به گزارش عصر تحلیل از اصفهان علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: سهولت دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات توسط شهروندان بدون محدودیت مکانی و زمانی و یا به عبارتی ارائه خدمات در بستر فن آوری های جدید از جمله سامانههای الکترونیکی همواره از اهداف این اداره کل بوده است.
وی افزود: این مهم با بستر سازی امن الکترونیکی و ارائه خدمات بصورت غیرحضوری به سرانجام رسیده است و هم اکنون در این برهه زمانی حساس شاهد تحولی در فرآیندهای اداری و خدمترسانی به ارباب رجوعان در این اداره کل هستیم. بنحوی که توانستیم « از تهدید کرونا در بخش اداری، یک فرصت ایجاد نماییم».
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استقرار دولت الکترونیک از اهداف دولت تدبیر و امید بوده است گفت: در این اداره کل تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان ارائه میشود در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قسمتِ “میز خدمت الکترونیکی” به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب رجوعان به تمامی درخواست ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده میشود.
وی به آن دسته از شهروندان گرامی که علیرغم فعال بودن میز خدمت الکترونیک این اداره کل، همچنان معتقد به مراجعه حضوری و انجام کارها به روال سنتی و دستی هستند گفت؛ در این سامانه خدماتی شامل: پیگیری مکاتبات اداری، درخواست خدمت، فرمهای نظرسنجی الکترونیکی، اطلاع رسانی فرایندهای سازمانی، طرح درخواست و شکایات، تکریم ارباب رجوع، شناسنامه خدمات، فرایندهای سازمانی، خدمات شهروندی به تفکیک، دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارش شهروندی، طرحهای توسعه و عمران شهری، تسهیلات بهسازی و نوسازی، سامانه شهراه، سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل ونقل کشور و گزارش تخلفات ساختمانی و شهرسازی ارائه میشود.
قاریقرآن افزود: در میزخدمت الکترونیک این اداره کل که دسترسی به آن از طریق نشانی http://isfahan.mrud.ir امکانپذیر است تمامی خدمات، شامل: مراحل گردشکار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارائه شکایت، پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت است.
وی با بیان اینکه هر فرد با کد رهگیری منحصر به درخواست خود میتواند مراحل اجرای فرآیند را ردگیری نماید. گفت: شهروندان عزیز با دریافت خدمات بصورت غیرحضوری علاوه بر کمک به قطع زنجیره کرونا در وقت و هزینههای رفت و آمد خود نیز صرفه جویی میکنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برونسپاری خدمات و عدم نیاز مراجعه اربابرجوع به این اداره کل اذعان داشت: در راستای بند الف ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور تسهیل ارائه خدمات، این اداره کل نسبت به انعقاد تفاهم نامهای شامل ۱۲ خدمت و ۴۵ زیر خدمت با انجمن دفاتر پیشخوان خدمات دولت اقدام کرد.
وی ادامه داد: خدمات حوزه نظام مهندسی شامل (صدور، ارتقاء و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی) همچنین فرآیند واگذاری واحدهای ساخته شده به عموم مردم در حوزه مسکنمهر و طرح اقدام ملی مسکن از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام میشود.
قاریقرآن با بیان اینکه ۱۰ زیر خدمت مربوط به حوزه املاک و حقوقی در مراحل پایانی جهت تحویل به دفاتر پیش خوان دولت است گفت سایر خدمات نیز در مراحل آتی جهت واگذاری به این دفاتر برنامهریزی و بزودی اجرا میشود.
وی خاطرنشان کرد: جهت کاهش مراجعات حضوری همکاران در شهرستانهای تابعه و بازنشستگان، تمهیداتی اندیشیده شده که بدین شیوه درخواست آنان از طریق فرمها و فرآیندهای الکترونیکی در اتوماسیون اداری و شبکههای اجتماعی پاسخ داده میشود همچنین برای جلسات نیز از سرویس ویدئوکنفرانس بهرهبرداری می شود.
انتهای پیام/