• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سر تیتر اخبار

پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

3
وزیر نفت اعلام کرد:

عملکرد درخشان شرکت فولاد مبارکه در اجرای استراتژیک‌ترین طرح دولت

  • کد خبر : 4370
  • 10 تیر 1399 - 15:56
عملکرد درخشان شرکت فولاد مبارکه در اجرای استراتژیک‌ترین طرح دولت
بیژن زنگنه در آیین بهره‌برداری از پتروشیمی میاندوآب، افتتاح واحد نرمال هگزان پالایشگاه شازند اراک و آغاز رسمی احداث خط لولۀ انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانۀ صادراتی در منطقۀ مکران که با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به‌صورت ارتباط زنده ویدئویی انجام شد، طرح پایانۀ صادراتی نفت از جاسک را استراتژیک‌ترین طرح این دولت به نقل از مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش عصر تحلیل، به گفتۀ وزیر نفت، این طرح که شامل خط لوله‌ای به قطر ۴۲ اینچ یعنی بیش از یک متر و طول هزار کیلومتر است، از گوره در استان بوشهر آغاز و پس از گذر از فارس، وارد هرمزگان می‌شود و در غرب جاسک به پایانه مکران به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانۀ صادراتی پس از خارک می‌پیوندد.

وی با بیان این‌که ساخت بسیاری از تجهیزات این طرح برای نخستین بار محقق شده است، از ورق‌های ویژه و عریض به‌عنوان مهم‌ترین تجهیز این خط لوله نام برد و یادآوری کرد: قرارداد ساخت این تجهیز که سابقۀ ساخت آن در کشور وجود ندارد با شرکت‌های خارجی منعقد شده بود؛ اما پس از تحریم‌ها با وجود تلاش‌های بسیار، به آن عمل نشد. سرانجام با کوشش فراوان، پس از ۱۰ ماه (از سال ۹۷ تا اواسط سال ۹۸)، ساخت این ورق‌ها به فولاد مبارکه و فولاد اکسین خوزستان سپرده شد.

زنگنه تصریح کرد: فولاد مبارکه برای نخستین بار تختال موردنیاز این ورق و شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز برای نخستین بار چنین ورق‌های عریضی را پس از تلاش‌های بسیار ساختند.

وی با اشاره به عملکرد درخشان شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد مبارکه از ۴۲۰ هزار تن تختال، ۳۲۰ هزار تن و اکسین خوزستان نیز از ۳۸۵ هزار تن ورق ۲۵۰ هزار تن را تولید کرده و تحویل داده‌اند. لوله‌سازها هم از ۱۰۰۰ کیلومتر، ۴۴۰ کیلومتر را تولید کرده‌اند که ۳۵۰ کیلومتر به سایت‌ها حمل شده و در حال جوشکاری و کار است.

وزیر نفت میزان سرمایۀ موردنیاز برای تکمیل خط لولۀ انتقال نفت خام گوره-جاسک را ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله صادرات نفت از پایانۀ جاسک تا پایان امسال آغاز شود.

وی اظهار امیدواری کرد صادرات نفت از پایانۀ جاسک به‌عنوان استراتژیک‌ترین طرح دولت تا پایان امسال آغاز شود./

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4370
  • نویسنده : داوود شیخ جبلی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.