• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سر تیتر اخبار

پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

4
مدیر گروه جهادی طرح خیرین سواد رسانه ای خبر داد:

آموزش سواد رسانه ای و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان

  • کد خبر : 20483
  • 14 اسفند 1401 - 15:23
آموزش سواد رسانه ای و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان
مدیر گروه جهادی طرح خیرین سواد رسانه ای گفت: با توسعه و گسترش تکنولوژی در زندگی بشر، تصمیم گرفتیم برای دانش آموزان و دانشجویان مستعد برنامه آموزش هدفمند داشته باشیم.

سال ۹۸ با مصوبه مجلس مدرک ICDL جزو مدارک واجب ضمن خدمت و استخدامی ها قرار گرفت و سبب شد خیلی ها به دنبال مدرک غیر رسمی بروند.

این موضوع عاملی شد تا عده ای دور هم جمع شوند و با هدف ترویج سواد رسانه ای و آموزش مباحث مربوط به حوزه کامپیوتر و ارتباطات، دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم را برای آینده ای روشن آماده کنند.

محمد سرلک مدیر جوان گروه جهادی طرح خیرین سواد رسانه ای که از سال ۹۸ با ابداع این طرح اقدام به خدمت رسانی به جامعه دانش آموزی کرده در این باره می گوید: هدف از اجرای این طرح، توانمندسازی دانش آموزان مناطق مختلف در رشته های مرتبط با کامپیوتر مانند فوتوشاپ، ICDL و غیره بود.

وی اضافه می کند: با توجه به اینکه رسانه و سواد رسانه را از کلاس ششم با بعد داریم و از سوی دیگر با توسعه و گسترش تکنولوژی در زندگی بشر، تصمیم گرفتیم نه تنها برای مناطق محروم بلکه برای دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیز برنامه آموزش هدفمند داشته باشیم.

این خیر جوان بیست و سه ساله با اشاره به نحوه شروع کار مجموعه اش می افزاید: درمرحله اول که مجوزات لازم برای کار رسمی را نداشتیم، از کمیته امداد، بهزیستی و خانه های مهربانی و افرادی که می توانستیم توجه شان را جلب کنیم، اما به تعداد کم، کار را شروع کردیم.

وی اظهار می کند: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ که خطر کرونا کاهش پیدا کرد و مدارس بعد از دو سال بازگشایی شدند، ابتدا به صورت آزمایشی با شورای شهر زیار و سید رسول داودی شهردار این شهر و پس از آن با آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان شروع کار آموزش را آغاز کردیم. حدود ۳۰۰ نفر  در شهر زیار به صورت رایگان آموزش دیدند و فقط هزینه مدرک از آن ها اخذ شد.

سرلک تصریح می کند: گزیده کار شهر زیار را به دکتر دهقانی مدیر آموزش و پرورس ناحیه ۶ ارائه دادیم که مورد استقبال واقع شد و به صورت آزمایشی وارد هشت مدرسه این ناحیه شدیم؛ از هر مدرسه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانش آموز تحت آموزش قرار گرفتند. البته به دلیل اینکه این مدارس از امکانات مناسب و کافی برخوردار نبودند، در قالب طرح خیرین، این مدارس را به صورت رایگان مجهز به سایت کامپیوتر کردیم.

وی یادآور می شود: این دوره ها در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار و در ادامه ناحیه چهار نیز به کارهای ما اضافه شد؛ در نهایت در هر دوره ۴۰۰۰ دانش آموز از آموزش رایگان ما بهره مند شدند و تنها هزینه ۱۷۵ هراز تومان برای مقطع ابتدایی و ۱۸۵ هزار تومان مقطعه متوسطه اول و دوم برای اخذ مدرک از آنها دریافت شد.

مدیر گروه جهادی طرح خیرین سواد رسانه ای خاطرنشان می کند: با همکاری دانشگاه اشرفی اصفهانی سپاهانشهر و دانشگاه سمیه نجف آباد اقدام به تربیت مدرس کامپیوتر در بین دانشجویان این حوزه کردیم و سبب اشتغالزایی نزدیک به ۲۰ دانشجو شدیم؛ ۳۰ دانشجوی دیگر نیز تحت آموزش هستند.

وی ادامه می دهد: به دلیل قرار گرفتن ۲۰ ساعت آموزش مهارتی در برنامه کلاسی دانش آموزان، امکان خرید اقساطی کامپیوتر  با نرخ دولتی برای خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت را فراهم ساختیم.

سرلک خاطرنشان می کند: از مهرماه امسال با آموزش حدود ۱۵۰۰ دانش آموز کار را شروع کردیم و تا این لحظه ۵۶۰۰ نفر از محصلین مدارس در دوره های ICDL ما شرکت کرده اند.

دانش آموزان در مقطع ابتدایی دوره ICDL school  و برای دوره متوسطه اول و دوم دوره ICDLprofile  را  می آموزند. این طرح جدای از مدارس اصفهان، به زودی در مدارس کرمان و دیگر شهر ها اجرا خواهد شد.

تا این لحظه به گفته مدیر گروه جهادی طرح خیرین سواد رسانه ای حدود ۲۵ مدارس استان اصفهان را به سایت کامپیوتر مجهز کرده و پیش بینی کرده اند که تا ۵ سال آینده همه مدارس استان را به چنین سایتی مجهز کنند.

طرح خیرین در حوزه سواد رسانه دست یاری خیرین و مسئولان استانی سراسر کشور را برای همراهی و همکاری می فشارد و آمادگی دارد تا این طرح را در هر کجای ایران اجرایی کند. گفتنی است مدرک از بنیاد ICDL جمهوری اسلامی صادر می شود.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20483

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.