• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

2
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان:

افزایش پهنای باند اینترنت برای جلوگیری از خلل در خدمات به مردم

  • کد خبر : 6235
  • 09 مهر 1399 - 16:34
افزایش پهنای باند اینترنت برای جلوگیری از خلل در خدمات به مردم
همایش ویدئو کنفرانسی معاون رئیس قوه قضائیه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همزمان با کل کشور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان،علی بهبهانی در ابتدا با اشاره به ماده ۱ قانون جامع حدنگار، تشریح کرد: قانون گذار در این ماده حدنگار یا کاداستر را فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین که دارای مشخصه های زمین مانند: اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است، تعریف کرده است. وی ادامه داد: تکمیل نظام جامع حدنگار یا کاداستر به تجمیع و نهایی کردن اطلاعات هندسی و توصیفی (حقوقی ـ ثبتی) یک قطعه یا یک ملک اطلاق می گردد. ایشان با تأکید بر اینکه تکمیل کاداستر کشور صرفاً تولید، جانمایی و تثبیت نقشه در بانک کاداستر نیست و اعتبارات در نظر گرفته شده در بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۹ پرداخت می شود، بیان داشت: بنابر این پیشنهاد می گردد: به منظور اجرای صحیح قانون حق الزحمه های مربوطه به تثبیت نقشه ها و سپس صدور سند مالکیت کاداستری منوط باشد. بهبهانی با اشاره به بخشهایی از قانون جامع حدنگار در رابطه با تکمیل کاداستر کشور، اعلام نتایج دقیق در تثبیت نقشه های کاداستر به منظور نظارت بر آن را ضروری دانست. وی با پیشنهاد اینکه لازم است آمار تثبیت اراضی و املاک در بانکهای اطلاعاتی کاداستر بر مبنای صدور سند کاداستری تهیه گردد؛ خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن این معیار دیگر نگران وجود مغایرت در آمار عملکردی استان‌ها نخواهیم بود.

مدیر کل ثبت استان اصفهان در نظر گرفتن حذف ستاره از فرآیند تثبیت نقشه در تهیه آمار را غیر واقعی ارزیابی کرد  و اظهار داشت: بهترین روش برای به دست آوردن آمار واقعی، تعداد صدور سند کاداستری است. ایشان قرار گرفتن ثبت اصفهان در رتبه های برتر به ویژه در حوزه تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی را حاصل تلاش مضاعف و طاقت فرسای همکاران در واحدهای ثبتی این استان توصیف کرد. ایشان با مهم برشمردن نقش کارگروه های تشکیل شده در اداره کل را در افزایش آمار صدور سند مالکیت، عنوان کرد: عملکرد چشمگیر ثبت استان در شرایطی که بیش از ۵۰ نفر از همکاران ما مبتلا به ویروس کرونا هستند در نوع خود دارای اهمیت است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک اصفهان با اشاره به شرایط حاکم بر ادارات ثبت در مواجهه با بیماری کرونا و اعلام اینکه در حال حاضر تعدادی از همکاران به علت ابتلا به بیماری کرونا در اداره حضور ندارد؛ از ریاست عالی سازمان ثبت درخواست نمود با توجه به ضرورت انجام به هنگام تکالیف سازمانی و پیشگیری از ایجاد اختلال در خدمت رسانی به مردم، ضمن افزایش پهنای باند، مقدمات انجام دورکاری این گروه از کارمندان را فراهم نمایند. وی از آغاز طرح ارسال الکترونیکی تقاضای سند مالکیت در دفترخانه ها در یکی از واحدهای ثبتی اصفهان خبر داد و افزود: در صورت افزایش پهنای باند، حداقل تا سقف۶۰ درصد از همکاران می‌توانند بدون حضور در اداره وظایف و مسئولیت های اداری خود را انجام دهند. بهبهانی گفت: انجام این مهم تأثیر کاملاً مستقیمی در کاهش هزینه های جاری، کاهش سفرهای غیرضرور، کاهش اختلافات خانوادگی همکاران، مقابله با شیوع بیماری کرونا و در نهایت ارتقاء بهره وری خواهدداشت.

بهبهانی با بیان اینکه عقد قرارداد با شرکت های نقشه برداری و تهیه نقشه حدنگار از برنامه‌های مهم سازمان در راستای تکمیل نظام جامع حدنگار است، پیشنهاد کرد: چنانچه مبنای محاسباتی قراردادها به جای مساحت بر اساس قطعه منعقد گردد؛ بهتر است و با توجه به تجربیات به دست آمده و برآوردهای انجام شده، عقد قرارداد حدنگار براساس قطعه، تا حد زیادی موجب صرفه جویی در بیت المال و منابع مالی دولتی می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در بخش دیگری از صحبتهای خود با ریاست عالی سازمان ثبت به مشکلات موجود در دوایر اجرای اسناد رسمی اشاره کرد و پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه نمود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=6235
  • منبع : اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.