• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

4

تزریق کدام واکسن کرونا به مادران باردار توصیه می‌شود؟

  • کد خبر : 16419
  • 06 شهریور 1400 - 17:37
تزریق کدام واکسن کرونا به مادران باردار توصیه می‌شود؟
رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی درباره واکسیناسیون مادران باردار علیه کرونا، گفت: فعلا واکسن سینوفارم واکسنی است که تزریق آن به مادران باردار توصیه می‌شود.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از ایسنا، دکتر نسرین چنگیزی درباره واکسیناسیون مادران باردار علیه کرونا، گفت: اولا اینکه بعضا پرسیده می‌شود که کدام واکسن را برای تزریق به مادران باردار توصیه می‌شود. فعلا واکسن سینوفارم واکسنی است که تزریق آن به مادران باردار توصیه می‌شود. در گروه‌های مادران باردار بالای ۳۵ سال که تقریبا به همه آنها واکسیناسیون سینوفارم توصیه می‌شود و همچنین به مادران زیر ۳۵ سال، مادرانی که مشکلات بیماری مانند دیابت، قلبی، سابقه فشار خونی که در بارداری ادامه دارد، مادرانی که مشکلات کلیوی مزمن دارند، سیروز دارند، کم‌خونی داسی شکل و… دارند.

وی افزود: حال ممکن است در لیستی که اعلام شده، بیماری خاصی از مادر باردار وجود نداشته باشد. در این زمینه مستندات باید به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ارائه شود و بررسی‌های لازم انجام و در صورت لزوم، واکسیناسیون برایشان انجام می‌شود.

چنگیزی درباره نحوه فراخوان مادران بارداری که در حوزه بهداشت پرونده دارند، گفت: این مادران بر اساس اسامی و اولویت‌هایی که هست فراخوان شده و با معرفی نامه برای واکسیناسیون می‌روند. در عین حال خواهش ما از مادرانی که در بخش خصوصی مراقبت می‌شوند و در حوزه بهداشت پرونده ندارند، این است که حتما برای یکبار مراقبت، به پایگاه بهداشتی نزدیک خانه رفته و در آن زمان بر اساس مستندات، در صورتیکه جزو اولویت‌های حال حاضر واکسیناسیون باشند، معرفی‌نامه به آنها داده می‌شود و اگر جزو اولویت‌های حال حاضر نباشند، وقتی ثبت نام کردند و اسم‌شان در سامانه وجود دارد، به مرور فراخوان می‌شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که نمی‌دانند پایگاه بهداشتی نزدیک خانه‌شان کجاست، با شماره ۴۰۳۰ و کد داخلی ۴  تماس بگیرند و با مشاوران مادران صحبت کنند. محل زندگی‌شان را اعلام کنند و حتما همکاران ما با آنها تماس گرفته و پایگاه نزدیک محل زندگی‌شان را به آنها معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=16419

    نوشته های مشابه

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    12شهریور
    بزرگترین محموله واکسن کرونا سینوفارم وارد کشور شد
    معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران:

    بزرگترین محموله واکسن کرونا سینوفارم وارد کشور شد

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.