• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سر تیتر اخبار

پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

3

نرخ قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه ای اعلام شد

  • کد خبر : 21358
  • 24 آبان 1402 - 20:11
نرخ قیمت تمام شده  بلیت قطارهای حومه ای اعلام شد
مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی گفت: نرخ تمام شده بلیت قطارهای حومه‌ای در بسیاری از مسیرها تنها ۶ درصد از مبلغ پرداخت شده است که مابقی آن به صورت یارانه ای محاسبه می شود.

به گزارش عصر تحلیل، در حالی که شب گذشته  میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن  در  خصوص وضعیت قطارهای حومه ای اعلام کرد: بخشی از این قطار‌ها در اختیار بخش خصوصی است و بخشی از آن در اختیار راه آهن است. انتظار بخش خصوصی این است که قیمت بلیت قطارهای حومه ای معقول‌تر شود، اما دولت تلاش دارد که قیمت بالا نرود و راه آهن از این بابت به بخش خصوصی زیان پرداخت می‌کند. به عنوان مثال هرساله چند ده میلیارد تومان به شرکت رجا پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش در همین رابطه ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا از عدم تناسب یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای با بهای تمام شده این قطارها خبر داد.

او گفت: یکی از مسائل مهم و قابل بررسی در خصوص قطار‌های حومه‌ای این شرکت، نرخ بلیت این قطار است  به طوری که در حال حاضر به‌طور مثال بلیت قطار تهران به پیشوا با قیمت ۴۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، در حالی‌که بهای تمام‌شده این بلیت برای شرکت رجا حداقل ۶۵۰ هزار ریال است؛ به عبارت دیگر هزینه‌ای که بابت فروش بلیت این قطار از مسافر دریافت می‌شود، تنها حدود ۶ درصد بهای تمام شده این بلیت را پوشش می‌دهد.

بختیاری  افزود: شرکت راه‌آهن ج. ا. ا در اول شهریور ۱۴۰۲ طی نامه‌ای، یارانه کمک زیان قطار‌های حومه‌ای، مورد تصویب هیأت مدیره آن شرکت را برای سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ مبلغ ۲.۱۶۰ میلیارد ریال محاسبه کرده است و در حساب فی‌مابین منظور نموده است که نسبت به بهای تمام شده ناچیز است.

مدیرعامل شرکت رجا همچنین بیان کرد: این شرکت مطالبات دیگری را از محل ارائه خدمات تکلیفی و برخی موارد دیگر دارد که در این محاسبات لحاظ نشده است.

براساس این گزارش در حالی که بسیاری از مسافران حومه‌ای   کمبود قطار در مسیر‌های مختلف گلایه‌مند هستند و از سوی دیگر در بسیاری از مسیر‌ها تعداد این قطار‌ها کاهش یافته است بنابراین رسیدگی و حل این مشکل توسط شرکت راه آهن با همکاری بخش خصوصی می‌تواند مشکلات در این زمینه را به ویژه برای مسافران برطرف کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21358

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.