• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

3

انتخابات زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونا

  • کد خبر : 14393
  • 27 خرداد 1400 - 10:05
انتخابات زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونا
مهمترین اخبار کرونایی امروز اعلام پروتکل‌های بهداشتی ضدکروناست که باید رای دهندگان و مجریان اجرا کنند.

به گزارش عصر تحلیل؛ یکی اصلی ترین تلاقی های انتخابات امسال، تلاقی با بحثهای کرونا بود. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت سیما سادات لاری درباره برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: بر این اساس پای بندی به دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی باید مورد توجه جدی مسئولان ستاد نامزدها قرار گیرد.

وی اظهارداشت: ستاد انتخابات کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز در برگزاری انتخابات پیش رو را تهیه کرده است تا سلامت رأی دهندگان و مجریان برگزاری انتخابات به شکلی مطلوب تأمین شود.

لاری گفت: با توجه به خطر تجمعات انسانی در انتقال ویروس کووید ۱۹، ضروری است هموطنان از هرگونه حضور در تجمعات انتخاباتی که رعایت پروتکل بهداشتی در روز انتخابات  نقض شده، خودداری کنند.

علاوه بر سخنگوی وزارت بهداشت، زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران به رای دهندگان در روز انتخابات توصیه‌های بهداشتی کرد.

مساله کرونا و واکسن این بیماری هم موضوع همیشگی اخبار مرتبط با مساله کرونا است. امروز در این باره وزیر بهداشت گفت: در حوزه واکسن ششمین کشور مطرح دنیا قلمداد می‌شویم که خودمان می‌توانیم از نقطه صفر واکسن کووید بسازیم.

انتخابات زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونا

در رابطه با مهار کرونا با واکسیناسیون در کشور مرکز نیز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۴ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۲۸ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را زده‌اند.

بر اساس همین گزارش، ۸۷۸ هزار و ۶۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۲ دوز رسید.

در اخبار مربوط به واکسیناسیون، خبری از قول دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منتشر شد. این دانشگاه اعلام کرد: ادعای فاسد بودن واکسن کرونا به عنوان تهدید سلامت عمومی و ایجاد تشکیک و اختلال در روند کنترل پاندمی کرونا، قابل پیگیرد قانونی از سوی دادستان است و به عنوان مدعی العموم وارد می شود.

در این رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند به هیچ عنوان ناقل بیماری نیستند. دکتر فاطمه نوروزیان افزود: بیست و پنجم خردادماه، ۵ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۳۶۴نفر رسید.

همچنین دکتر حسین کیوانی استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که نتایج مطالعه واکسن برکت حتی بالاتر از استانداردهای جهانی بررسی شده، گفت: یکی از مزیت‌های واکسن‌های تولید داخل این است که ما مطمئن هستیم این واکسن‌ها بسیار ایمن هستند.

درباره مساله واکسن ایرانی، مینو محرز مسؤول ارزیابی علمی واکسن ایرانی کووبرکت نیز با اشاره به اثربخشی ۸۰ درصدی این واکسن در خنثی سازی ویروس کرونا، گفت: اثربخشی واکسن کووبرکت بیشتر از سینوفارم چینی است.

مساله حضور اشخاص مشکوک به کرونا در خبر دیگری نیز مورد توجه مردم قرار گرفت. در این رابطه رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از افزایش تعداد مسافران مشکوک به کرونا در مرزهای کشور و نیز قرنطینه شدن ۷۲ مسافر خبر داد.

طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۰هزار و ۴۸۷ بیمار کووید۱۹ شناسایی شدند. همچنین تا کنون ۵میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

انتخابات زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونا

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰ هزار و ۱۳۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۴۸۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۶۹۶ هزار و ۴۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۱ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۶۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در خبر دیگری نیز اعلام شد یک مطالعه مشخص کرد که لخته شدن خون یکی از دلایل جدی مرگ بیماران کووید-۱۹ است. با این حال دلیل این امر تاکنون نامشخص بوده است.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14393
  • منبع : خبرآنلاین

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.