• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

6

پیشکسوت فوتبال: سپاهان و پرسپولیس باید بار دیگر خود را در آسیا اثبات کنند

  • کد خبر : 21484
  • 12 آذر 1402 - 18:27
پیشکسوت فوتبال: سپاهان و پرسپولیس باید بار دیگر خود را در آسیا اثبات کنند
کارشناس فوتبال کشورمان به تحلیل شرایط سپاهان و پرسپولیس در آستانه هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان پرداخت.

فارس نوشت: محمدرضا مهدوی درمورد وضعیت تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در آستانه دیدارهای هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: شرایط برای هر ۲ تیم با اتفاقات رخ داده آسان نیست. سپاهان و پرسپولیس باید با هدف کسب برد مقتدرانه به مصاف الاتحاد و  الدحیل بروند‌. در سال‌های اخیر پرسپولیس همیشه با اقتدار از گروهش صعود می‌کرد و در نهایت هم با ۲ بار صعود به فینال، اتفاقات خوب را رقم زد. سپاهان هم در بسیاری از سال‌ها از این قاعده مستثنی نبود و نقش پررنگی در لیگ قهرمانان داشت.

وی افزود: شاید حواشی که نباید به آن دامن زده می‌شد و نباید رخ می‌داد، امسال پرسپولیس را اذیت کرد. این تیم در چند سال گذشته وجهه بسیار خوبی در آسیا به دست آورده اما هنوز چیزی از اقتدار این تیم و همچنین سپاهان کم نشده است. باید آرزو کنیم به امید خدا در روز پایانی اتفاقات غیرمترقبه‌ای پیش نیاید و هر ۲ تیم برنده بازی‌هایشان باشند.

حواشی طراوت را از پرسپولیس گرفته است

مدافع اسبق پرسپولیس درخصوص نیاز این تیم به کسب پیروزی مقابل الدحیل قطر، توضیح داد: پرسپولیس هر زمانی با وارد شدن به حاشیه، معضل پیدا کرد‌. الان می‌بینیم این تیم در هفته‌های اخیر دیگر طراوت و شادابی سال‌های قبلش را ندارد‌. دلیلش هم همین حواشی و نداشتن یک مهره تاثیرگذار در خط حمله است. یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل خیلی سعی کرد با شهاب زاهدی که کیفیت خوبی دارد و در ادامه با نبیل باهویی این نقص را برطرف کند اما هر ۲ بازیکن نتوانسته‌اند خودشان را با پازل تاکتیکی پرسپولیس هماهنگ کنند.

مهدوی عنوان کرد: مقداری هم مصدومیت گریبان این تیم را گرفت. مثلا وحید امیری که یک شاه مهره برای گل‌محمدی است، به همین دلیل در تیم ملی و باشگاهش جایی ندارد. اگر این عوامل را کنار هم بگذاریم، متوجه تزلزل پرسپولیس می‌شویم. این تیم برای صعود باید  الدحیل را ببرد که برای دفاع از حیثیت خود به زمین می‌آید.

چیزی از باهویی ندیدیم

وی درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد نبیل باهویی، عنوان کرد: جذب این بازیکن خواسته گل‌محمدی نبود‌‌. در هر خانواده‌ای پدر به عنوان بزرگ‌تر حرف آخر را می‌زند زیرا صلاح خانواده را می‌داند‌‌. هر سال این اتفاق در پرسپولیس می‌افتاد‌ اما نمی‌دانم امسال چرا این موضوع کمرنگ شد و به ایجاد حواشی برای بهترین سرمربی حال حاضر ایران که توانایی‌های خود را در آسیا هم اثبات کرده جامه عمل زد. ما باید خارجی‌هایی را به کشورمان بیاوریم که نه تنها یک بلکه ۳ سر و گردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشند. حتی اگر سطحشان با ایرانی‌ها یکسان است، نفرات خودمان باید بازی کنند‌. چیزی از باهویی ندیدم.

سپاهان فوتبال خوب و روانی ارائه می‌دهد

بازیکن اسبق سپاهان درمورد شرایط این تیم مقابل الاتحاد، گفت: این تیم سال گذشته هم می‌توانست اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ ما باشد اما تجربه نداشتن مورایس در فوتبال ایران سبب شد با وجود ارائه یک فوتبال خیلی خوب، آنگونه که باید و شاید به نتیجه نرسد اما امسال با تاکتیک‌های خوب، افزایش تجربیات سرمربی و بهره‌مندی از نفرات کلیدی ، خیلی فوتبال خوب و روانی ارائه می‌دهد‌.

* الاتحاد بدون بنزما هم شاه‌مهره‌های زیادی دارد

مهدوی خاطرنشان کرد: در سوی مقابل الاتحاد را داریم که همیشه گربه سیاه تیم‌های ایرانی به ویژه همین سپاهان و استقلال بوده است. هرچند کریم بنزما در این بازی غایب است اما تیم عربستانی به حدی مهره دارد که شاید غیبت او به چشم نیاید‌. تیم‌های عربستانی همیشه شاه مهره‌های زیادی دارند‌. یادم است سالی که در استقلال بازی می‌کردم خدا منصور پورحیدری را بیامرزد‌‌ که به او گفتم فلان بازیکن خارجی عربستانی‌ها در لیگ‌شان بازی نمی‌کرد اما او جواب داد آن بازیکن را با مبلغ ۲ میلیون دلار فقط برای آسیا خریده‌اند. همین اتفاق زمانی که در سپاهان بودم افتاد و فرهاد کاظمی گفت فلان مهاجم سیاه پوستشان را فقط برای ۵_۴ بازی آسیایی خریده‌اند.

سپاهان باید بار دیگر خودش را در آسیا اثبات کند

کارشناس فوتبال کشورمان درپاسخ به این سوال که آیا سپاهان توانایی صعود را در عربستان دارد، گفت: صد در صد. سپاهان جدا از اینکه باید از حق کل فوتبال ایران دفاع کند بلکه باید خودش را هم اثبات کند‌‌. این تیم سابقه نایب قهرمانی آسیا را دارد اما در ۶_۵ سال اخیر در لیگ قهرمانان بی‌رنگ شده است‌. حالا که شرایط مهیا شده و این کادرفنی، مدیریت و بازیکنان خوب را دارد باید انتقام بگیرد و هرچه توان دارد، باید در بازی با الاتحاد بگذارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21484

    نوشته های مشابه

    03اردیبهشت
    خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد
    مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی؛

    خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

    12بهمن
    سپاهان در حال جذب  مدافع اروپایی؟!
    طلایی‌پوشان اصفهانی به دنبال نقل‌وانتقالات زمستانه هستند؛

    سپاهان در حال جذب مدافع اروپایی؟!

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.