• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

1
در این شماره «پلیس در کنار ما » بخوانید:

تصادف اتوبوس و کامیون در آزاد راه “کاشان-اصفهان” /متلاشی شدن باند سارقان مسافرکش در “شاهین شهر”/دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در “نجف آباد”

  • کد خبر : 8781
  • 30 آذر 1399 - 9:55
تصادف اتوبوس و کامیون در آزاد راه “کاشان-اصفهان” /متلاشی شدن باند سارقان مسافرکش در “شاهین شهر”/دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در “نجف آباد”
در این شماره از « پلیس در کنار ما » به گزیده اخبار نیروز انتظامی استان اصفهان پرداختیم که در ادامه قسمتی از آن را می خوانید:

به گزارش عصر تحلیل، حسین پورقیصری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس راه “کاشان-قم” از تصادف یک اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در آزاد راه “کاشان-اصفهان” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یک مسافر ۴۵ ساله اتوبوس دردم جان باخت و مسافری دیگر نیز مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال داده شد.

رئیس پلیس راه اصفهان ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی پلیس راه “کاشان-قم” عدم توجه به جلو توسط راننده اتوبوس اعلام شده است.

حسین پورقیصری در پایان از رانندگان خواست، از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنند، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند و هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

۴۲۷ کیلو مواد مخدر به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۶ کیلو و ۲۴۰ گرم حشیش و ۱۷۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

محمدرضا هاشمی فر درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ که قبل از ایستگاه توقف کرده بود و کنار آن ۲ موتورسیکلت نیز توقف کرده بودند مشکوک شدند.

وی افزود: بلافاصله یک گروه از ماموران به صورت نامحسوس به محل اعزام و از خودرو بازرسی کرده که ۲۵۶ کیلو و ۲۴۰ گرم حشیش و ۱۷۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که درصندوق عقب و زیر صندلی های خودرو جاساز شده بودرا کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: طی این عملیات  ۴۲۷ کیلو و ۴۰ گرم حشیش و تریاک کشف و یک سواری پژو و ۲ موتورسیکلت که همدست و راه پاک کن خودروی حامل محموله بودند توقیف و ۳ سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

محمدرضا هاشمی فر با اشاره به تحویل سوداگران مرگ به مراجع قانونی خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی به صورت ویژه دردستور کار ماموران نیروی انتظامی قرار دارد و پلیس هرگز اجازه جولان و فعالیت به این افراد نخواهد داد.#

توقیف محموله برنج در”نایین

فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

هادی کیان مهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو ۲۵ تن برنج خارجی را حمل می کرد که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوط به حمل بار را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اشاره به دستگیری یک نفر در ارتباط با این پرونده ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.

کیان مهر خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری و تورم را در کشور فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

گازگرفتگی یک نفر در “خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از فوت خانمی ۳۱ ساله به علت گازگرفتگی خبر داد.

غلامرضا براتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی ۲ نفر، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی، به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: هنگامی که ماموران به محل رسیدند مشاهده کردند یک زوج دچار گازگرفتگی شده اند که مرد ۳۵ ساله توسط عوامل اورژانس نجات پیدا کرده بود و متاسفانه خانم ۳۱ ساله در اثر گاز گرفتگی فوت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر بیان داشت: با تأیید مرگ متوفی توسط عوامل اورژانس ۱۱۵، جسد برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

براتی در پایان از شهروندان خواست، با آغاز فصل سرما و استفاده از سیستم های گرمایشی، اصول ایمنی استفاده از وسایل مورد نظر را مورد توجه قرار دهند، برای گرم کردن کانکس یا اطاق خودرو از ذغال یا پیک نیک استفاده نشود تا هیچ گاه شاهد چنین حوادث ناگواری درجامعه نباشیم.

تردد هرگونه وسیله نقلیه روزهای شنبه و یکشنبه ممنوع است

رئیس پلیس راهور استان گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، تردد هر گونه وسیله نقلیه روزهای شنبه و یک شنبه مورخ ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ممنوع است.

محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به اجرای محدودیت ها و ابلاغ تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸، توصیه می شود کسبه و واحدهای صنفی مشخص شده طوری برنامه ریزی کنند که قبل ازساعت ۲۰ در محل سکونت حضور داشته باشند.

وی افزود: در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تردد هرگونه وسیله نقلیه روزهای شنبه و یک شنبه مورخ ۲۹ و ۳۰ آذر از ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد در شهر اصفهان ممنوع و متخلفان مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: همچنین طرح زوج و فرد که به علت آلودگی هوا فعال بود، با توجه به شرایط خوب آب و هوایی لغو شده و در صورت فعال شدن اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: امید است شهروندان عزیز در این روزها با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و حتی الامکان از منازل خارج نشوند تا انشاءالله بتوانیم با یاری یکدیگر و لطف حق تعالی این ویروس را شکست دهیم .

متلاشی شدن باند سارقان مسافرکش در “شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری ۳ سارق حرفه ای که تحت پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت تلفن همراه و وجه نقد ازمسافران می کردند و کشف ۹ فقره سرقت خبر داد.

علی صادقی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت با شیوه سوار کردن مسافر و سرقت همراه باخشونت و زور از او ، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات دقیق پلیس و رصد اطلاعاتی و فنی موفق شدند، خودرو سارقان را در محدوده اتوبان برون شهری مشاهده کنند که متهمان به محض رویت ماموران از صحنه متواری شده که با سرعت عمل و هوشیاری خوب کارآگاهان حاظر در صحنه، خودرو متوقف و هر ۳ سارق نیز دستگیر وجهت سیر مراحل قانونی به اداره پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد :سارقان در بازجویی های پلیس به ۹ فقره سرقت به زور از مسافران خود اعتراف کرده که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری عامل فروش داروهای غیر مجاز در “نجف آباد

رمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری عامل فروش غیر مجحاز دارو و کشف بیش از ۱۰ هزار قرص و شربت در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

محمدحسین باباکلانی   در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت  فردی در رابطه با نگهداری و فروش داروهای غیرمجاز در فروشگاه لوازم بهداشتی خود، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی، به همراه کارشناسان شبکه بهداشت از این واحد صنفی بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات  ۱۰ هزار عدد انواع قرص  و ۵۰ شیشه شربت متادون و چندین قلم از داروهای غیر مجاز دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به پلمب فروشگاه مذکور به دستور مقام قضایی و معرفی متخلف به دادسرا گفت: پلیس  با افرادی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازند با قاطعیت برخورد می کند و از شهروندان  انتظار دارد برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان، حتماً داروهای مورد نیاز و اقلام بهداشتی را از مراکز قانونی و داروخانه های معتبر تهیه کنند.

دستگیری سارق بُرد آسانسورهای مسکن مهر ” کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سارق بُرد آسانسور آپارتمان های مسکن مهر به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش عصر تحلیل، حسین بساطی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت بُرد آسانسور آپارتمان های مسکن مهر شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری۱۴ فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت .

وی در ادامه تصریح کرد: ماموران در تحقیقات صورت گرفته و یک سری اقدامات خاص پلیسی  دریافتند، عامل این سرقت ها  در ساعات خلوت و کم تردد روز وارد مجتمع های مسکونی شده و اقدام به سرقت تجهیزات و بُردهای کامپیوتری آسانسورها کرده است .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اضافه کرد: ماموران سپس با انجام یک سری تحقیقات میدانی و بهره گیری از سرنخ های بجامانده در آپارتمان های محل سرقت موفق شدند سارق را که مرد جوانی بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند .

این مقام انتظامی با اشاره به اعتیاد شدید سارق به مواد مخدر : متهم در تحقیقات صورت گرفته به ارتکاب ۷ فقره سرقت بُرد و تجهیزات الکترونیکی آسانسورهای آپارتمان های مجتمع مسکونی مسکن مهر اعتراف کرد که ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بساطی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و گفت: به ساکنان مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی توصیه می کنیم همیشه مراقب بسته بودن درب اصلی واحد ساختمانی خود بوده و  نسبت به ورود و خروج افراد مشکوک و ناشناس حساس بوده و مراتب را به هیئت مدیره گزارش کرده و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند ضمن اینکه نسبت به استفاده نگهبان از شرکت های انتظام که زیر نظر پلیس پیشگیری فعالیت می کنند برای نگهبانی از مجتمع های مسکونی تاکید می کنیم.

کشف موتورسیکلت قاچاق ۲ میلیاردی در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد

به گزارش عصر تحلیل،حمیدرضا اکبری با اعلام این خبر گفت: مأموران پایگاه اطلاعاتی این شهرستان در پی خبری مبنی بر وجود یکدستگاه موتور سیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی محل مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از منزل مذکور یک دستگاه موتور سیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

اکبریبا اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۲میلیارد ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: مرکزفوریتهای پلیسی ۱۱۰ به طورشبانه روزی آماده پاسخگویی به نیازهای پلیسی هموطنان بوده و شهروندان می توانند ضمن اعلام موارد مشکوک با تلفن ۱۱۰ به پلیس، از طریق سامانه ۱۹۷، انتقاد، تقدیر و پیشنهادهای خود از عملکرد مجموعه انتظامی گزارش دهند.

فیشینگ کارت های بانکی با شگرد تماس تلفنی در واتساپ

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در پیام رسان واتساپ به بهانه برنده شدن در مسابقات صدا و سیما، اقدام به ارسال لینک درگاه جعلی و برداشت از حساب می کرد، خبرداد.

مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در واتساپ با وی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد وی و ارسال لینک درگاه جعلی مبلغ ۷ میلیون تومان از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در پیام رسان واتساپ تماسی دریافت که خود را روابط عمومی صدا و سیما معرفی و او را برنده مسابقه عنوان می کند، سپس به بهانه پرداخت هزینه ارسال جایزه با ورود به درگاه پرداخت جعلی از طریق لینک معرفی شده کل موجودی حساب او نیز برداشت می شود.

مرتضوی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات و موجودی حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می کنند.

کشف ۱۰ میلیارد اموال مسروقه از منزل یک مالخر در “خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک مالخر و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه طی بازرسی از منزل وی در عملیات این فرماندهی خبر داد.

غلامرضا براتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشیریح جزئیات این خبر گفت: مأموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از فعالیت فردی در زمنیه خرید و فروش اموال مسروقه  مطلع و تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند.

وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و اقدامات پلیسی ویژه مشخص شد متهم با چند سارق حرفه ای همدست بوده و این متهمان هر بار پس از سرقت، اموال مسروقه را به منزل وی برده و به او می فروشند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  ادامه داد: با تکمیل شدن تحقیقات و بدست آمده اطلاعات لازم ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی  برای دستگیری متهم وارد عمل شد و طی یک عملیات ضربتی وی را  در مخفیگاهش دستگیر شده و به کلانتری منتقل کردند.

این مقام انتظامی از کشف اموال مسروقه زیادی در بازرسی از منزل متهم خبر داد و گفت: در این عملیات  ۶۲ عدد ظروف مسی قدیمی در سایز های مختلف، یک عدد اره چوب بر برقی ، ۲ عدد رادیاتور پنلی،یک سری برش هوا، ۴ عدد پیک نیک،یک عدد سم پاش، ۲ عدد کپسول گاز سی ان جی، ۴عدد پمپ آب کولر، ۸ عدد موتور کولر، ۳ عدد کف کش، ۷عدد دینام اتومبیل، یک عدد جارو برقی، ۳ عدد پمپ آب، ۲ عدد دریل شارژی، یک عدد موتور یخچال،یک عدد سنگ فرز کشف شد.

سرهنگ براتی با  بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال مسروقه کشف شده از مخفیگاه این مالخر  بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی شد گفت: با اعتراف صریح متهم به خریدن اموال مسروقه در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کارگاه تولید عسل غیر بهداشتی و تقلبی در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان، از پلمب یک کارگاه تولید عسل های غیر بهداشتی و تقلبی و کشف ۴۰ هزار گلوکز و فروکتوز مورد استفاده در تولید عسل ها به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش عصر تحلیل،  محمدرضا هاشمی فر در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۲۳ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود از تولید عسل های غیر بهداشتی و تقلبی در یک کارگاه متروکه مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: مأموران پس از بررسی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی به همراه نماینده اداره بهداشت، در محل حضور یافته  و در بازرسی از آن، دو تانکر حاوی ۴۰ هزار لیتر گلوکز و فروکتوز مورد استفاده در تولید عسل که به صورت غیر بهداشتی نگهداری می شدند ،کشف شددند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،  با بیان اینکه ارزش گلوکز و فروکتوزهای مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه کارگاه مذکور با دستور مقام قضائی پلمب  مالک آن نیز  دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل  شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس با هدف کاهش ناهنجاری های اجتماعی، اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحدهای صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان تقاضا می کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری از فروشندگان اجناس دست دوم در سایت دیوار

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری ۲ نفر که به عنوان خریدار از فردی که یک دستگاه کنسول بازی را در سایت دیوار برای فروش تبلیغ کرده بود بالغ بر ۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش عصر تحلیل، حسین بساطی  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان ، مبنی بر کلاهبرداری ۲ نفر از وی  مراتب در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی در ادامه تصریح کرد : در تحقیقات صورت گرفته  مشخص شد فرد شاکی یک دستگاه کنسول بازی پی اس ۴ در سایت دیوار برای فروش تبلیغ کرده و  ۲ نفر به عنوان خریدار به منزل وی مراجعه و عنوان می کنند ، هزینه دستگاه که ۶۰ میلیون ریال بوده را به صورت موبایل بانک واریز می نمایند و فرد مال باخته هم بعد دریافت پیامک واریزی دستگاه را به آنان تحویل می دهد اما بعد از مدتی متوجه می شود که پیامک واریزی جعلی بوده و هیچ پولی به حسابش وارد نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه متهمان با این روش قصد کلاهبرداری دیگری را نیز داشتند گفت: با رد یابی علمی و هوشمندانه متهمان این پرونده در یک عملیات ضربتی توسط کارآگاهان دستگیر و به عمل مجرمانه خود معترف شدند.

بساطی  گفت: به  شهروندانی که قصد فروش یا خرید اموال از طریق فضای مجازی را دارند  توصیه می کنیم که حتماً قبل از واریز هر گونه وجه به حساب دیگران مورد معامله را رویت کرده و معامله خود را حتی الامکان در بنگاه های معاملاتی دارای مجوز انجام داده و به ظاهر افراد اعتماد نکنند و پس از دریافت وجه ، اموال خود را در اختیار مشتری قرار دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=8781
  • منبع : نیروی انتظامی استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.