• امروز : چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025

سر تیتر اخبار

آمریکا هروقت به حرف‌هایش عمل کرد گفت‌وگو می‌کنیم تلاش فولاد مبارکه برای جبران ناترازی های انرژی /  پروژه‌های بزرگ صنعت فولاد برای آینده پایدار /ضرر ۸.۵ میلیارد دلاری صنعت فولاد کشور به خاطر قطعی برق رقابت استانهای کشور در بخش آزمون عملی، تجهیزات و دانشی ویدیو متری + عکس برای اجماع‌سازی و حل مسائل فرادستی، به هلدینگ خلیج‌فارس آمدم/ ساخت نخستین پارک فناوری و مرکز هوش مصنوعی در کیش ساخت نیروگاه بادی ۶۰۰ مگاواتی در میل نادر سیستان و بلوچستان؛ تحولی بزرگ در تامین انرژی کشور آبفای اصفهان، آماده برگزاری مسابقات ملی مهارت ویدئومتری شبکه‌های فاضلاب طیب نیا: حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است صنعت بانکرینگ، فرصتهای و چالشهای پیش روی اقتصاد ایران  جایی برای درخشش استعدادها در ویدئومتری شبکه فاضلاب آمادگی سازمان ملل برای توسعه تجدید پذیرها در ایران / منابع مالی برای توسعه تجدید پذیرها باید تقویت شود به زودی تعرفه های حمایتی جدید نیروگاههای تجدید پذیر اعلام می شود / رئیس جمهور به شدت پیگیر موضوع تجدید پذیرها است افزایش تولید بنزین و گاز با ظرفیتهای موجود / خداحافظی با حمل خوراک توسط کشتی ظرفیت بانوان نباید نادیده گرفته شود / تحقق اهداف دولت با حضور بانوان نخبه و فناور پایش کارخانه سیمان هر ۵ دقیقه یکبار انجام می شود  کنترل آلاینده‌ها و پروژه‌های سبز برای آینده‌ای پاک‌تر / به طور مستمر در حال به روزرسانی تجهیزات زیست محیطی هستیم امنیت و رشد اقتصاد دو محور اصلی توسعه گردشگری / مشکلات صنایع دستی با تبلیغات حل نمی شود اقدامات کلیدی صنایع فولادی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی رفع فیلتر پلتفرم های دیگر به صورت گام به گام انجام می شود / افتخار برای آقای پزشکیان بماند / از رای به پزشکیان پشیمان نیستم هوش مصنوعی در خدمت انرژی در می آید تقاضای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۷ کاهش پیدا می کند

2
گشایش پنجمین نمایشگاه آثار هنری نوشین نفیسی:

 هر اثر نفیسی، فصلی است که باید در آن تامل کرد

  • کد خبر : 10661
  • 03 اسفند 1399 - 16:36
 هر اثر نفیسی، فصلی است که باید در آن تامل کرد
مهدی نصیری گفت: آثار هنری نوشین نفیسی را باید به آرامی و در چند نوبت مشاهده کنیم چرا که هر اثر نفیسی، فصلی است که باید در آن تامل کرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، دانش آموخته هنر و مدیر پروژه رویداد “رود زنده‌ی هنر” در حاشیه مراسم گشایش پنجمین نمایشگاه این سلسله رویداد گفت: “رود زنده‌ی هنر” از حدود ۵ سال پیش به همت موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد و تاکنون ۵ نمایشگاه از آثار هنرمندانی همچون آقایان “میخک”، “مصری پور”، “ساسون”، “نعمت الهی” و “نوشین نفیسی” برگزار شده و دو هنرمند دیگر نیز در برنامه قرار دارند.

وی با بیان اینکه جمع آوری مستندات هنرمندان از دوره های مختلف زندگی هنری آنها وقت زیادی می خواهد، افزود: ما سعی کردیم هنرمندان مختلف از طیف های گوناگون هنر اصفهان همچون مجسمه ساز، نقاش، عکاس و نگارگر را در این رویداد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از برپایی این رویداد این است که بخشی از هنرمندان پیشکسوت یا هنرمندانی که بیش از سه چهار دهه است که در اصفهان کار می کنند و در قید حیات هستند را به عنوان کارنامه و دستاوردی از هنر معاصر اصفهان در قالب یک سلسله نمایشگاه “مروری بر آثار” به مخاطبین خود معرفی کنیم و پس از پایان دوره بتوانیم یک پکیج نمونه از بخشی از هنر معاصر اصفهان آرشیو کنیم.

نصیری ادامه داد: در این سلسله نمایشگاه‌ها در تلاش هستیم که از هنرمند، پرتره ای بسازیم که مخاطب با دیدن آثار او بتواند اتمسفر، دیدگاه، تکنیک‌ها و حال و هوای کلی هنرمند را کشف کند و به صورت غیر مستقیم جایگاه هنر اصفهان را هم درک کند.

وی با بیان اینکه این روزها پنجمین نمایشگاه رویداد “رود زنده‌ی هنر” را با مروری بر آثار نوشین نفیسی شاهد هستیم، گفت: آثار این هنرمند از چند بُعد حائز اهمیت است؛ نخست اینکه او معلم هنر برای رده های سنی مختلف از کودکان تا سالمندان است؛ همچنین نفیسی به معلم‌های هنر نیز آموزش هنر داده و در انجمن نقاشان، مربیِ مربیان هنر است.

مدیر پروژه رویداد “رود زنده‌ی هنر” با بیان اینکه نوشین نفیسی هرگز هنر و زندگی خود را از هم جدا نکرده است، اظهار داشت: وی تجربه های زیادی در هنر معاصر همچون چیدمان، هنر محیطی، ویدئو آرت، پرفورمنس یا هنر اجرا دارد و غیر از نقاشی تجربه های هنری معاصر نیز در کارنامه او ثبت شده است.

نصیری با بیان اینکه نوشین نفیسی از لحاظ تنوع و تعداد کارها یک آرتیست چند وجهی است، افزود: نقاشی های او با تکنیک های مختلف ترسیم می شود و در آثار او رنگ روغن، اکرلیک، رنگ های گیاهی، انواع ادویه ها، سنگ و مرکب به چشم می خورد.

وی ادامه داد: در کارهای این هنرمند، ارتباط انسان با طبیعت و چند لایگی ملموس است، مثلا در کارهای حجمی که نام آن را “جان پناه” گذاشته اند، از دانه های کاکونج الهام گرفته و از پارچه های تنظیف و مفتول و رنگ گیاهی روناس استفاده کرده است که همه اینها به طبیعت، مادر و زنانگی، زایش و تولد ارجاع دارند.

وی با بیان اینکه کارهای نفیسی رَدی به اساطیر هم می‌زند، تصریح کرد: در نمایشگاه “۳۳ قطعه برای مامان” ارتباط خانم نفیسی با مادر، پدر و مادربزرگش به چشم می خورد و این ها تکرار می شود که ممکن است در مرتبه اول، بخشی خصوصی و روزمره از زندگی او را به نمایش بگذارد ولی با نگاهی کلی تر به این نتیجه می رسیم که این مادر می تواند مادر همه انسان ها و حتی مادر زمین یا الهه مادر باشد؛ حتی در برخی آثار وی رویش، زایش، ارجاع به طبیعت و مادر بودن پر‌رنگ است.

نصیری با بیان اینکه در این نمایشگاه حدود ۲۱ ویدئو به عنوان گزیده ای از ویدئوهای نفیسی پخش می شود، گفت: بخشی از دیجیتال بوک ها، چیدمان ها، هنر محیطی های وی را در تمام سالن های موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته ایم؛ تنوع آثار به حدی است که با یک‌بار بازدید نمی توان همه آنها را دید لذا به علاقمندان توصیه می شود که این نمایشگاه را به آرامی و در چند نوبت ببینند چراکه هر اثرِ نوشین نفیسی فصلی است که باید در آن تامل کرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار هنری نوشین نفیسی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹ در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد و تا روز جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای علاقمندان و هنرمندان است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10661
  • منبع : سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان
  • 287 بازدید

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.