• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

0
نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری با لینک جعلی ثنا / دستگیری عاملان نا امنی اصفهان/ باز هم کلاهبرداری در اینستاگرام

  • کد خبر : 21708
  • 10 دی 1402 - 14:28
کلاهبرداری با لینک جعلی ثنا / دستگیری عاملان نا امنی اصفهان/ باز هم کلاهبرداری در اینستاگرام
نیروی انتظامي استان از کلاهبرداری 500 میلیون ریالی با لینک جعلی ثنا تا دستگیری عاملان نا امنی خبر داد.

به گزارش عصر تحلیل به نقل فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار حمید علینقیان پور بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع لاستیک خودروی خارجی در ۲ انبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از محل بازدید کردند که در نتیجه این عملیات   ۶۹۱ حلقه انواع لاستیک خودروی خارجی به همراه ۶۲ عدد رینگ را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر ارزیابی کارشناسان ارزش محموله مذکور بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ۲ محل در سامانه انبارهای وزارت صمت ثبت نشده بوده و موجودی آنها نیز اعلام نشده بود مشمول جرم قاچاق شده و به همین دلیل  این انبارها با حکم مرجع قضائی پلمب  شدند.

سردار علینقیان پور از توقیف لاستیک های مکشوفه و انتقال آنها به سازمان نگهداری و فروش اموال تملیکی استان خبر داد و گفت: در این خصوص ۲ نفر نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

صدور بیش از ۱۹ هزار جلدگذرنامه در اصفهان

در ادامه سرهنگ نعمت الله طاهرپور رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: در آذرماه سال جاری ۱۹ هزار و ۴۵ جلد گذرنامه در استان صادر شده  که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: این تعداد گذرمه در طول یک ماه نشان می دهد که به طور میانگین در هر روز کاری  بیش از هزار جلد گذرنامه صادر شده که حجم بالای مراجعه کنندگان به این پلیس را نشان می دهد.

سرهنگ طاهرپور خاطر نشان کرد: تهیه، تنظیم و صدور گذرنامه مراحل بسیار زیادی دارد اما بحمد الله با همت و مجاهدت و تلاش شبانه روزی کارکنان مجموعه پلیس مهاجرت و گذرنامه استان بدون هیچ گونه مشکل و تاخیری صدور گذرنامه انجام و به شهروندان ارائه خدمات شده که این خدمت رسانی رضایتمندی آنان را نیز به همراه داشته است.

این مقام انتظامی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن سفر زیارتی شهروندان به کشور عربستان به منظور حضور در مراسم معنوی حج عُمره از کسانی که گذرنامه ندارند و یا مدت گذرنامه آنان گذشته خواست تا هر چه زودتر برای صدور و یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با ارسال لینک جعلی ثنا

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان نیز در ادامه این گزارش آورده است: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی  بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:  در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی پس از دریافت پیامکی با عنوان شکوائیه علیه شما و ورود به لینک معرفی شده برنامه ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال که از او خواسته شده بود را در درگاه پرداخت الکترونیک واریز  کرده اما  پس از این کار  کل موجودی حسابش که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بوده  برداشت می شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته  شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی اقدام به سرقت رمز یکبار مصرف کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع  قضایی شد.

وی در خاتمه به شهروندان در خصوص پیامک های ارسالی هشدار داد و تاکید کرد :  پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در ادامه صحتهای خود بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در اینستاگرام خود را نماینده فروش یک شرکت مواد غذایی معرفی و از این طریق او را مورد  کلاهبرداری قرار داده است،موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را نماینده فروش یک شرکت مواد غذایی معرفی کرده آشنا  و  مبلغ ۳۰ میلیون ریال را به منظور  تشکیل پرونده به حساب او واریز می کند اما فرد مذکور پس از دریافت  وجه دیگر جوابگوی تلفن های شاکی نمی شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان عنوان داشت: با انجام اقدامات فنی و  تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسان پلیس، متهم شناسایی  و طی یک عملیلات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: شبکه‌های اجتماعی غیر بومی به منظور حمایت و پیشگیری از سوی مجرمان برابر مصوبات قانونی فیلتر شدند اما عده ای با نصب فیلتر شکن همچنان از این شبکه ها استفاده می کنند و اینگونه در دام کلاهبرداران و مجرمان سایبری نیز گرفتار می شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی مجازی مکان امنی برای داد و ستد و انجام خریدهای اینترنتی نیستند بسیاری از کلاهبرداران سایبری اقدامات مجرمانه خود را در شبکه‌های اجتماعی غیربومی انجام می دهند که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم از این شبکه ها برای انجام معاملات و داد و ستدهای خود استفاده نکنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر عدم پرداخت وجه قبل از خریدهای اینترنتی، از آنان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما در‌ میان بگذارند.

اجرای طرح امنیت محله محور در  شاهین شهر

در بخش دیگر گزارش سرهنگ حجت فرهادی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: در راستای اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور با محوریت پاکسازی پارک ها، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری سارقان به مدت ۷۲ ساعت در شهرهای شاهین شهر، گز و گرگاب به مرحله اجرا شد.

وی شناسایی و دستگیری ۱۰ سارق در ارتباط با سرقت های خودرو، قطعات خودرو، اموال معابر عمومی، منازل نیمه ساز، مدار س و اماکن خصوصی و دولتی، دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر از سطح محلات و جمع آوری۲۲ معتاد متجاهر و تحویل آنها به مراکز ترک اعتیاد را از دستاورد های این طرح اعلام کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه داشتن شهری امن و عاری از جرم برازنده مردم خوب شهرستان است خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت و رضایت در بین مردم با جدیت از سوی پلیس در محلات مختلف شهرستان ادامه خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تأکید بر اهمیت همکاری مردم با پلیس در کاهش جرائم و ارتقاء امنیت گفت: شهروندان می توانند با ارائه هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

عاملان نا امنی دراصفهان دستگیر شدند

سرهنگ مسعود طریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان در ادامه گزارش به عاملان نا امنی در اصفهان اشاره کرد و گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد نا امنی توسط تعدادی اراذل و اوباش در یکی از محلات اصفهان  بلافاصله ماموران در محل حضور می یابند.

وی با بیان اینکه ۴ نفر از متهمان از صحنه گریخته و یک نفر توسط ماموران دستگیر می شود افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد عده ای از اراذل و اوباش با ضرب و شتم یک شهروند و مجروح کردن یکی فردی دیگر  به وسیله قمه و همچنین تخریب شیشه های یک باب مغازه برای دقایقی این محله را نا امن می کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: ۴ متهم دیگر پرونده که متواری بودند در عملیاتی ضربتی توسط ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی دستگیر و پس از اینکه در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کردند به مرجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ طریفی اظهار داشت: برخورد پلیس با اراذل و اوباش و نا امن کنندگان جامعه قاطع است و این افراد بدانند اگر رفتار خود را اصلاح نکرده و همچنان به اقدامات شرارت آمیزشان در جامعه و ایجاد مزاحمت برای مردم ادامه دهند باید منتظر برخوردی مقتدرانه از سوی پلیس و دستگاه قضائی باشند.

کشف ۲۶دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در  اصفهان  

سرهنگ  حسین بساطی  فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان نیز در ادامه این گزارش در گفت و گویی عنوان کرد: مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور با هدف کشف انواع وسایل نقلیه مسروقه و دستگیری سارقان طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی در ادامه گفت: در طی اجرای این طرح که با انجام اقدامات گسترده میدانی و با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی این فرماندهی و با هماهنگی مرجع قضائی انجام شد،۲۷ محکوم متواری و سارق شناسایی و در چند عملیات منسجم و هماهنگ دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به کشف ۲۱ دستگاه خودرو مسروقه و ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در ادامه اجرای این طرح خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

اعتراف سارق به ۹ فقره سرقت شیرآلات ساختمانی

سرهنگ علی اصغر محمدی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان نیز محور دیگر این گزارش است که در صحبتهای خود می گوید: در پی وقوغ چند فقره سرقت انواع شیرآلات و آهن آلات از مساجد، آرامستان ها و رستوران های مستقر در برخی از محور های مواصلاتی شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات میدانی و تحقیقات جامع پلیسی از سوی ماموران مشخص شد سارق به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پراید اقدام به سرقت شیرآلات و آهن آلات از مکان های مذکور کرده و بلافاصله از محل متواری می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به شناسایی هویت عاملان این سرقت ها تصریح کرد: سرانجام پس از شناسایی محل اختفاء سارقان، هر ۲ متهم در یک عملیات هماهنگ قبل از هرگونه اقدامی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۹ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کردندکه با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

هوشیاری تکاوران پلیس و کشف ۲۹ کیلو تریاک

سرهنگ  مهرداد فراشی  معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به تکاوران پلیس مستقر در محدوده ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی در شهرستان شهرضا گفت: حین کنترل محور مواصلاتی و تردد خودرو ها، به شخصی که به صورت پیاده در حال دور زدن ایستگاه بازرسی بوده مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر بلافاصله وارد عمل می شوند.

وی در ادامه گفت: متهم به محض رویت ماموران پلیس بدون توجه به اخطار های صادره قصد فرار از محل را داشت که در نهایت در یک اقدام ضربتی و هماهنگ، وی دستگیر و از کوله پشتی همراه متهم مقدار ۲۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت شهروندان مقابله می کند و اجازه نخواهیم داد عده ای سود جو به اهداف شوم خود برسند.

اعتراف به۵ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در  خمینی شهر

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  در خصوص سرقت تجهیزات مخابراتی خمینی شهر گفت:در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت کابل وتجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده سرانجام متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر و مقادیر قابل نوجهی کابل مخابراتی مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان این که سارق در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی اعتراف کرد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21708

    نوشته های مشابه

    20آذر
    ۹ باند بزرگ سرقت منهدم شدند/ طرح ویژه برخورد با رانندگان حادثه ساز
    فرمانده انتظامی استان در نشست خبری مطرح کرد:

    ۹ باند بزرگ سرقت منهدم شدند/ طرح ویژه برخورد با رانندگان حادثه ساز

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.