• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024

سر تیتر اخبار

دست‌یابی به آینده بهتر در سایه بهره‌وری در صنعت و تولید دوره شوراهای شهر و روستا ۳ ساله می شود / انتخابات شورا در سال ۱۴۰۴ برگزار می شود چه کسی مدیریت دولت را بعد از رئیسی در دست می گیرد؟ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی درگذشت شهادت‌گونه ابراهیم رئیسی و همراهانش تائید شد + جزئیات کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن

1
در نشست خبری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان اصفهان مطرح شد:

عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان

  • کد خبر : 22784
  • 11 اردیبهشت 1403 - 9:55
عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: برای بالا بردن سطح ایمین راه های استان اصفهان تدابیر ویژه ایی در نظر گرفته شده است که در ال انجام است.

داوود شیخ جبلی |  عصر تحلیل : به مناسبت  « روز ملی ایمنی حمل و نقل » نشست خبری در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان اصفهان با حضور مدیران و معاونین این اداره برگزار شد. فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در ابتدای صحبتهای خود ضمن قدردانی از زحمات پرسنل این سازمان در تامین ایمین راههای استان گفت: فعالیت کارگاه‌های لکه‌گیری و روکش آسفالت در نقاط مختلف استان در در حال انجام است و این زمینه هم‌اکنون فعالیت نیروها در محورهای دلیجان به اصفهان، زرین شهر به شهرکرد، اصفهان به طبس و فولاد شهر به نجف آباد از اوایل اردیبهشت جریان دارد.

وی در ادامه هچنین تصریح کرد: این کارگاه‌ها بدلیل ایام نوروز و بارش‌های بهاری چند روز تعطیل شد، ابراز امیدواری کرد که تا پیش از پاییز امسال بتوانیم بخش عمده ای از ترمیم راه‌های استان را انجام دهیم.

۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه صحبتهای خود به شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اشاره کرد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خردادماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

تردد وسایط نقلیه سنگین غیر مجاز یکی از علت های خرابی راهها

وی در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به خرابی سطوح راههای استان گفت: متاسفانه در تحقیقات انجام شده در طی چند سال محورهای مواصلاتی استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در بین معاون و صنایع بزرگ دائما با تردد خودروهای سنگین روبرو است که بعضا این ترددها با بار غیر مجاز صورت می گیرد و در نهایت منجر به خرابی روکش آسفالت راهها می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال اقدامات بسیاری برای ترمیم و نگهداری راه‌ها انجام می‌شود اما وضعیت رویه آسفالت راه‌های استان تا ۲ سال پیش به مرز بحرانی رسیده بود.

خروجی معاون باسکول نصب می شود

دادخواه با اشاره به نصب باسکول در خروجی معاودن اشاره کرد و گفت: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

وی در ادامه صحبتهای خود در خصوص روکش آسفالت گفت: در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است و در همین راستا بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه ها در سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان اصفهان با بیان اینکه ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها تاخیر کار اجرایی را شاهد بودیم، به دلیل بارندگی‌هایی بود که اتفاق افتاد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه به مسائل مرتبط با کیفیت آسفالت راه‌ها اشاره کرد و گفت: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد که تردد ناوگان سنگین در استان اصفهان عمر این رویه را کاهش می‌دهد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه تصریح کرد: اداره کل راهداری به منظور کاهش خطر تصادف و بالارفتن خط ترمز خودرویی، اقدام به فعالیت‌هایی از جمله آسفالت حفاظتی و تراش سطح آسفالت راه‌ها کرده که در نمونه اخیر می‌توان به اتوبان شهید اردستانی (فرودگاه اصفهان) اشاره کرد.

دادخواه خاطر نشان کرد: ایمنی در تمام فعالیت‌های این اداره کل نقش محوری دارد اما آموزش به عنوان سرفصلی مهم در بیشتر مسائل از جمله موضوع ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این بخش یاری رسان ما باشند.

دادخواه در بخش پایانی صحبتهای خود اظهار کرد: در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده است، افزود: عمده اعتبارات این بخش ملی بوده و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام داده و تکمیل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات

در ادامه این نشست معید ذهبیون رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه عامل انسانی مهمترین عامل تصادفات است، گفت: سن و سال راننده، نوع وسیله نقلیه، نوع کار و حتی نشستن سرنشین جلو در کنار راننده را باید در این رابطه در نظر گرفت و در امتداد همین عوامل، انتخاب مسیر و سرعت خودرو را هم لحاظ کرد.وی همچنین تصریح کرد: اقدامات بازدارنده برای برقراری ایمنی راهها در حال انجام است.

به گفته وی، به منظور کاهش آمار تلفات راکبان موتورسیکلت اداره کل راهداری اقدام به اجرای طرح چهره به چهره و شناسایی محل‌های حادثه خیز در معابر مختلف کرده است و محورهای شرق اصفهان و کوهپایه، فلاورجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر چهار منطقه‌ای هستند که حدود ۸۰ درصد تصادفات موتوری استان در آن‌ها رخ می‌دهد.

آموزش ایمنی و ترافیک به دانش‌آموزان

محمدعلی صلواتی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه، اظهار کرد: ۲۵ هزار دانش‌آموز در سال گذشته آموزش‌های ویژه در موضوع ایمنی و ترافیک را سپری کردند و علاوه بر این پنج هزار راننده روستایی نیز آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ دستگاه در امر سوانح رانندگی مسئول هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها از جمله موثرترین نهادهای مسئول در این رابطه هستند که می‌توانند در کاهش تلفات جاده‌ای، آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موثر باشند.

خواب آلودگی، ۷۷ درصد از عامل تصادفات جاده ایی

حسین حسین‌زاده، مدیر جدید جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها نیز در ادامه این نشست با اشاره به خواب آلودگی رانندگان گفت: «خواب‌آلودگی» راننده عامل ۷۷ درصد از تصادفات جاده ای است که همین عامل نشان از اهمین موضوع خواب و شناخت ابعاد و زوایای مختلف این عنصر حیاتی در رانندگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه مناسب می تواند در هوشیاری راننده موثر باشد، گفت: تغذیه نیز عامل دیگری است که با توجه به تغییر سبک زندگی و الگوهای غذایی در رانندگی نقش مهمی دارد، اما کمتر به آن پرداخته شده است.

مدیر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به مساله آموزش تاکید کرد: کشورهای توسعه‌یافته روی مسئله آموزش شهروندان به طور خاص کار می کنند، اما سمت و سوی رسانه‌های ما بیشتر در مسیر اطلاع‌رسانی است.

حسین زاده در پایان صحبتهای خود با دعوت از اهالی رسانه و بخصوص مردم در پویش طرفداران ایمنی راه ها، گفت: این اهمیت در موضوع ایمین راه ها باید به طور محسوس درک شود و اگر رسانه ها و مردم با این پویش همراه شوند می توان به مراتب از آسیب های احتمالی حین رانندگی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22784

    نوشته های مشابه

    26آذر
    رکود ویژه حمل و نقل جاده‌ای در ایام کرونا با کاهش ۵۳ درصدی
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:

    رکود ویژه حمل و نقل جاده‌ای در ایام کرونا با کاهش ۵۳ درصدی

    26آذر
    کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های اصفهان
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:

    کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های اصفهان

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.