• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سر تیتر اخبار

پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

2
سخنگوی دولت:

هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد/ واردات خودروهای برقی و هیبریدی

  • کد خبر : 21699
  • 06 دی 1402 - 13:30
هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد/ واردات خودروهای برقی و هیبریدی
بهادری جهرمی گفت: در بحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد.

به گزارش عصر تحلیل، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شائبه تقلب در آزمون سراسری گفت: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرآیند به گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آن‌ها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود.

سخنگوی دولت افزود: طبق پیش‌بینی صورت گرفته فرآیند اعتراض و شکایت در هیأت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های زیربط انجام می‌شود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری می‌شود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد.

بهادری جهرمی افزود: باید حق اعتراض برای آن‌ها تامین شود تا بتوانند از تصمیم سازمان سنجش و آموزش کشور که آن‌ها را متقلب شناخته به مرجع دیگری که بی‌طرف و تخصصی است، شکایت کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع سبب خواهد شد از حقوق سایر داوطلبان، آحاد مردم، حیثیت علمی دانشگاه و جامعه علمی کشور صیانت شود تا فرد متقلب امکان راهیابی به دانشگاه را نداشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به ماده ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار گفت: طبق این ماده تدابیر لازم برای اطلاع رسانی لازم برای عمومی مردم طبق مقررات کسب و کار پیش‌بینی شده است. البته وزارت اقتصاد در بخشی از آن پیشنهاد داد که آیین نامه دیگری به این ماده اضافه شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: معتقدیم تعدد و تکثر آیین‌نامه مطلوب نیست و هرچقدر بتوانیم با قوانین محدودتر و آیین نامه‌های مطلوب‌تر، آورده‌های بیشتری داشته باشیم، ارزنده است. چرا که یکی از گلایه‌های فعالان کسب و کار، تکثر آیین نامه‌ها و قوانین است.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد پیشنهاد اضافه شدن بخشی در این ماده را داشت. البته وقتی مصوبه ابلاغ می‌شود، در سامانه‌های رسمی امکان نشر آن وجود دارد. از طرفی دولت می‌تواند در قالب همان ماده ۳۰ مواردی را به آیین نامه اضافه کند و در فرآیند اجرایی هیچ گونه نقطه ضعفی در این باره نیست و اطلاع رسانی طبق آیین نامه در حوزه قواعد کسب و کار که پیش از این در دولت سیزدهم به تصویب رسیده، در حال انجام است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی تصریح کرد: به هر میزان به سمت واردات خودرو‌های برقی، هیبریدی یا قیمت پایین خودرو حرکت کنیم، تعرفه‌ها به صفر یا یک درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در مقابل اگر به سمت خودرو‌های گران قیمت یا غیربرقی پیش برویم، قیمت تعرفه‌ها افزایش یافته و بالا می‌ماند.

بهادری جهرمی درباره مصوبه امروز هیئت وزیران که به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسید، عنوان کرد: طبق این مصوبه، اصلاح آیین نامه شناسایی وسایل نقلیه تاریخی در دستور کار قرار گرفت تا از افرادی که در حوزه نگهداری و نمایش وسایل نقلیه تاریخی فعال هستند، حمایت‌های قانونی موثرتر و خدمات بهتر انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21699

    نوشته های مشابه

    04مرداد
    آموزش دانشجویان از بهمن‌ماه حضوری می‌شود
    معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد؛

    آموزش دانشجویان از بهمن‌ماه حضوری می‌شود

    29خرداد
    جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد
    برگزاری آزمون در ۴ روز؛

    جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.