• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

3
شهرداری اصفهان خبر داد:

ساخت ۴ ورزشگاه مدرن در منطقه ۱۴

  • کد خبر : 3498
  • 25 اردیبهشت 1399 - 12:43
شهردار اصفهان با بیان اینکه فاصله امکانات منطقه 14 تا مرکز شهر روز به روز کمتر می شود، گفت: انقلاب بزرگی در دو سال گذشته در منطقه 14 رخ داده به طوریکه 4 ورزشگاه مدرن در چهار محله این منطقه در حال ساخت داریم که دو ورزشگاه آماده افتتاح است و دو ورزشگاه دیگر با مشارکت اداره کل ورزش و بسیج ساخته می شود.

به گزارش عصر تحلیل، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: ویروس کرونا شرایط سخت و مشکلاتی برای مدیریت شهری و همه حوزه های اقتصادی در کشور و جهان ایجاد کرده و امیدواریم هرچه زودتر همه جهانیان از این مشکل رهایی پیدا کنند.  

وی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی پرستار از نقاشی آبرنگ با موضوع ایثار پرستاران رونمایی کردیم. نسخه هایی از این اثر آماده شده که به بیمارستان های اصفهان اهدا کنیم و نسخه اصلی در سفر وزیر بهداشت به اصفهان به وی اهدا می شود که البته این یک اقدام، حرکتی در قدردانی از پرستاران بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد پیامی به شهردار شیان، شهر خواهرخوانده اصفهان در چین، ارسال و ابراز همدردی کردیم که آنها هم جواب دادند و درخواست کمک کردند، در همین راستا از مردم خواستیم هرکس علاقمند است کمک کند. در همین حین بود که کرونا در اصفهان شیوع پیدا کرد و آنها هم نامه بسیار زیبایی با پیام همدلی و دوستی نوشتند و برای کمک به اصفهان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در همین راستا شهرهای شیان و گوانگجو هدایایی شامل بسته هایی از اسپری ضدعفونی کننده، محافظ، عینک محافظ و …. برای شهرداری اصفهان ارسال کردند که ما در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دادیم.

تلاش برای پیوستن به شبکه شهرهای یادگیرنده

نوروزی با تاکید بر اینکه این هدایا در اثر ارتباط دوستانه شهرها ارسال شده و ارتباط انسان دوستانه و ابراز همدردی از اقصی نقاط جهان می تواند به ویژه در شرایط تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: با شیوع کرونا در اصفهان با همه خواهرخوانده ها مکاتبه کردیم که پاسخ های خوبی دادند. این تعاملات می تواند روابط بین شهرها و مردم شهرها را شکل داده و گردشگری را توسعه دهد؛ البته ما ارتباطات را به خواهرخوانده ها محدود نکردیم و در این راستا با شبکه های جهانی شهرها هم گفت و گو کردیم. 

وی افزود: در همین رابطه و در راستای توسعه دیپلماسی شهری لایحه ای آماده و مقدماتی را در وزارت خارجه فراهم کردیم که با حیدرآباد هند خواهرخوانده شویم. البته به دنبال خواهرخواندگی با شهرهایی همچون کراکوف هم هستیم.

شهردار اصفهان از تلاش شهرداری برای پیوستن به سه شبکه شهر در حوزه شهر هوشمند، توسعه پایدار شهری و شهرهای یادگیرنده خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم تجربیات خود در زمینه کرونا را در شبکه شهرهای متروپلیس ثبت کنیم.  

ارسال ماسک های قلمکاری و نماد اصفهان به شهرهای خواهرخوانده

وی با اشاره به اینکه با انجمن بین المللی توسعه شهری مکاتبه داشتیم و بسته های فرهنگی با نماد اصفهان و برگرفته از هنر قلمکاری را به خواهرخوانده های اصفهان ارسال کردیم، گفت: اعلام و ارسال هنر یک شهر به شهر دیگر پیام آور همدلی و مهربانی است.   

نوروزی در مورد پرسش یکی از شهروندان در خصوص وضعیت بلاتکلیف یکی از اضلاع کانال جی شیر اظهار کرد: ضلع شرقی کانال جی شیر در منطقه چهار واقع است و وقتی منطقه ۱۵ هنوز به اصفهان ملحق نشده بود ساماندهی این بخش جی شیر با شهرداری خوراسگان بود.  

وی افزود: با الحاق خوراسگان، ضلع شرقی در حریم شهر اصفهان قرار گرفته است و در محدوده نیست، بنابراین در طرح تفصیلی بدنه ترافیکی حریم ها مشخص نیست و اقداماتی که برای شهرسازی صورت گیرد در طرح دیده نشده است. 

مشکلات جی شیر با الحاق به شهر حل می شود

شهردار اصفهان گفت: مدیر منطقه ۴ وظیفه دارد در چارچوب قوانین وظایف خود را انجام دهد. اکنون چون این منطقه در حریم است و در محدوده نیست، نقش شهرداری اعمال مدیریت به معنای تمام نیست و باید موارد حل و فصل شود. اگر ضلع شرقی جی شیر جزو محدوده شهر شود همه مشکلات حل می شود در غیر این صورت شهرداری نمی تواند ورود کند. 

وی افزود: البته کانال ها حریم دارد و حریم ها در اختیار سازمان آب منطقه ای است که باید توافقی صورت گیرد تا مسئله حل شود.

نوروزی تصریح کرد: شهردار منطقه ۴ ساماندهی حریم کانال را از امروز در دستور کار قرار دهد و موارد دیگر هم با سرعت پیگیری شود.

وی در خصوص حفاری در بازار نیم آور که مورد سوال یکی از کسبه بود هم اظهار کرد: معمولا حفاری ها مربوط به دستگاه های خدماتی از جمله گاز، برق و آب است و هر حفاری دستگاه متولی خاص خود را دارد و باید مجوزی که می دهد ۱۰ روزه باشد. البته شهرداری بر این حفاری ها نظارت دارد و بعد از پایان کار پیمانکار محل ترمیم می شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهردار منطقه ۳ هم در این خصوص نظارت کند تا اگر شهرداری اقدامی انجام داده که منجر به تاخیر شده، برطرف شود. شهردار منطقه هم بازدید کند تا مشکل رفع و زمینه مساعد برای رونق کار کسبه فراهم شود.

نوروزی در مورد تعریض خیابان شهید اسماعیلی در محله مارچین و اتصال خیابان شهید مظاهر مزروعی به فلکه نوبهار تصریح کرد: خیابان شهید اسماعیلی یک دسترسی محلی و بافت فرسوده است که باید آزادسازی در آن صورت گیرد و بخشی از کار هم انجام شده است. 

وی افزود: خیابان شهید مظاهر مزروعی هم در همین راستا و با وضعیت مشابه است و مشکل واحدی دارد که با مراجعه شهروندان برای دریافت پروانه یا بازسازی، آزادسازی تدریجی می شود.

شهردار اصفهان در مورد سوال یکی از شهروندان منطقه ۸ در مورد اتصال شهریار جنوبی به خیابان باهنر هم افزود: ادامه خیابان باهنر، خیابان آیت اله صادقی است که این پروژه انجام شده است. بعد از خیابان آیت اله صادقی اتصال  به محله پرتمان وجود دارد که آنجا هم مشکل مالکیتی دارد و زمین های آن وقف است.

وی افزود: بخش هایی از این پروژه آماده شده و بخش هایی باقی مانده است. برای مراحل آزادسازی برنامه ریزی شده که این کار امسال انجام و مشکل خیابان استاد شهریار هم حل شود.

اتصال جاده فرزانگان به فرودگاه اصفهان مانع تلفات جاده ای

نوروزی در مورد عدم پیاده روسازی دو کیلومتر اول خیابان بعثت از اتوبان چمران که در سال ۷۳ افتتاح شده است و مورد پیگیری یکی از ساکنان منطقه ۱۴ بود، اظهار کرد: خیابانی که این شهروند اشاره کرد، دو کندرو نیاز دارد و از خیابان فلاطوری تا خیابان ابوریحان به دلیل ترددهای زیاد امسال ساماندهی خواهد شد که بودجه آن نیز لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه فاصله منطقه ۱۴ تا مرکز شهر روز به روز کمتر می شود، تصریح کرد: متاسفانه کرونا اجازه نداد افتتاحیه یکی از پروژه های مهم شهر را برگزار کنیم. در این پروژه جاده فرزانگان به جاده فرودگاه متصل می شود که در این مدت هم تلفات جانی و تصادفات منجر به فوت را کاهش داده است.

شهردار اصفهان افزود: انقلاب بزرگی در دو سال گذشته در منطقه ۱۴ رخ داده است. به عنوان نمونه ۴ ورزشگاه مدرن در چهار محله این منطقه در حال ساخت داریم که دو ورزشگاه آماده افتتاح است و دو ورزشگاه دیگر با مشارکت اداره کل ورزش و بسیج ساخته می شود.

وی از ساخت ایستگاه ۱۹ آتش نشانی در منطقه ۱۴ خبر داد و تصریح کرد: در محله سودان هم احداث جاده ای ۲ کیلومتری را کلنگ خواهیم زد. همچنین طرح شهرسازی محله سودان و باتان دارای مصوبه شد که این اقدام سبب تحول این دو منطقه می شود.

نوروزی افزود: در حال حاضر در بسیاری از مناطق ۱۵ گانه پروژه ها ساخته شده و آماده افتتاح است. در عید فطر با رعایت موارد، چندین پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: ۷۵ اتوبوس شهری نیز خریداری شده و پارک سوار صفه نیز آماده بهره برداری است. همچنین امیدواریم شرایط عادی شود و بتوانیم با مردم در مناطق گفت و گو داشته و برنامه های ملاقات مردمی را ادامه دهیم. 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=3498
  • منبع : شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

13خرداد
تقدیر از شهرداری اصفهان در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب
30اردیبهشت
احداث «پارک مدیریت پسماند» در دستور کار شهرداری اصفهان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

احداث «پارک مدیریت پسماند» در دستور کار شهرداری اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.