• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

1
معاون حمل و نقل شهردار اصفهان در گفت و گو با عصر تحلیل تأکید کرد:

اصفهان پیشگام درهوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور

  • کد خبر : 19585
  • 11 مهر 1401 - 15:01
اصفهان پیشگام درهوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان جز پیشتازان در حوزه هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی است،گفت: شهرداری اصفهان با مشارکت بخش‌های مختلف و با استفاده از یکی از جدیدترین روش‌های کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اقدام به تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به سامانه‌های هوشمند کرده است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سازمان حمل و نقل شهری مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌های مدیریت شهری به زیرساخت گسترده نیاز دارد و بر توسعه و رفاه جامعه موثر است. این بخش دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و درمجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیر قابل انکاری بر عهده دارد. هنگامی‌ که سیستم‌های حمل و نقل کارا باشند مزایا و فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌آورند که در نهایت به اثرات فزاینده مثبت نظیر دسترسی بهتر به بازارها و اشتغال وسرمایه‌گذاری بیشتر منجر می‌شوند.

یکی از ارکان مدیریت شهری حوزه معاونت حمل ونقل وترافیک شهری است که عهده دار مدیریت و برنامه ریزی حمل ونقل شهری است. دراین قسمت به گزارش تحلیلی هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی با محوریت عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان می‌پردازیم.

هوشمندسازی در ناوگان حمل نقل عمومی شهر اصفهان

حسین حق شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار عصرتحلیل در راستای مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: ردیابی لحظه‌ای اتوبوس‌ها، مشاهده اطلاعات ناوگان در پنل و تلفن همراه شهروند، اطلاع از نحوه رانندگی رانندگان اتوبوس، هشدار مسیر و سرعت‌های غیر مجاز، تطابق با برنامه‌های زمان بندی، مشاهده مسیرهای طی شده قبلی و فعلی، مدیریت سوخت ناوگان، مشاهده همزمان اتوبوس‌های فعال، مدیریت و کنترل از راه دور ناوگان، تراکنش‌های ثبت شده در خطوط و ایستگاه‌ها در زمان‌های مختلف، تبادل مسافر بین خطوط و چند مورد دیگر را ازجمله  مواردی است که به عنوان نیاز ضروری ناوگان در دستور کار این معاونت قرار گرفته و در حال اجرا است.

حق شناس همچنین در ادامه گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به عنوان متولی اصلی این امر تاکنون اقدامات مهمی در زمینه هوشمندسازی این ناوگان انجام داده است که در قالب دو سیستم کنترل هوشمند ناوگان (AVL) و پرداخت الکترونیک (AFC) اجرا می‌شود.

به گفته او، سامانه AVL مجموعه ای از سیستم‌ها و سرویس‌های سخت افزاری و نرم افزاری است که به منظور تشخیص و تعیین موقعیت مکانی و جغرافیایی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت دنیای پردازش که با سابقه ‏ترین شرکت در زمینه سامانه نرم افزاری کارت بلیط الکترونیک (AFC) در ایران است، اولین پروژه AFC را  سال ۱۳۷۷ در در شرکت مترو با موفقیت اجرا کرده است.

استقرار سامانه هوشمند موقعیت‌یاب اتوبوس

حق شناس با اشاره به سامانه هوشمند موقعیت‌یاب اتوبوس، گفت: ۵۰ دستگاه مانیتورینگ در ایستگاه‌ها مستقر شده و همه اتوبوس‌ها مجهز به جی پی اس هستند و به صورت آنلاین اطلاعات‌رسانی انجام می‌شود. همچنین در این راستا اپلیکیشنی به نام «اصرو» ساخته شده که در آن موقعیت اتوبوس و نزدیک‌ترین محل به اتوبوس‌ها نشان داده می‌شود و زمان رفت و آمدها را مشخص می‌کند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان این سامانه با هدف مدیریت حرکت ناوگان طراحی شده است و مدیریت مسیرهای حرکت، پایش سرعت ناوگان و مدیریت مصرف سوخت را انجام می‌دهد.

حق شناس ادامه داد: شهرداری اصفهان با مشارکت بخش‌های مختلف و با استفاده از جدیدترین روش‌های کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام به تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به سامانه‌های هوشمند کرده است؛ سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان روی ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس نصب شده است که شامل تجهیزاتی همچون ۱۳۰۰ دستگاه کنسول راننده (دستگاهی که مخصوص راننده به جهت تعداد کارت‌های زده شده، موقعیت اتوبوس، اعلان‌ها و هشدارها و ورود و خروج است)، ۲۶۰۰ دستگاه کاهنده (دستگاه کارت‌خوان نصب شده در جلو و عقب اتوبوس که مبلغ را از کارت مسافران کم می‌کند) و ۳۰۰ دستگاه کاهنده BRT (دستگاه کارت‌خوان مستقر در ایستگاه‌هایBRT که مبلغ را از کارت مسافر کم می‌کند) است.

وی در راستای هدفمند سازی این پروژه  بیان داشت: ۸۰۰ دستگاه POS جدید، ۵۰ دستگاه نمایشگر جهت نصب در ایستگاه‌ها، سامانه نرم‌افزاری مدیریت و رصد اتوبوس‌ها مستقر در مرکز مانیتورینگ اتوبوسرانی‌، اپلیکیشن قابل استفاده عموم مردم برای اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه با جامعه هدف حدود ۵۰۰ هزار نفر مسافر اتوبوس و حدود ۱۰۰ هزار نفر مسافر مترو از دیگر تجهیزات سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19585
  • نویسنده : مریم ایروانی

نوشته های مشابه

04مرداد
کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۸ سال
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۸ سال

31اردیبهشت
افزایش کرایه اتوبوس بین شهری

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.