• امروز : سه شنبه - ۲۱ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 11 March - 2025

سر تیتر اخبار

آیا پس از ۲۰ سال مسیر ریلی شمال به جنوب تکمیل می شود؟! وضع ذخایر سوخت نوروزی بهتر از پارسال است با تصویب مزد پایین اولین ضرر را کارفرمایان می‌بینند افزایش ساعت کار ادارات پست در استان اصفهان + زمانبندی فعالیت های نواحی پستی قطع آب تهران فعلا انجام نمی شود / خالی شدن مخازن آب های سطحی تهران با روند فعلی پویش کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی به همراه جوایز استفاده از پهبادها برای مقابله با متخلفان / مقررات راهنمایی و رانندگی را سختگیرانه اجرا کنید کمتر از ۲۰ درصد برنامه ششم توسعه در حوزه محیط زیست محقق شد تفاهمنامه همکاری با صنعت پتروشیمی برای آبرسانی روستایی امضا شد افتتاح اولین مرکز نوآوری و شتاب‌دهی هوش مصنوعی در ورزش کشور اهدای جوایز های برتر به شرکت های هلدینگ خلیج فارس زوکالو، میدان مرکزی و پرجنب‌وجوش در قلب مکزیکوسیتی سهمیه بندی سوخت از ایران تا ونزوئلا/ آیا سهمیه بندی توانسته منابع انرژی را کنترل کند؟! ویلیام شکسپیر را بیشتر بشناسید / از نمایشنامه هملت تا اتلو تماس مهم ترامپ با پوتین درباره ایران افزایش حقوق ۲۳ میلیون تومانی سال ۱۴۰۴ چگونه است؟ ظریف از معاونت ریاست جمهوری استعفا داد / ثابتی: هنوز چند مسئول دیگر باید استعفا دهند کارت قرمز مجلس به وزیر اقتصاد / همتی برکنار شد رفع مشکل تأمین خوراک برای بازگشت سرمایه و تکمیل فاز یک و ۲ هویزه جیره بندی آب در تهران / مردم همکاری کنند

9

نرخ قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه ای اعلام شد

  • کد خبر : 21358
  • چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲--«۲۰:۱۱»
نرخ قیمت تمام شده  بلیت قطارهای حومه ای اعلام شد
مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی گفت: نرخ تمام شده بلیت قطارهای حومه‌ای در بسیاری از مسیرها تنها ۶ درصد از مبلغ پرداخت شده است که مابقی آن به صورت یارانه ای محاسبه می شود.

به گزارش عصر تحلیل، در حالی که شب گذشته  میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن  در  خصوص وضعیت قطارهای حومه ای اعلام کرد: بخشی از این قطار‌ها در اختیار بخش خصوصی است و بخشی از آن در اختیار راه آهن است. انتظار بخش خصوصی این است که قیمت بلیت قطارهای حومه ای معقول‌تر شود، اما دولت تلاش دارد که قیمت بالا نرود و راه آهن از این بابت به بخش خصوصی زیان پرداخت می‌کند. به عنوان مثال هرساله چند ده میلیارد تومان به شرکت رجا پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش در همین رابطه ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا از عدم تناسب یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای با بهای تمام شده این قطارها خبر داد.

او گفت: یکی از مسائل مهم و قابل بررسی در خصوص قطار‌های حومه‌ای این شرکت، نرخ بلیت این قطار است  به طوری که در حال حاضر به‌طور مثال بلیت قطار تهران به پیشوا با قیمت ۴۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، در حالی‌که بهای تمام‌شده این بلیت برای شرکت رجا حداقل ۶۵۰ هزار ریال است؛ به عبارت دیگر هزینه‌ای که بابت فروش بلیت این قطار از مسافر دریافت می‌شود، تنها حدود ۶ درصد بهای تمام شده این بلیت را پوشش می‌دهد.

بختیاری  افزود: شرکت راه‌آهن ج. ا. ا در اول شهریور ۱۴۰۲ طی نامه‌ای، یارانه کمک زیان قطار‌های حومه‌ای، مورد تصویب هیأت مدیره آن شرکت را برای سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ مبلغ ۲.۱۶۰ میلیارد ریال محاسبه کرده است و در حساب فی‌مابین منظور نموده است که نسبت به بهای تمام شده ناچیز است.

مدیرعامل شرکت رجا همچنین بیان کرد: این شرکت مطالبات دیگری را از محل ارائه خدمات تکلیفی و برخی موارد دیگر دارد که در این محاسبات لحاظ نشده است.

براساس این گزارش در حالی که بسیاری از مسافران حومه‌ای   کمبود قطار در مسیر‌های مختلف گلایه‌مند هستند و از سوی دیگر در بسیاری از مسیر‌ها تعداد این قطار‌ها کاهش یافته است بنابراین رسیدگی و حل این مشکل توسط شرکت راه آهن با همکاری بخش خصوصی می‌تواند مشکلات در این زمینه را به ویژه برای مسافران برطرف کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21358

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.