• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

4
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به «عصر تحلیل»:

رتبه اول مهارت را در بین دیگر دانشگاهها کسب کردیم/ رشته های علمی کاربردی بر اساس نیاز ها ی بازار کار شکل می گیرند

  • کد خبر : 5662
  • 17 شهریور 1399 - 14:33
رتبه اول مهارت را در بین دیگر دانشگاهها کسب کردیم/ رشته های علمی کاربردی بر اساس نیاز ها ی بازار کار شکل می گیرند
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در تحقیقات انجام شده در وزارت علوم توانسته رتبه اول مهارت را در بین دانشگاههای دیگر در کشور بدست آورد.

به گزارش عصر تحلیل، سید احمد رضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه دانشگاهها ملزم  به جذب ۳۰ درصدی از دانشجوها در رشته های مهارتی شده اند که این مساله نشان می دهد فراگیری رشته های مهارتی بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی توانسته با تدابیر اتخاذ شده و نیازسنجی در جامعه کاری ایران در بین دانشگاههای دیگر رتبه اول درجه بندی وزارت علوم را از آن خود کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به تخصص گرایی در این دانشگاه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده با توجه به نیازهای بازار کار ورود به مقاطع مختلف و اختصاصی برای آموزش نیروهای متخصص و ماهر کند تا از این طریق نیاز بیشتر مراکز و ارگانها را در تامین نیروهای متخصص برطرف شود.

الزام به ورود ۳۰ درصد از دانشجویان به رشته های مهارتی

وی ادامه داد: متاسفانه در برنامه ششم توسعه در کنار الزام ۳۰ درصدی دانشجویان برای ورود به رشته های مهارتی هنوز جایگاهی برای ورود متخصصان به کارهای دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته نشده است چرا که هنوز ارگانها با همان شیوه مدرک گرایی به جذب نیروی کار می پردازند.

سید احمد رضا پیش بین با اشاره به تعطیلی نیمی از دانشگاههای علمی کاربردی سطح کشور گفت: با توجه به بالا بردن سطح کیفی و نیاز نداشتن تعدادی از رشته ها و حتی مراکز در کشور دانشگاه جامع علمی کاربردی تقریبا نیمی از مراکز خود را در سطح کشور تعطیل کرده است تا از این طریق به بالا بردن سطح کیفی این مرکز کمک کند.

وی با اشاره به آمایش سرزمین و تقسیم بندی مهارتهای این دانشگاه در کشور متذکر شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده با توجه به سند آمایش سرزمین اقدام به توسعه رشته های مختلف در مناطق مختلف متناسب با نیاز کاری آن محل ها کند. به طور مثال این نیاز در شرق کشور با صنعت اجین شده است و در غرب با بخش کشاورزی و به تناسب در مناطق دیگر کشور نیاز ها سنجیده، مراکز تاسیس و رشته ها راه اندازی شده است.

وام ۴ درصد برای شهریه دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه با اشاره به وام دانشجویی گفت: خوشبختانه تدابیری اندیشیده شده است تا دانشجویان ۷۰ درصد از شهریه های تحصیل خود را در طول دوران دانشجویی از وام ۴ درصد استفاده کنند تا از این طریق بخشی از نیازهای مالی آنها مرتفع شود.

وی عنوان کرد: ما سعی کرده ایم دانشجویان با تناسب مهارتهای مورد نیاز جامعه در دانشگاه تحصیل کنند و حتی المقدور تا نیم سال سوم تحصیلی جذب بازار کار شوند.

سید احمد رضا پیش بین خاطر نشان کرد: دانشگاه جامعه علمی کاربردی استان اصفهان یکی از مراکز با کیفیت کشور است که تا کنون بازخورد خوبی را در بین دیگر دانشگاههای کشور داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم برخلاف رویه گذشته تقریبا ۵ درصد از ورودی های به این دانشگاه کارمندها و شاغلین هستند چراکه اکثریت را افراد جوان و جویای کار تشکیل می دهند.

۳۱۶ رشته جدید ایجاد کردیم

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: امسال ۳۱۶ رشته جدید ( ۳۱۲ رشته کاردانی و ۳۰۴ رشته کارشناسی ) در این دانشگاه ایجاد کردیم.

وی در پایان صحبتهای خود خاطر نشان کرد: در رتبه بندی مراکز این دانشگاه در سطح کشور که در سال ۹۷ انجام شد ۴۰ مرکز رتبه ۴ را بدست آوردند که پایین ترین رتبه است ولی با اقدامات مناسبی که در این مراکز انجام شد آنها توانسته اند مدارج علمی و مهارتی خود را گسترش دهند و رتبه های بالاتری را کسب کنند؛ لازم است یادآور شوم که مراکزی نتوانند خود را با استانداردهای کیفی روز این دانشگاه منطبق کنند مجبور به تعطیلی مرکز خود هستند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5662
  • نویسنده : بردیا بهمنش

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.