون حدود ۸میلیون نفر در کره زمین درگیر ویروس کرونا شده  و بیش از ۴۰۰هزار نفر فوت شده اند، افزود: اصفهان پس از قم و گیلان سومین استان درگیر با این ویروس مهلک بود و بیش از ۸ هزار پرسنل علوم پزشکی ۲۴ ساعته در این حوزه فعال بوده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: کمترین آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس مهلک مربوط به استان اصفهان با میانگین سنی بالای۷۰ سال بود.

حیدری همچنین گفت: پس از تهران استان اصفهان بعد از طی پیک بحران، از نظر دریافت کد رهگیری برای بازگشایی صنوف مختلف، بیشترین تعداد ثبت نام صنوف را داشت. وی با تاکید بر اینکه ۸۶ درصد پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان در زمان شیوع بحران رعایت شد، گفت: این در حالی است که در حال حاضر مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی  سهل انگار شده و کمتر از ۲۰ درصد پروتکل ها را رعایت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد مراجعان سرپایی دارای علایم کرونا رو به افزایش است، افزود: در حالیکه در دوران پیک کرونا حدود ۲۷۰ نفر روزانه به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کردند، در حال حاضر تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر رسیده و لازم است ارگان های مختلف در امر آموزش و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کرونا در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام نمایند..

وی همچنین خواستار فراهم نمودن تجهیزات حفاظت فردی و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل و مراجعه کنندگان در ادارات و ارگان های مختلف شد و بر ضرورت ارتقاء سطح فردی در مسایل اجتماعی شد.

در ادامه ناصر چاوشی، معاون اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج ) گفت: کرونا اتفاق نامبارکی بود که در دوماهه اسفند و فروردین ماه ۱۰۷ هزار میلیارد تومان تراکنش های مالی کشور را کاهش داد و در این زمان حدود ۵۰۰ هزارنفر متقاضی دریافت مستمری حداقل بیمه بیکاری بودند در حالیکه ۳۵۰ درصد میزان جرایم در استان اصفهان افزایش داشت.

وی  تاکید کرد در صورت شکل نگرفتن جنبش مردمی در اصفهان، آمار تلفات ناشی از فقر و گرسنگی دهها برابر بیشتر از میزان تلفات بیمارستان ها بود.

چاوشی با اشاره به ایجاد بانک جامع اطلاعات افراد نیازمند استان در این بحران گفت: از حدود ۴۴۰ هزار سرپرست خانواده نیازمند، ۷۰ درصد به صورت دایمی و ۳۰ درصد بصورت مقطعی در زمان شیوع کرونا نیازمند امدادرسانی و کمک بودند که در گام نخست با مشارکت ارزشمند اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان ۴۴۰ هزار بسته معیشتی با ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت دو ماه  و نیم در سطح استان تهیه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: عملیات توزیع با حفظ شأن و کرامت افراد با در نظر گرفتن ۲ هزار و ۷۰۰ پایگاه در سطح استان انجام گرفت.

چاوشی ایجاد همت مضاعف برای کمک به کاهش آسیب های این ویروس  از جمله کاهش اختلافات خانوادگی و میزان افسردگی در این دوران را ضروری دانست.

محسن شیرازی، مدیر تالار بورس اوراق بهادار اصفهان گفت: بورس به ارایه خدمات اولیه مانند خدمات مشاوره ای و خدمات در حین پذیرش خواهد پرداخت تا پروسه زمانبر و هزینه بر ورود به این بازار تسهیل شود.

وی همچنین از آمادگی تالار بورس اوراق بهادار اصفهان در حمایت از شرکت های بخش خصوصی برای انتشار اوراق تامین مالی و برگزاری دورههای آموزشی به متقاضیان بخش خصوصی خبر داد.

شیرازی افزود: ما آمادگی داریم به معرفی محصولات و کالاهای بخش خصوصی که قابلیت عرضه در بورس کالا دارند بپردازیم.

حاج محمد معتضدی، مسئول کمیته بورس و سرمایه گذاری نیز گفت: صنعت کارگزاری کشور به دلیل عدم اجازه در صدور مجوز از سال ۸۳ تاکنون، بزودی پیرخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۱۰ کارگزاری موجود در کشور ۲ کارگزاری ۳۰ درصد حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند و عملا ده کارگزاری فعال در کشور وجود دارد، خواستار ابطال مجوز دیگر کارگزاریها و یا ادغام آنها به منظور دادن مجوز جدید به کارگزاریهای با تجربه شد.

وی همچنین هشدار داد صنعت کارگزاری با تداوم وضعیت موجود تا پنج سال آینده از بین خواهد رفت.

امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت های اجتماعی و سمن ها ذیل کمیسیون نیز از راه اندازی پویش “ماسک من محافظ تو؛ ماسک تو محافظ من” در راستای فرهنگسازی استفاده از تجهیزات حفاظت فردی از ویروس کرونا خبر داد./

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4196
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.