• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

5
پیروزی تیم ملی ایران در مقابل ژاپن؛

تعظیم سامورایی ها در مقابل یوزهای ایرانی

  • کد خبر : 22271
  • 14 بهمن 1402 - 17:20
تعظیم سامورایی ها در مقابل یوزهای ایرانی

تیم ملی ایران موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شد برابر ژاپن به پیروزی برسد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از فوتبال ۳۶۰، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود رسید؛ دوئل تیم‌های ملی ایران و ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی که از آن به عنوان فینال زودرس رقابت‌ها یاد می‌شود. بعد از آنکه ۲ تیم در دوره قبلی رقابت‌ها در مرحله نیمه‌نهایی برابر هم صف‌آرایی کردند و بازی با برتری ۳گله ژاپنی‌ها خاتمه یافت، امروز ۲ تیم برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا با یکدیگر رقابت کردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند در مسیر قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گام بلندی را بردارند.

تیم ملی ایران با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در مرحله گروهی خود را به مرحله حذفی رساند اما در این مرحله کار شاگردان قلعه‌نویی برای صعود به جمع ۸ تیم برتر قاره دشوار شد؛ چرا که آن‌ها در یک بازی پراتفاق برابر سوریه به تساوی ۱-۱ رضایت دادند و در نهایت در ضربات پنالتی موفق شدند حریف خود را از پیش بردارند و به مرحله یک‌چهارم نهایی برسند. در طرف مقابل، تیم ملی ژاپن بعد از ثبت عملکردی پرنوسان در مرحله گروهی با پذیرش ۲ برد و یک شکست خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی رساند اما در مرحله یک‌هشتم نهایی شرایط متفاوت برای ژاپنی‌ها پیش رفت؛ به‌طوری‌که آن‌ها به آسانی از سد بحرین گذشتند تا دوئل تیم‌های ملی ایران و ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی شکل گیرد.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی (از دقیقه (۸+۹۰): مهدی ترابی)، سامان قدوس (از دقیقه (۸+۹۰): روزبه چشمی) و سردار آزمون (از دقیقه (۸+۹۰): کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی ژاپن

زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیدماسا موریتا (از دقیقه (۹+۹۰): مائو هوسویا)، تاکهیرو تومیاسو، واتارو اندو، سیا مایکوما، تاکفوسو کوبو (از دقیقه ۶۷: کائورو میتوما)، هیروکی ایتو، دایزن مائدا (از دقیقه ۶۷: تاکومی مینامینو)، ریتسو دوآن (از (۸+۹۰): تاکوما آسانو) و آیاسه یوئدا

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

امیر قلعه‌نویی نسبت به دیدار قبلی ترکیب تیمش را دگرگون کرد؛ به‌طوری‌که محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی و محمد محبی به جای روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی و مهدی قایدی وارد ترکیب شدند که نیمکت‌نشینی حاج‌صفی و قایدی در نوع خود جالب‌توجه بود. در آن‌سوی میدان، نیمکت‌نشینی ستاره‌هایی مانند میتوما و مینامینو اتفاق غیرمنتظره‌ای بود و موری‌یاسو به مانند دیدار قبلی تصمیم گرفت تا به مثلث کوبو، دوآن و یوئدا دست نزند و این ۳ مهاجم را در فاز تهاجمی تیمش به میدان فرستاد.

۲ تیم از ساعت ۱۵ به وقت تهران در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان با قضاوت ما نینگ از چین کار خود را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه، ژاپنی‌ها مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند اما ملی‌پوشان فوتبال ایران به دنبال توپ‌گیری و ضدحمله بودند. در دقیقه ۱۳، اولین موقعیت جدی مسابقه روی دروازه تیم ملی ژاپن خلق شد که شوت علیرضا جهانبخش از زاویه بسته به شکلی خطرناک از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت و به گل تبدیل نشد.

عزت‌اللهی در دقیقه ۱۷ اولین شوت در چارچوب بازی را به‌ثبت رساند که شوت او در اختیار سوزوکی قرار گرفت. در طرف مقابل، اولین موقعیت جدی ژاپنی‌ها در دقیقه ۲۱ روی دروازه ایران به‌وجود آمد که شجاع خلیل‌زاده توپ را برگشت داد. بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه، حرکت زیبای موریتا و همکاری او با یوئدا با سریال اشتباهات خط دفاعی تیم ملی ایران همراه شد که موریتا توانست در دقیقه ۲۸ روی واکنش ضعیف علیرضا بیرانوند توانست دروازه ایران را باز کند تا بازی یک بر صفر شود.

ژاپنی‌ها بعد از دریافت گل به دنبال مدیریت بازی بودند و در آن‌سوی میدان، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بودند. با وجود خلق چندین موقعیت نصفه‌ونیمه، خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا نیمه نخست با گلزنی هیدماسا موریتا با برتری یک‌گله تیم ملی ژاپن خاتمه یابد. بعد از شکست در نیمه نخست، شاگردان قلعه‌نویی با نمایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشتند که در دقیقه ۵۰، اولین موقعیت نصیب ملی‌پوشان شد که ضربه سردار آزمون را سوزوکی برگشت داد. در ادامه، یوئدا در دقیقه ۵۱ اولین موقعیت جدی بازی در نیمه دوم را روی دروازه ایران خلق کرد که ضربه سر او از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت. بعد از این فرصت، شاگردان قلعه‌نویی با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل تساوی برسند که روی پاس دیدنی سردار آزمون، محمد محبی توانست در دقیقه ۵۵ گل تساوی را به‌ثمر برساند.

سردار آزمون در ادامه نمایش درخشان خود روی پاس فوق‌العاده امید ابراهیمی توانست گل دوم را به‌ثمر برساند که گل او توسط (VAR) مردود اعلام شد. حملات پردامنه ملی‌پوشان ادامه پیدا کرد که در دقیقه ۶۸ فرصت خوب دیگری نصیب تیم ملی شد که بازهم این موقعیت به گل تبدیل نشد و ضربه محبی از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت. سردار آزمون در دقیقه ۷۲ یک فرصت خوب گلزنی دیگر به‌دست آورد که این‌بار ضربه سر دیدنی آزمون از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت تا بازی با تساوی ۱-۱ دنبال شود.

شاگردان قلعه‌نویی که به دنبال رسیدن به گل برتری بودند، به حملات‌شان ادامه دادند که این‌بار ضربه والی شجاع خلیل‌زاده برگشت داده شد؛ البته که در این صحنه ملی‌پوشان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور چینی دستور به ادامه بازی داد. سعید عزت‌اللهی با یک ضربه آکروباتیک در دقیقه ۸۳ توانست موقعیت خلق کند که این‌بار هم سوزوکی ضربه او را مهار کرد. آزمون در دقیقه ۸۷ در محوطه جریمه ژاپن سرنگون شد که داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد تا نتیجه بازی تغییری نکند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که در دقیقه (۳+۹۰) روی یک ضربه ایستگاهی، محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق به کسب ضربه پنالتی شد که این ضربه پنالتی توسط (VAR) تایید شد. علیرضا جهانبخش در دقیقه (۶+۹۰) توانست این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا کامبک شاگردان امیر قلعه‌نویی در جدال حساس امروز تکمیل شود و آن‌ها با بردی ۲ بر یک مقابل ژاپن، به جمع ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ راه پیدا کنند. بعد از صعود تیم ملی ایران به جمع ۴ تیم برتر، شاگردان قلعه‌نویی باید روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دوئل تیم‌های ملی قطر و ازبکستان بروند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22271

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.