• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

3
مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد؛

۱۰ شغل جدید در دوره ی کرونا

  • کد خبر : 13637
  • 07 خرداد 1400 - 8:00
۱۰ شغل جدید در دوره ی کرونا
شرکت‌ها در پی آن هستند که تجربیات خود را به‌کار گیرند تا تجربه کار از منزل را تسهیل کنند و از این منظر آسان‌کردن کسب‌وکارها از منزل دیگر یک فانتزی نخواهد بود و به یک شغل تبدیل شده است.

به گزارش عصر تحلیل، بر این اساس شغل جدیدی تحت عنوان تسهیل‌گر کار از خانه شکل گرفته است. پیش از سال‌۲۰۲۰، کمتر از ۵درصد شرکت‌ها سیاست‌های دورکاری داشته‌اند، اما اکنون با توجه به اینکه انتظار می‌رود پس از همه‌گیری کرونا نیز دورکاری همچنان ادامه یابد، به همین دلیل شرکت‌ها در پی آن هستند که تجربیات خود را به‌کار گیرند تا تجربه کار از منزل را تسهیل کنند و از این منظر آسان‌کردن کسب‌وکارها از منزل دیگر یک فانتزی نخواهد بود و به یک شغل تبدیل شده است.

افزون بر این مشاوران تناسب اندام هم کسب‌وکارشان رونق گرفته چرا که افراد به‌دلیل چند ماه قرنطینه ناشی از همه‌گیری دچار اضافه‌وزن شده‌اند و برای حفظ تناسب اندام نیازمند استفاده از ابزارها و روش‌های جدیدی شده‌اند؛ ازجمله ابزارهای پوشاک دیجیتال و ساعت‌های هوشمند که نشان می‌دهد این شغل در فصل نخست ۲۰۲۱با رشد ۲۸.۷درصدی مواجه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که مدیران طراحی منازل هوشمند هم با اقبال متقاضیان مواجه شده‌اند چرا که ساخت منزل و مقاوم‌سازی آنها با فضای اختصاصی دفتر کار در منزل، عایق صوتی و ورودی‌های جداگانه صدا و نمایشگرهای دیجیتال رونق پیدا کرده و باعث بهبود وضعیت کسب‌وکار طراحان منازل هوشمند شده است.

کاسبان دنیای مجازی هم از شغل‌های پرطرفدار پس از کرونا هستند و از آنجایی که کار کردن از راه دور مبتنی بر ابزار زوم، جای خود را به قلمروهای سه‌بعدی فضای مجازی داده و مشاوران واقعیت گستره موسوم به xr با متخصصان فنی و مهندسان نرم‌افزار همکاری می‌کنند، این همکاری‌های کاری و آموزشی منجر به عرضه گسترده خدمات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش حین کار نیروهای کار با استفاده از پلتفرم‌های جدید می شود که نتیجه آن افزایش بهره‌وری نیروی کار خواهد بود.

معماران محیط کار هم از دیگر مشاغلی است که با اقبال خوبی مواجه شده و همه امور از غربالگری بهداشتی گرفته تا نحوه استفاده از آسانسورها در محل‌های کار در دوران پساکرونا در حال بازنگری است و رفاه کارمندان و طراحی ساختمان انسان‌محور به‌عنوان یکی از مزیت‌های آینده به‌حساب می‌آید.

به دنیای مجازی خوش آمدید

مجمع جهانی اقتصاد از ممیزی رسیدگی به الگوریتم‌ها به‌عنوان یک کسب‌وکار جدید یاد می‌کند و می‌گوید: این سبک زندکی که همه افراد همیشه برای کار و فراغت آنلاین هستند، برای برخی شرکت‌ها به‌دلیل استفاده از الگوریتم‌های دیجیتال مزیت رقابتی ایجاد کرده است. افزون بر اینکه کارآگاهان داده هم شغل جدید در دنیای به‌شدت مجازی شده عصر پساکرونا به شمار می‌رود. چرا که فرصت‌های شغلی فعلی برای دانشمندان داده همچنان سریع‌ترین رشد را در گروه شغلی الگوریتم‌ها، اتوماسیون و هوش مصنوعی داده و در فصل نخست۲۰۲۱ با رشدی ۴۲درصدی همراه شده و به‌دلیل تقاضای بالا، نیروی کار دارای مهارت، کارآگاهان داده کمیاب شده‌اند. این کارآگاهان وظیفه دارند تا به کاهش شکاف دیجیتال کمک کنند تا شرکت‌ها بتوانند اسرار و داده‌های خود را بررسی کنند.

پیشگویان فاجعه سایبری هم از دیگر مشاغل جدید به‌شمار می‌آیند چرا که ورای ویروس کرونا به‌عنوان بزرگ‌ترین فاجعه سال ۲۰۲۰، ادامه حملات عظیم سایبری تحت حمایت دولت‌ها محتمل است و توانایی پیش‌بینی وقایع و حملات سایبری حتی از پیش‌بینی رویدادهای فرهنگی مهم شده و در نتیجه پیشگویی فاجعه سایبری رشد ۲۸درصدی را در فصل نخست سال ۲۰۲۱تجربه کرده است.

مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: چالش جهانی آب و هوا و بالاآمدن سطح دریا همچنان یک چالش همگانی است و معماران مسکن کنار سواحل با جزر و مد در برخی پروژه‌های بزرگ مهندسی عمران قرن ۲۱تغییر رویه داده‌اند تا ساختمان‌ها با طبیعت سازگاری بیشتری داشته باشند و تقاضا برای این شغل جدید، رشد ۳۷درصدی داشته است. افزون بر اینکه همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش بی‌وقفه استفاده از روبات‌ها در محل کار همچنان ادامه دارد و مدیران همکاری انسان و ماشین بین انسان‌ها و روبات‌ها فعالیت می‌کنند. در نتیجه مشاغلی نظیر تکنیسین‌های روباتیک رشد ۵۰درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13637
  • منبع : همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.