• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

2
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:

۴۲۳ هزار ثبت نام شونده درطرح نهضت ملی مسکن اصفهان

  • کد خبر : 18978
  • 12 مرداد 1401 - 22:05
۴۲۳ هزار ثبت نام شونده درطرح نهضت ملی مسکن اصفهان
امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان  در نشست خبری با صاحبان رسانه بیان داشت :  اداره راه و شهرسازی مسولیت سنگینی دارد و هیچ اتفاق عمرانی نیست که در آن ردپایی از وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های آن نباشد و وظیفه ما این است که پاسخگو باشیم.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر مهم بودن وظیفه ی مدیران ساختمان، عنوان کرد: مدیران ساختمان باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و در صورت مشاهده مشکل کوچک سعی در رفع آن داشته باشد .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: استان اصفهان از نظر میزان ثبت‌نام دومین استان بعد از تهران است تا کنون۴۲۳ هزار ثبت‌نام شونده در طرح نهضت ملی مسکن داریم.

وی ادامه‌ داد: با توجه  به دلایل برنامه‌ریزی جمعیتی که در استان اصفهان  وجود دارد، نهضت ملی در خود شهر اصفهان بارگذاری نشده و در شهرهای اطراف پیش‌بینی شده تا اینکه جمعیت آنجا ساکن شوند و وطیفه ظرفیت پذیری ساکنان را  بهارستان، فولادشهر و شاهین شهر بر عهده دارد.

زاغیان عنوان کرد: دولت به متقاضیان به چشم سرریز جمعیت نگاه نمی‌کند، این متقاضیان ساکنانی هستند که  باقانون احراز سکونت قرار است خانه‌دار شوند؛ و حداقل باید سکونت ۵ ساله در شهری  داشته باشندکه تقریبا به آن‌ها مهاجر گفته نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : با خانه‌دار شدن مستأجران ظرفیت خانه‌های خالی ایجاد می‌شود که باید آن ها را شناسایی و مدیریت کرد .

وی با بیان اینکه در سه حوزه فعالیت داریم، تصریح کرد: نظارت بر نظام مهندسی، بازآفرینی شهری و برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن از جمله این فعالیت‌ها است که در دولت سیزدهم همگام با سیاست‌گذاری نهضت ملی پیش می‌رود.

 

اکثرمتقاضیان تایید شده برای نهضت ملی مسکن استان، اصفهانی هستند

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی کلان که با سه رقم اول کدملی افراد ثبت‌نام شده انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که تقریباً اکثر افراد از خود آن شهرها می باشندو بیش از ۶۰ درصد از شهر و استان اصفهان و کمتر از ۲۰ درصد  افرادی هستند که خارج استان اصفهان  با ۵ سال سابقه سکونت در اصفهان هستند .

زاغیان بیان داشت : تاکنون برای تقریبا ۲۰ هزار واحد مسکونی پروانه صادر کردیم و این  واحدها وارد پروسه ی  ساخت‌و‌ساز شدند و سهمیه هر سال ۵۰ هزار واحد است که معمولا مهم‌ترین معضل سال، اول تامین زمین بوده که حدودا با برنامه حداکثر ۱۵۰ هزار نفری روبرو هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد افراد تأمین زمین شدند و تلاش شده زمین‌های الحاقی تماما از کمیسیون‌های شهرسازی عبور کنند.

نحوه پرداخت تسهیلات 

وی ادامه داد:ما به سه نحو پرداخت تسهیلات داریم که اول انبوه‌سازی است که واحد مسکونی را در آخر تحویل میدهیم در این صورت  پیشرفت پروژه‌ها به واریزی منظم متقاضیان بستگی دارد ، متقاضیان علاوه بر داشتن برنامه ریزی برای باز پرداخت اقساط،  باید حداقل بر آورد  ۳۰۰میلیون تومان رابه جز وامی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد داشته باشند .

زاغیان عنوان کرد: روش دوم واگذاری گروهی است که به صورت پلاک ویلایی به حداقل دو تا پنج نفر زمین را تحویل می‌دهیم.حالت سوم خودمالک است که بدون اینکه سپرده‌گذاری داشته باشند، وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد و تنها لازمه آن داشتن پروانه و سند مالکیت است.

مالیات بر خانه های خالی و مدیریت آن ها

زاغیان در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: همانطور که گفتیم هر اتفاقی رخ دهد یک ردپایی از وزارت راه و شهرسازی پیدا می‌شود، در موضوع خانه‌های خالی اصل موضوع بر عهده حوزه عمرانی کشور است و ما نیز در این خصوص با راه اندازی سامانه ای به افراد کمک می‌کنیم تا خانه‌های خالی را معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه افراد در این باره نگرانی نداشته باشندگفت :مخاطب ما فقط خانه‌های خالی است، برای اینکه مشخص شود کسی ساکن یک خانه است، دو نفر باید تایید کنند، یکی ساکنین و یکی مالک که اگر تطابق داشته باشند خانه خالی محسوب نمی‌شود.

زاغیان با بیان اینکه وزارت مسکن و شهرسازی به تنهایی متولی کنترل قیمت مسکن نیست، گفت: اصلی‌ترین متولی وزارت صمت است که تأمین کننده مصالح ساختمانی است، پیشنهاد داریم همان‌طور که وزارت راه به خانه اولی‌ها سهمیه می‌دهد وزارت صمت هم به خانه اولی‌ها برای یک بار در طول زندگی مصالح ساختمانی بدهد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه صرفا با مدیریت خانه‌های خالی نمی‌توان قیمت را کنترل کرد، افزود: سامانه خانه‌های خالی تا حدی کنترل عرضه و تقاضا را انجام می‌دهد اما این امر به صورت مستقیم به قیمت مصالح ارتباط دارد.

وی در خصوص افزایش اجاره بهای بیش از میزان اعلام شده عنوان کرد: قولنامه‌ای که خلاف قانون کشور نوشته شود فاقد ارزش قانونی است و در صورت رسمی بودن آن باید براساس چارچوب قوانین باشد.

زاغیان گفت: تنها کمکی که به خانه‌های خالی می‌کنیم، این است که هزینه نگه داشتن خانه های  خالی را افزایش دهیم که مردم راغب به اجاره دادن باشند و سیاست تشویقی در بحث خانه‌های خالی لازم است .

شناسایی ۳۰۰ ساختمان ناایمن در اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی کردیم که تماما به شهرداری اعلام شدندکه توسط شهرداری اخطارهاییداده شده است .

وی بیان کرد:در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر استان بودکه از شرکت بازآفرینی به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و توانستیم براساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۷۰ شهر استان آن را تقسیم کنیم تا بتوانیم کوچه‌هایی با بافت‌های فرسوده را اسفالت کنند.

زاغیان عنوان کرد: حدود ۱۵ پروژه فعال در بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی  با اعتباری بالغ بر بیش از ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام  است .

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=18978

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.